داشتن پوستی شاداب و زیبا در ماه رمضان 2
کافه سلامت

داشتن پوستی شاداب و زیبا در ماه رمضان

1.57Kبازدید

داشتن پوستی شاداب و زیبا و سالم در ماه مبارک رمضان با مواد مغذی

داشتن پوستی شاداب و زیبا در ماه رمضان

مراقبت از پوست برای اطمینان از اینکه شاداب و درخشنده است، می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در ماه مبارک رمضان شود. گرمای تابستان و روزه داری باعث می‌شود بیشتر افراد فکر کنند پوستشان به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی مهم، تیره به نظر می‌رسد.اما جای نگرانی نیست زیرا با مصرف مواد مغذی ضروری در وعده افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. ترفند ساده این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل طیف وسیعی از مواد غذایی سالم است. اگر مصرف مواد غذایی به چند ماده خاص محدود شود، پوسستان خشک و تیره خواهد شد زیرا مواد مغذی خاصی برای رشد و ترمیم پوست نیاز هست. بنابراین اگر به دنبال مراقبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید.

مواد مغذی ضروری برای پوست در ماه رمضان:

ویتامین A: یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت پوست همین ویتامین است که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و بافتی نرم به آن می‌بخشد. هویج منبع غنی از ویتامین A است. این ویتامین همچنین در موادی همچون زردآلو، اسفناج و سبزیجاتی با برگ سبز دیده می‌شود. بنابراین در طول ماه رمضان بهتر است هویج تازه یا آب آن را به منوی غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین B: کمبود این ویتامین می‌تواند به کم شدن آب پوست منجر شود. همین امر نیز موجب ایجاد چین و چروک در پوست خواهد شد. منابع مهم ویتامین B شامل گوشت قرمز،عدس و غلات سبوس دار است. بنابراین سعی کنید گوشت قرمز، مرغ گریل شده و ماهی را به وعده غذایی اصلی خود در ماه رمضان اضافه کنید. شما می‌توانید با جایگزین کردن نان سفید با نان سبوس دار از مزایای آن به خوبی بهره مند شوید. اضافه کردن سوپ عدس و لوبیا را فراموش نکنید.

ویتامین E: یک ویتامین ضروری دیگر، ویتامین E است که به نگهداری ظاهر پوست و کاهش چین و چروک آن کمک می‌کند. این ویتامین همچنین تولید دوباره سلول‌ها را بهبود می‌بخشد. ویتامین E در آجیل‌ها و روغن سبزیجات پیدا می‌شود.

ویتامین C: این ویتامین نقش بسیار مهمی در کنترل و نگهداری یکپارچگی و درخشندگی پوست بازی می‌کند. ویتامین C در آب میوه‌هایی همچون پرتغال، توت فرنگی و هندوانه یافت می‌شود.

آنتی اکسیدان‌ها: علاوه بر موارد ذکر شده، سلنیوم و روی نیز آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش مهمی در حفاظت از سلول‌های پوستی و داشتن پوستی سالم بازی می‌کنند. سلنیوم و روی در گوشت و غذاهای دریایی یافت می‌شود. بنابراین وعده افطار را با غذاهای دریایی و گوشت غنی کنید.

اسیدهای چرب امگا۳: این اسیدهای چرب نقش مهمی در حفاظت از پوست و شادابی آن بازی می‌کنند. از آنجایی که بدن قادر به تولید این نوع اسیدها نیست باید از طریق مواد غذایی تامین شود.ماهی منبع اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است. پس سعی کنید هفته‌ای دوبار ماهی بخورید.

آب: نوشیدن آب کافی علاوه بر رفع تشنگی برای داشتن پوستی شاداب بسیار ضروری است. در طول ماه مبارک رمضان، توجه به این نکته مهم است. آب همچنین به نگهداری قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. بین افطار و سحری، ۸ لیوان آب بنوشید و از مزایای آن به خوبی بهره مند شوید.

داشتن پوستی شاداب و زیبا در ماه رمضان

بهتر است به خاطر داشته باشید:

مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را فراموش نکنید. انواع مختلفی از این مواد را به سبد غذایی خود اضافه کنید زیرا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای پوست هستند و می‌توانند سلامت و شادابی پوست را به خوبی حفظ کنند. ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای شماست تا وعده غذایی عالی و سرشار از مواد مغذی فراهم کنید و از مزایای آن برای پوست خود بهره مند شوید.

 

منبع:مجله سلامت

نظر بدهید