طرز تهیه توپک هویج خانگی
آموزش آشپزی

طرز تهیه توپک هویج خانگی

645بازدید

امروز میخواهیم با هم یه شیرینی خوشمزه به نام توپک هویج رو درست کنیم. همونطور که از اسم این شیرینی مشخصه پایه اصلیش هویج هستش که بسیار پرخاصیت و سرشار از ویتامینه. در اینجا جا داره کمی از خاصیت های هویج رو براتون بگم تا بدونید این شیرینی چه خاصیتی داره. هویج یه ریشه گیاهی محسوب میشه که خیلی ترد و خوشمزه است و سرشار از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان هستش. علاوه بر اینها چون سطح کلسترولش پائینه و ویتامین A داره برای بهبود سلامت چشم هامون هم خیلی مفیده و برای کسانی هم که میخوان وزن کم کنن بسیار کاربردیه. لازم به ذکر است آنتی اکسیدان داخل هویج باعث میشه بدنمون مقاوم بشه در برابر مریضی ها و ویروس ها. علاوه بر هویج تو این شیرینی از گردو و پودر زنجبیل هم استفاده میکنیم که طبع گرمی دارن و بسیار پر خاصیتن مخصوصا گردو که حاوی فسفر زیادی هستش. پس این شیرینی رو حتما درست کرده و از خوردنش لذت ببرین.

مواد لازم

هویج ۵ عدد
بیسکوئیت پتی بور ۱ و نیم بسته
شکر کمتر از ۱ پیمانه
شیر نصف پیمانه
گردوی خرد شده نصف پیمانه
پودر هل و زنجبیل به میزان لازم
پودر نارگیل برای تزئین

طرز تهیه توپک هویج خانگی

طرز تهیه و دستور پخت

مرحله اول تهیه توپک هویج خانگی:

ابتدا برای درست کردن این شیرینی خوشمزه میریم سراغ هویج هامون. هویج ها رو پوست کنده و تمیز میشوریم و میزاریم تا آبش بره. سپس یه کاسه برمیداریم و هویج هامون رو شروع میکنیم به رنده کردن. وقتی هویج ها رو رنده کردیم اونها رو میزاریم کنار و میریم سراغ بقیه کارهامون. بعد از هویج ها نوبت گردو هامونه. گردوهامون رو اول پوست کنده و بعد میاریم کنار تا بعد میکسشون کنیم.

سپس بعد از اینکه گردو هامون رو خرد کردیم اونها رو هم میزاریم کنار. سپس یه کاسه برمیداریم و شکرمون رو داخلش الک میکنیم که شکرمون ناخالصی نداشته باشه. سپس یه قابلمه برمیداریم و هویج هایی که رنده کرده بودیم رو همراه با شکر الک شده مون و همچنین شیری که داشتیم رو میریزیم داخلش و بعد قابلمه رو میزاریم رو حرارت متوسط تا قشنگ شروع کنه به جوشیدن موادمون با شیر.

مرحله دوم تهیه توپک هویج خانگی:

حالا تو این مرحله تا موادمون داره میجوشه میریم سراغ بیسکوییت پتی بورمون. در اینجا مخلوط کنمون رو میاریم و بیسکوییت های پتی بورمون رومیریزیم داخلش و بعد گردوهای پوست کنده مون رو هم بهش اضافه کرده و شروع میکنیم به میکس کردنشون با هم. سپس بعد از اینکه با هم میکسشون کردیم و به صورت پودر درامد توی یه ظرف ریخته و میزاریمش کنار. سپس میریم سراغ مخلوط هویج و شیرو شکرمون که درحال جوشیدن بود. مخلوطمون باید انقدر بجوشه تا شیرمون قشنگ جذب هویج هامون بشه.

زمانی که شیرمون قشنگ جذب هویجمون شد پودر هل و زنجبیلی که داشتیم رو بهش اضافه کرده و خوب مواد رو هم میزنیم تا هل و زنجبیلمون یکدست تو سطح موادمون پخش بشه. سپس قابلمه رو از روی حرارت برمیداریم و میاریم تا موادمون سرد بشه. سپس وقتی موادمون سرد شد اون رو تو یه کاسه میریزیم و بعد بیکوییت و گردو هایی که پودر کرده بودیم رو هم به مخلوط هویجی توی کاسه مون اضافه کرده و خوب مواد رو هم میزنیم تا با هم ترکیب بشن و یه مخلوط یکدست به دست بیاریم.

مرحله سوم تهیه توپک هویج خانگی:

حالا تو این مرحله بعد از اینکه مواد رو با هم خوب مخلوط کردیم شروع میکنیم کمی از مواد رو برمیداریم به اندازه گردو و بعد به صورت توپ گردشون میکنیم و میزاریم کنار. انقدر این کار رو ادامه میدیم تا تمام موادمون تمام شه. سپس بعد از اینکه تمام موادمون رو به صورت توپک درآوردیم یه ظرف برمیداریم و پودر نارگیلمون رو میرزیم داخلش و شروع میکنیم توپک هامون رو تک تک داخل پودر نارگیلمون غلطوندن.

بعد زمانی که همه توپک ها رو غلطوندیم تو پودر نارگیل اونها رو میچینیم تو ظرف یا همون دیسی که میخواهیم شیرینیمون رو داخلش سرو کنیم. سپس سینی توپک های هویج خانگیمون رو میزاریم تو یخچال تا قشنگ خودشو بگیره. سپس زمانی که خودشون رو گرفتن از یخچال در آورده و همراه با چای سرو میکنیمشون. در آخر باید متذکر بشم این شیرینی برای همه سنین مخصوصا بچه ها بسیار مفیده و با درست کردنش تنوع خوبی هم تو خوراکیهاتون ایجاد میکنید. نوش جان.

مامی فود

نظر بدهید