چند توصیه طلایی برای افرادی که نمی‌توانند ورزش کنند
کافه سلامت

چند توصیه طلایی برای افرادی که نمی‌توانند ورزش کنند

710بازدید

برای حفظ سلامت قلب ضرورت دارد بدن از تناسب لازم برخوردار باشد و به همین دلیل انجام حرکات ورزشی حائز اهمیت است.

در زندگی امروزی، بیشتر افراد به بیماری‌های قلبی دچار یا در معرض خطر ابتلا هستند و در چنین شرایطی آگاهی افراد از نوع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنند و تاثیر آنها بر سلامتی امری ضروریست.

برای افرادی که نسبت به تناسب اندام خود نگرانی دارند و به دنبال حفظ سلامت قلب هستند اما به دلایلی مثلا برخی عارضه‌های جسمی قادر به ورزش کردن نیستند، اعمال چند تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند به حفظ سلامت قلب آنان کمک کند. سایت pledgetimes به برخی از این تغییرات مفید برای سلامت قلب اشاره کرده است.

مصرف میزان بیشتری از مواد غذایی حاوی امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ از چربیهای سالم برای قلب به حساب می آیند که سلامت قلب را حفظ می کنند. مصرف چنین مواد غذایی سطح تری گلیسیرید در بدن را کاهش داده و سلامت قلب را حفظ می کند. ماهی سالمون، دانه های کتان، گردو و دانه‌های آفتابگردان از بهترین خوراکی‌های حاوی امگا-۳ به حساب می‌آیند.

چند توصیه طلایی برای افرادی که نمی‌توانند ورزش کنند

کاهش مصرف مواد غذایی چرب

مصرف مواد غذایی چرب سطح کلسترول در بدن را افزایش داده که موجب بروز بیماری های قلبی از قبیل حمله قلبی، نارسایی قلبی و بیماریهایی همچون سکته مغزی می شود. در این شرایط لازم است مصرف مواد غذایی چرب را کاهش داد. سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای فراوری شده همچون پیتزا، همبرگر از جمله مواد غذایی چرب هستند که به طور متداول مصرف می‌شوند.

مصرف میزان بیشتری از میوه ها و سبزیجات

برای حفظ سلامت قلب مصرف میزان بیشتری از مواد غذایی طبیعی و سالم توصیه می شود. گنجاندن انواع میوه و سبزیجات تازه و سالم به رژیم غذایی توصیه می شود چرا که حاوی انواع آنتی اکسیدانهاست و مصرف آنها به حفظ بدن در برابر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند.

چند توصیه طلایی برای افرادی که نمی‌توانند ورزش کنند

خودداری از استعمال سیگار و مواد الکلی

استعمال سیگار و مصرف مواد الکلی تاثیر منفی بر سلامتی دارند چرا که احتمال ابتلای فرد به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهند. همچنین مصرف این دو ماده با افزایش خطر حمله قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.
منبع:دکتر سلام

نظر بدهید