WhatsApp Image 2022-06-13 at 4.46.57 PM
آموزش آشپزی

طرز تهیه شامی کباب خوشمزه، شامی رودباری اصیل، شامی لپه با گوشت

921بازدید

شامی یکی از لذیذ ترین غذا های ما ایرانی ها می باشد که بسیار متنوع و خوشمزه است و بیشتر با گوشت تهیه می شود ولی شما می توانید با حبوبات مختلف و بدون گوشت نیز آن را تهیه کنید. شامی ها را می توانید با نان تازه یا پلو سرو کنید و به همراه سس گوجه یا سس دلخواه خود سرو کنید. شامی کباب در کشور های دیگر مانند هندوستان و پاکستان و بنگلادش نیز تهیه می شود و در بخش ها و شهر های از ایران رسپی های مخصوصی دارد. شامی ها به دلیل سادگی و سریع بودن همیشه محبوب هستند و شما نهایت در 30 دقیقه می توانید یک شامی خوشمزه تهیه کنید. شامی های بسیار معروفی در ایرانی وجود دارد از جمله شامی بابلی و یا شامی لری که یک شامی پوک و ترد است. شامی های شبیه به کتلت ها هستند و شما می توانید با سالاد یا ترشی دلخواه سرو کنید. اما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین و معروف ترین شامی ها را به شما آموزش دهیم که عبارت است از شامی کباب، شامی رودباری، شامی لپه پس همراه ما باشید.

طرز تهیه شامی کباب

WhatsApp Image 2022-06-13 at 5.01.56 PM

شامی کباب را می توان بی شک یکی از خوشمزه ترین شامی های ایرانی اصیل دانست که با گوشت چرخ کرده استفاده می شود و بیشتر در کنار گوجه فرنگی سرخ شده سرو می شود و شما این شامی را می توانید با برنج و هم یا نان تازه سرو کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه شامی کباب به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

طرز تهیه شامی رودباری

WhatsApp Image 2022-06-13 at 5.01.56 PM 2

 

شامی رودباری همان طور که از نام این غذا پیداست برای شهر رودبار در استان گیلان می باشد و بسیار معروف و بین همه ایرانی ها محبوب می باشد. شما می توانید این شامی را به همراه یک پلو خوشمزه تهیه کنید. شامی رودباری با سیب زمینی سرخ شده و یک سس مخصوص ربی تهیه می شود. می توانید سس آن را مطابق با ذائقه خود کمی ترش مزه تر تهیه کنید و یا از رب انار استفاده کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه شامی رودباری به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

نظر بدهید