Untitled-1
آموزش آشپزی

طرز تهیه میلک شیک خرما به سبک کافی شاپی

1.25Kبازدید

خرما یک ماده غذایی بسیار پر خاصیت و پر انرژی است. اگر از طعم خرما و دارچین لذت می‌برید این میلک شیک دقیقا برای شماست. بیاید باهم و در کمتر از 5 دقیقه و تنها با 4 ماده یک میلک شیک خرما خوشمزه درست کنیم.

image_1650823991

برای تهیه این میلک شیک به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اولین چیزی که برای یک میلک شیک سالم نیاز دارید، خرمای تازه و رسیده است. من عاشق خرما هستم  و با هر نوع آن می‌توانید یک میلک شیک عالی درست کنید!

دارچین هم از انواع ادویه ای است که طعم گرم و تندی به میلک شیک شما می‌دهد که توصیه می‌کنم برای تهیه از آن استفاده کنید. حتما طعم دارچین را روی شله زرد و فرنی‌های ماه رمضان به خاطر دارید.

شیر هم که به عنوان اصلی ترین ماده ای که برای این شیک نیاز دارید، هست! البته من خودم شیرهای پر چرب را به انواع کم چرب ترجیح می‌دهم ولی اگر می‌خواهید یک دستور تهیه رژیمی داشته باشید می‌توانید از شیر کم چرب استفاده کنید.

میلک شیک‌ها معمولا در روزهای گرم سال طرفدار دارند و یکی از خوراکی که هایی که می‌تواند گرمای روز را برایتان دلچسب کند، بستنی است! آن هم بستنی وانیلی!

مواد لازم

  • نصف فنجان شیر
  • 3 فنجان بستنی وانیلی
  • یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین
  • ده عدد خرما رسیده و بزرگ

طرز تهیه میلک شیک خرما

ابتدا خرماها را بشویید تا از ذرات کثیفی پاک شوند و سپس خشک شوند.  هسته‌‌های آنها را از داخل جدا کنید. همه مواد را درون مخلوط کن ریخته تا مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. در لیوان ریخته و با عسل یا سس کارامل بریزید و با خامه فرم گرفته یا تکه های موز تزیین کنید.

منبع: yummynotes

 

نظر بدهید