چگونه پوست چرب و جوش دار را پاکسازی کنیم 1
کافه سلامت

چگونه پوست چرب و جوش دار را پاکسازی کنیم

2.39Kبازدید

چگونه پوست چرب و جوش دار را پاکسازی کنیم

چگونه پوست چرب و جوش دار را پاکسازی کنیم
– دوبار در روز پوست خود را بشویید نه بیشتر! بسیاری از مردم فکر می‌کنند که با شستشوی بیشتر پوست، وضعیت پوست‌های چرب و جوشی بهتر می‌شود. این اشتباه است زیرا می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست و خشکی و شکنندگی پوست گردد.

– شستشوی در صبح برای این است که پوستتان از باکتری‌هایی که در طول شب روی پوست ایجاد شده است پاک شود. شستشو در هنگام شب، باعث پاک شدن آلودگی‌ها ، گرد و خاک و آرایش می‌شود. اگر در بین روز فکر کردید که نیاز دارید تا پوستتان را بشویید فقط پوست خود را با آب ولرم آبکشی نمایید و از هیچ گونه پاک کننده‌ای استفاده نکنید.

– برای پاکسازی پوست چرب از یک پاک کننده مخصوص پوست چرب و جوش‌دار استفاده کنید. الکل و روغن خودشان می‌توانند دلیل ایجاد جوش‌های جدید بشوند. دقت کنید که شوینده‌های انتخابی شما حاوی این مواد نباشد.

– لزوما همه پوست‌های آکنه‌ای و جوش‌دار، چرب نیستند. برخی از افراد پوست‌های خشک و آکنه‌ای دارند، حتما دقت کنید که شوینده شما برای این نوع پوست‌ها انتخاب شده باشد.

–  اگر جوش صورت و آکنه شما بسیار شدید است، شما باید از پاک کننده‌ای استفاده کنید که درمانی باشد و محتوی موادی باشد که باکتری‌ها را از بین ببرد و عوامل به وجود آورنده آکنه را از بین ببرد و بهتر است محصولی را خریداری کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، سدیم سولفاستامید یا بنزیل پراکساید باشد.

–  اگر شما مشکل آکنه دارید، هرگز پوست خود را در زمان شستشو با فشار مالش ندهید زیرا این کار خودش باعث ایجاد زمینه برای آکنه بیشتر می‌شود. شما می‌توانید از لایه بردارهای بسیار سبک استفاده کنید و هرگز نباید پوستتان را با هیچ محصول یا وسیله‌ای برای لایه برداری بسایید.

–  به جای استفاده از لایه بردار می‌توانید از یک لیف حمام نرم و تمیز استفاده کرده و به آرامی پوست خود را بشویید و هرگز از برس یا سایر محصولات زبر برای شستن صورت استفاده نکنید.

–  از آب گرم به شدت اجتناب کنید زیرا می‌تواند باعث شود پوست شما ملتهب گردد.

تکمیل پاک کردن پاکسازی پوست چرب و جوش دار

برای تکمیل کردن پاکسازی پوست چرب خود، پوست تمیز را با یک تونر مخصوص پوست چرب پاک کنید. این محصولات معمولا شامل مواد مات کننده هستند و از برق افتادن پوست جلوگیری می‌کنند و ترشح چربی پوست را کم می‌کنند و منافذ را جمع می‌کنند.

مرطوب کردن پوست چرب و جوش دار

کار پاکسازی پوست چرب خود را با یک مرطوب کننده فاقد چربی تمام کنید. برای پوست‌های مستعد آکنه از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که علاوه بر تنظیم ترشح چربی مواد التیام دهنده نیز داشته باشند تا تحریکی ناشی از شستن پوست را از بین ببرند.
اگر پوستتان خیلی چرب است و نیازی به مرطوب کننده حس نمی‌کنید، آن را فقط در ناحیه‌هایی از پوست که چرب نیستند و پوست‌های حساس دارند می‌توانید استفاده کنید یا بعد از تونر فقط از کرم‌های دور چشم و بوم لب استفاده کنید چرا که این مناطق بسیار حساس و مستعد چروک هستند و همیشه نیاز به رطوبت بیشتری دارند.

منبع : سایت دکتر فرزانه مجیدی

نظر بدهید