Untitled-1
کافه زیبایی

راز‌هایی برای داشتن پوست روشن

628بازدید

همه‌ی ما دوست داریم که چهره‌ای جذاب و خیره‌کننده داشته باشیم و برای داشتن چهره‌ای زیبا، داشتن پوستی روشن و شفاف حرف اول را می‌زند. به همین خاطر، اگر می‌خواهید چهره‌تان خیره‌کننده باشد، باید برای داشتن پوستی روشن و شاداب تلاش کنید. با ما همراه باشید تا شما را با راه‌های رسیدن به یک پوست روشن آشنا کنیم. این شما و این راز‌های پنهانی برای پوستی روشن و شفاف.

راهکار‌های روشن شدن پوست صورت

اگر می‌خواهید پوست صورتتان مثل برف سفید و روشن شود، موارد زیر را حتما مدنظر قرار دهید. تأثیر رعایت این موارد بعد از حدود یک الی دو ماه مشخص شده و شما را شگفت‌زده می‌کند.

۱. به تغذیه خود دقت کنید

سعی کنید از خوردن مواد غذایی و خوراکی‌هایی که ارزش غذایی ندارند، خودداری کنید و مواد غذایی و میوه‌های مفید را جایگزین آن‌ها کنید. برای مثال، شکلات و غذا‌های سرخ‌کردنی برای پوست مضر هستند و برعکس، سیب‌زمینی آب‌پز، اسفناج و لیموترش کمک بسیاری به روشن شدن پوست می‌کنند. همچنین، توصیه می‌شود که روزانه به میزان کافی آب بنوشید. آب سموم بدن را دفع می‌کند و نقش بسیار زیادی در پاکسازی پوست و بدن دارد.

۲. با آرایش صورت به خواب نروید

یکی از بدترین کار‌هایی که می‌توانید در حق پوستتان انجام دهید، خوابیدن با آرایش است. اگر پوستی صاف و روشن می‌خواهید، باید قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید. به این منظور، می‌توانید از شوینده‌های بهداشتی صورت کمک بگیرید. صورتتان را نمدار کنید و بعد با کمک ژل شستشو، لوازم آرایشی را از روی پوست پاک کنید.

۳. از مرطوب‌کننده کمک بگیرید

2

مشخص است که اگر پوستتان خشک و پوسته‌پوسته باشد، روشن و شفاف به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین، سعی کنید پس از شست‌وشوی صورت یا هر موقعی که احساس کردید پوستتان خشک است، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۴. از مواد مخدر دوری کنید

اگر می‌خواهید که پوستتان تیره و پر از چین‌وچروک نشود، به‌هیچ‌عنوان نباید از مواد مخدر استفاده کنید. مواد مخدر دشمن اصلی پوست صاف و روشن به‌حساب می‌آید و استفاده از این مواد می‌تواند پوستتان را به‌شدت تیره کند.

۵. از لایه‌برداری برای پوست کمک بگیرید

وجود سلول‌های مرده روی پوست نیز دلیل خوبی برای کدر و تیره شدن پوست صورت است. شما می‌توانید برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوستتان، پوست صورت را لایه‌برداری کنید. البته، لازم نیست لایه‌برداری را در مراکز آرایشی و بهداشتی انجام دهید، با کمک شوینده‌ها و ماسک‌های لایه بردار نیز این کار ممکن است.

۶. ماسک‌های طبیعی را فراموش نکنید

شما می‌توانید برای داشتن پوستی روشن و شفاف، از ماسک‌های طبیعی نیز استفاده کنید. در ادامه به چند مورد از این ماسک‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ماسک نخودچی: برای تهیه این ماسک مقداری آرد نخودچی را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. مخلوط را روی پوست بگذارید و پس از مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.
  • ماسک گلاب و آلوئه‌ورا: ژله یک برگ آلوئه‌ورا را با مقداری گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی پوست بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورتتان را بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • ماسک عسل و آب‌لیمو: برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری شیرخشک، نصف قاشق‌چای‌خوری روغن بادام، یک قاشق‌چای‌خوری عسل و یک قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو نیاز دارید. این ماسک باید مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد شسته شود. استفاده روزانه از این ماسک هیچ مانعی ندارد.
  • ماسک ماست و پرتقال: ماسک ماست و پرتقال نیز برای رفع تیرگی پوست فوق‌العاده است. برای تهیه این ماسک کافی است مقداری پوست پرتقال خشک شده را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس، آن را با آب سرد بشویید و صورتتان را با حوله تمیز خشک کنید.

3

البته، اگر حوصله تهیه این ماسک‌ها را ندارید، می‌توانید از کرم روشن‌کننده پوست کمک بگیرید. با استفاده از این کرم نیز می‌توانید پوستی روشن و شفاف برای خود خلق کنید.

پوست روشن و شفاف، مهم‌ترین راز زیبایی

برای داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب، به پوستی روشن و شفاف نیاز دارید. اگر مواردی که در بالا گفتیم را رعایت کنید، می‌توانید به پوستی که همیشه آرزویش را داشتید نزدیک شوید؛ بنابراین، موارد بالا را حتما به‌خاطر بسپارید و پوستی درخشنده را برای خود خلق کنید.

بعد از اینکه پوست شما روشن و شفاف شود، آرایش شما به بهترین شکل روی پوستتان ظاهر می‌شود. پس عجله کنید و محصولات آرایشی موردنیازتان را از همین حالا از خانومی خریداری کنید. محصولات آرایشی همچون محصولات پریم را خریداری کرده و کنار بگذارید، بعد از روشن شدن پوستتان نوبت به استفاده از آن‌ها می‌رسد.

لینک مطلب: https://drpharmo.com/secrets-to-have-clear-skin/

نظر بدهید