پنکیک مراکشی
آموزش آشپزی

پنکیک مراکشی، میان وعده ای خوشمزه و پرطرفدار

1.07Kبازدید

پنکیک مراکشی یکی از انواع پنکیک‌ها خوشمزه و پرطرفدار کشور مراکش است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود. پنکیک مراکشی(بغریر) با تمام پنکیک هایی که تاکنون دیده اید متفاوت است. این پنکیک که به پنکیک هزار سوراخ نیز معروف است با ظاهر جالب و شربت کره عسلی، انتخابی عالی برای صبحانه یا عصرانه است. در مراکش این پنکیک را معمولا هنگام افطار نیز میل می کنند.

مواد لازم برای پنکیک مراکشی

آرد ایرمیک (سمولینا) ۲ پیمانه

آرد قنادی ۱ لیوان

شکر ۱ قاشق مرباخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

خمیر مایه ۱ قاشق مرباخوری

بکینگ پودر ۷ گرم

آب ۴ لیوان

پنکیک مراکشی

طرز تهیه پنکیک مراکشی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک مراکشی خوشمزه ابتدا یک لیوان مناسب انتخاب می‌کنیم، سپس خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم درون لیوان می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم، سپس یک نعلبکی روی لیوان قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می‌دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می‌کنیم، سپس آرد ایرمیک را درون کاسه اضافه می‌کنیم و آرد قنادی را درون الک می‌ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون کاسه الک می‌کنیم و نمک را به همراه شکر و بکینگ پودر به مخلوط آرد ایرمیک و آرد قنادی اضافه می‌کنیم، سپس خوب مخلوط می‌کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آب را کم کم در چند مرحله به مخلوط آرد اضافه می‌کنیم و تند تند مخلوط می‌کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه خمیر مایه عمل آمده را درون مایه پنکیک می‌ریزیم و مجددا مخلوط می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می‌دهیم مایه پنکیک به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه پنکیک را درون بلندر می‌ریزیم و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط می‌کنیم تا مواد به غلظت مورد نظرمان برسد.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم تابه به طور کامل گرم شود. در ادامه یک ملاقه از مایه پنکیک بر می‌داریم و درون تابه می‌ریزیم، سپس اجازه می‌دهیم سطح پنکیک حباب ایجاد شود.

مرحله هفتم

در نهایت وقتی سطح پنکیک کاملا اسفنجی و حفره حفره‌ای شد آن را بر می‌داریم و روی یک پارچه تمیز قرار می‌دهیم تا کاملا خنک شود. در آخر این پنکیک خوشمزه را به همراه مواد مورد نظرمان سرو می‌کنیم.

منبع: چی‌شی

نظر بدهید