Untitled-1
کافه خواندنی

منتالیست؛ برنامه ای با موضوع شعبده بازی در فیلیمو

562بازدید

برنامه «منتالیست» یک برنامه جذاب با موضوع شعبده بازی است که در سال ۱۴۰۱ تولید شد. این مجموعه نمایانگر برخی از هنرمندی‌های «سعید فتحی روشن» برای مخاطبین است.  برنامه منتالیست ۱ می‌تواند مخاطبین و تماشاگران را شوکه سازد. زیرا حاوی نکات جذابی درباره اثر ذهن بر مردم است. در ادامه به طور کامل درباره برنامه منتالیست سعید فتحی روشن صحبت می‌کنیم.

images_1681207625_64353149d9937

داستان برنامه منتالیست

این برنامه در چند قسمت بلند تولید شده است و اجرای آن بر عهده سعید فتحی روشن می‌باشد. داستان و موضوع برنامه منتالیست، درباره تحلیل و بررسی عوامل فلسفی و روانشناختی و تاثیر آن بر ذهن است. سعید فتحی روشن با دانش بی نظیر خود در زمینه مسایل پیچیده فلسفی و روانشناختی و تاثیر آن بر ذهن، موضوعات جذابی را در برنامه خود ارائه می‌کند. این برنامه برای کسانی که به داستان‌های معمایی و فلسفی علاقه‌مند هستند کاملا مناسب است.

سعید فتحی روشن به عنوان مجری در این برنامه به ایفای نقش می‌پردازد. او دارای مدرک دکترای روانشناسی است و در برنامه منتالیست، با روانشناسان و فیلسوفان معروف کشور به گفتگو می‌پردازد. همچنین برخی از هنرمندان و تماشاگران مردمی نیز در برنامه دعوت می‌شوند و نظرات خود را در رابطه با موضوعات فلسفی و روانشناختی بیان می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد سعید فتحی روشن به ساخت این برنامه روی آورد، نیاز جامعه به ارتقاء سطح فرهنگ ذهنی بود.

از نظر فتحی روشن، مردم باید اطلاعات بهتر و عمیق‌تری در رابطه با موضوعات روانشناسی و فلسفی داشته باشند. انسان‌ها با آگاهی کافی از علم روانشناسی، می‌توانند به راحتی بر یکدیگر تاثیر بگذارند. با این حال، مسائلی مثل فلسفه بسیار پیچیده هستند و نیاز به جمع‌آوری دیدگاه‌ها و نظرات گوناگون دارند. بنابراین نظر یک نفر برای پیشبرد این برنامه کافی نیست و لازم بود تا افراد خبره در زمینه علوم روانشناختی و فلسفه به این مجموعه دعوت شوند.

نقد برنامه منتالیست

تاکنون برنامه‌های مختلفی در زمینه علوم گوناگون در تلویزیون ساخته شد. ولی در میان همه این برنامه‌ها، جای یک مجموعه با موضوع تحلیل و بررسی مسائل فلسفی و روانشناختی خالی بود. شاید در گذشته برنامه‌هایی با موضوع مشابه این ساخته شد، ولی نتوانست مخاطبین چندانی به دست آورد. به نظر می‌رسد برنامه منتالیست سعید فتحی روشن با موضوع خاص و متفاوت خود تاثیر بیشتری بر مخاطبین بگذارد.

فتحی روشن با استفاده از این برنامه به مخاطب کمک می‌کند تا راحت‌تر درباره مسائل فلسفی فکر کند و حتی با علم کم، دیدگاه و نظرات خود را در اختیار دیگران قرار دهد. او به عنوان یکی از نمایندگان برنامه‌های فلسفی و روانشناختی در ایران شناخته می‌شود. بنابراین به خوبی می‌داند چگونه باید از طریق این برنامه بر مردم تأثیر بگذارد تا سطح علم و دانش آن‌ها را ارتقا دهد. به طور کل، خیلی کم پیش می‌آید تا مردم به برنامه‌های غیر از موضوعات سرگرم کننده علاقه نشان دهند. این مسئله فقط مربوط به کشور ایران نیست.

بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، اکثر مردم به فیلم‌ها یا مجموعه‌های مرتبط با موضوع سرگرمی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. بنابراین ساخت یک برنامه با موضوع بررسی و تحلیل مسائل فلسفی یا دیدگاه‌های مختلف علمی، یک ریسک بزرگ است که سعید فتحی روشن این ریسک را پذیرفته است. شاید موضوع برنامه در ظاهر بسیار جذاب به نظر نرسد، ولی کافی است پای یک قسمت از مجموعه منتالیست بنشینید تا متوجه محتوای جذاب آن شوید.

معنی منتالیست

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از کاربران ایجاد می‌شود این است که معنی منتالیست چیست و چه ارتباطی با برنامه سعید فتحی روشن دارد. منتالیست در زبان‌های مختلف با معانی گوناگون شناخته می‌شود. به عنوان مثال، در برخی از مواقع منتالیست به معنی روانکاو است. اما اگر بخواهیم این کلمه را به شکل عمیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم، منتالیست به معنی فردی است که می‌تواند با استفاده از قدرت‌های ذهنی، رفتار و عملکرد طرف مقابل را مورد بررسی قرار دهد.

چنین فردی به درجه بالایی از مهارت‌های ذهنی رسیده است و قدرت پیش‌بینی افکار و احساسات طرف مقابل را دارد. در نتیجه، به راحتی بر دیگران تاثیر می‌گذارد و نظر آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تغییر می‌دهد. علاوه بر این، منتالیست به معنی فردی است که درک و شناخت درستی از رفتار مردم دارد. شخص منتالیست، ممکن است علاوه بر دانش علمی از طریق روش‌های مختلف دیگر مثل مهارت‌های شعبده بازی و مهارت‌های ذهنی به این درجه برسد.

images_1681207678_6435317e56ac5

بیوگرافی سعید فتحی روشن

حالا که به طور کامل با داستان برنامه منتالیست آشنا شدید، بهتر است اطلاعاتی در رابطه با بیوگرافی سعید فتحی روشن داشته باشید. سعید فتحی روشن در ۱۵ آذر ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و بیشتر عمر خود را به شعبده بازی پرداخت. او رشته شعبده بازی را در کشورهایی مانند سوئد و آلمان آموزش دیده و در این زمینه کاملا حرفه‌ای است. مردم سعید فتحی روشن را با برنامه عصر جدید می‌شناسند. او توانست در این برنامه حضور یابد و با تاثیر گذاری بر بیشتر مخاطبین، امتیاز بالایی به دست آورد. فتحی روشن توانایی‌های گوناگونی دارد.

به عنوان مثال، در برخی موارد قادر به خواندن ذهن طرف مقابل یا انجام شعبده بازی به شکل‌های منحصر به فرد است. او از سن کودکی به شعبده بازی علاقه‌مند بود و در سن ۱۲ سالگی برای یادگیری شعبده بازی به «علی گل یاس» مراجعه کرد. پدر و مادر سعید فتحی روشن از تمایل و علاقه شدید او به شعبده بازی حمایت کردند. در ابتدا روش‌های مختلف شعبده بازی و ذهن خوانی را در ایران آموزش دید. بعد از مدتی تصمیم گرفت برای آموزش قوی‌تر و پیشرفته‌تر به کشورهای خارجی مهاجرت کند. در ۲۱ سالگی، به رشته منتالیست علاقه‌مند شد و با تحقیق و جستجو بیشتر، مطالعه در این رشته را ادامه داد.

فتحی روشن علاوه بر شعبده بازی، مهارت بسیار زیادی در زمینه پیش بینی دارد. او تاکنون چندین بار برنامه‌های مختلف شعبده بازی را به شکل زنده اجرا کرد و موجب تعجب تماشاگران شد. همچنین یک بار نتیجه یک مسابقه فوتبال را به شکل کاملاً درست پیش بینی کرد. به نظر می‌رسد سعید فتحی روشن با سطح بالایی از علم و دانش که بخشی از آن به صورت تخصصی و بخشی دیگر به صورت تجربی کسب شده است، در برنامه منتالیست تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبین داشته باشد.

images_1681207706_6435319af1796

نتیجه مطالب

برنامه جذاب منتالیست ۱ با موضوع شعبده بازی و بررسی و تحلیل مسائل فلسفی و روانشناختی از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر شده است. سعید فتحی روشن، مجری و سازنده برنامه منتالیست است و با هدف ارتقای سطح فرهنگ جوامع این برنامه را طراحی کرده است. اگر به تماشای برنامه‌هایی از این قبیل علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت فیلیمو مراجعه کنید.

نظر بدهید