Untitled-1
کافه سلامت

آیا انجام چکاپ برای خانم‌ها مهم است؟

1.1Kبازدید

چکیده : لیست چکاپ کامل زنان شامل چیست و هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

 بسیاری از بیماری‌ها متاسفانه هیچگونه علائمی ندارند و تشخیص آنها تنها از طریق انجام چکاپ کامل صورت می‌گیرد. بسیاری از بیماری‌های رحمی متاسفانه بدون علامت هستند. به همین دلیل لازم است که زنان نسبت به انجام چکاپ‌های خود حساس باشند. در این مقاله در خصوص لزوم انجام چکاپ کامل زنان صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در خصوص اهمیت آن بیشتر بدانید.

images_1661172880

با انواع آزمایشات چکاپ خانم‌ها آشنا شوید!

انجام چکاپ یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از وجود بیماری‌های پنهان و یا بدون علامت خود آگاه شوید. بسیاری از افراد به ظاهر سالم پس از انجام چکاپ متوجه وجود مشکلات جدی مانند فشار خون شده‌اند. توصیه می‌شود اگر سالم هستید و یا اگر در حال حاضر بخاطر ابتلا به بیماری خاصی تحت درمان قرار دارید، انجام چکاپ را جدی بگیرید. آزمایش‌های مناسب برای ارزیابی سلامت کلی بانوان بسیار متنوع هستند. این آزمایشات شامل بررسی‌های بیوشیمیایی، هورمونی، سرولوژی می‌شوند. برای راحتی بانوان، تمامی آزمایش‌ها به صورت پکیج دسته بندی شده. در ادامه به معرفی انواع پکیج این آزمایش‌ها خواهیم پرداخت.

انواع آزمایشات چکاپ بانوان

    پکیج پایه

شامل: شمارش سلول‌های خون و تست کم خونی (CBC)- سدیمانتاسیون گلبول‌های قرمز خون (ESR)- آزمایش TG- آزمایش Chol،  آزمایش HDL، آزمایش LDL- آنزیم‌های کبدی SGOT، SGPT، ALP- آزمایش U/A- آزمایش CRT-نیتروژن اوره (BUN)-قند ناشتا (FBS)

    پکیج رایج

شامل: آزمایشات پکیج پایه+ تیتر پروتئین فاز حاد (CRP)- اوریک اسید(UA) – ویتامین دی (Vit D3)- کلسیم (Ca)- تیروکسین (T4)-آهن (Fe)- سدیم (Na)- پتاسیم (K)- فریتین (Ferritin)- ظرفیت اتصال آهن (TIBC) -بیلی روبین (Bili T,D)- تیروئید (TSH)-آنالیز مدفوع (S/E)- فسفر (P)-تری یدوتیرونین (T3)-

    پکیج کامل

شامل: آزمایشات پکیج رایج+ کشت ادرار (U/C)- هموگلوبین ای‌وان‌سی (HbA1C)-زمان پروترومبین (PT)- زمان ایجاد لخته در خون (PTT)- خون مخفی مدفوع (OB)- ویتامین ب 12 (Vit B12)- آنتی‌بادی‌های هپاتیت (HBsAG, HBsAB)-فولیک اسید (Folic Acid).

images_1661175164

چکاپ خانم ها از چه سنینی اهمیت بیشتری دارد؟

انجام چکاب برای تمام سنین پیشنهاد می‌شود. با این حال به توصیه پزشکان لازم است زنان بالای 25 سال، افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند و افرادی که در خانواده خود فرد بیمار دارند؛ هر سال به منظور بررسی وضعیت کلی بدن‌شان چکاپ کامل دهند. امروزه به دلیل مواردی مانند: سبک زندگی نادرست، تغذیه غلط و عدم توجه بیماری‌های زمینه‌ای تمام افراد مستعد ابتلا به مشکلاتی مثل فشار خون و دیابت هستند. سن ابتلا به این بیماری‌ها نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

انجام آزمایش خون یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید از شرایط کلی بدن خود اطلاع پیدا کنید. از طریق بررسی‌های هورمونی می‌توان نحوه‌ی کارکرد غدد و دستگاه باروری را مورد ارزیابی قرار داد. آزمایش‌های بیوشیمایی اطلاعات زیادی در خصوص یون و الکترولیت‌های بدن می‌دهند.

هزینه چکاپ کامل زنان چقدر است؟

سنجش و بررسی وضعیت سلامتی از طریق انجام چکاپ یکی از اقداماتی است که به توصیه پزشکان لازم است تمام زنان انجام دهند. البته در حال حاضر به علت شرایط پاندمی کرونا توصیه نمی‌شود که به مراکز درمانی مراجع بفرمایید. زیرا این مراکز به رفت و آمد بیماران مستعد سرایت انواع عفونت و بیماری‌ها مانند کرونا است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از خدمات آزمایش در منزل استفاده کنید.

قیمت چکاپ کامل زنان در منزل برخلاف باور عمومی تفاوت چندانی با انجام چکاپ در آزمایشگاه‌های معتبر ندارد. تنها هزینه جزئی دریافتی هزینه اعزام تکنسین به منزل است.

نکات مهم پیش از چکاپ کامل زنان

برای انجام آزمایش چکاپ باید شرایط ناشتایی را برای حداقل 8 ساعت رعایت کنید. پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که این آزمایشات را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب و قبل از ساعت 9 انجام دهید. آزمایش‌های چکاپ شامل تست‌های مختلف است؛ به همین دلیل باید در خصوص تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید. مصرف بسیاری از داروها در نتایج آزمایش‌ها تاثیر می‌گذارد.

images_1661175191

انجام چکاپ کامل زنان در منزل با هومکا!

همانطور که اشاره شد، انجام چکاپ یکی از اقداماتی است که برای ارزیابی وضعیت سلامتی و اطمینان از صحت روند درمان باید انجام شود. از آنجایی که زنان در معرض کم خونی هستند، توصیه می‌شود وضعیت سلول‌های خونی خود را مرتب کنترل کنند.

البته انجام آزمایش در مراکز درمانی همواره با ریسک ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی همراه است. در شرایطی که شیوع کرونا بالاست، مراجعه به این مراکز شما و اطرافیانتان را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می‌دهد و در مقایسه با هزینه دریافتی برای انجام این خدمات، پذیرش این ریسک تصمیم چندان عاقلانه‌ای نیست! توصیه ما این است که برای جلوگیری از این مشکلات از خدمات آزمایش در منزل شرکت هومکا استفاده کنید.

شرکت هومکا با بهره گیری از بهترین متخصصان، خدمات آزمایش در منزل را به همه ساکنین استان تهران و شهرهای کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز، قزوین و رشت ارائه می‌دهد. برای رزرو خدمات آزمایش در منزل کرج یا سایر شهرها می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس گرفته یا به وبسایت شرکت هومکا به نشانی www.homeca.ir مراجعه فرمایید.

 

نظر بدهید