پودینگ برنج
آموزش آشپزی

طرز تهیه پودینگ برنج

751بازدید

در این دسر محبوب اسپانیایی، برنج داخل شیر، شکر، دارچین و کشمش پخته میشود. غلظت آن میتواند به صورت محلول یا سفت می باشد و میتوانید گرم، سرد یا متعال با دمای محیط سرو کنید. در مکزیک معمولا این دسر را سرد در هنگام ناهار در خانه و یا رستوران سرو می کنند، در صورتی که در قسمتی از کشور این دسر را هنگام صبحانه گرم سرو می کنند.

مواد لازم:

برنج 1 پیمانه
شیر کم چرب 6 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
نمک مقداری
وانیل مقداری
چوب دارچین 2-3 تکه
کشمش 1/2 پیمانه
دارچین آسیاب شده مقداری
رنده پوست لیمو مقداری
رنده پوست پرتقال مقداری

مرحله اول تهیه پودینگ برنج:

برنج را شسته و به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش بجوشانید. سپس داخل آبکش ریخته و آبکشی کنید.

پودینگ برنج

مرحله دوم تهیه پودینگ برنج:

شیر، شکر، نمک، وانیل، رنده پوست پرتقال و رنده پوست لیمو، چوب دارچین را داخل قابلمه ایی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آهسته بجوشد یادتان باشد که مرتباً آن راهم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید اندکی ولرم شود. سپس مایه شیر را با یک پارچه تمیز صاف کنید تا چوب دارچین و رنده پوست پرتقال و لیمو جدا شوند.

پودینگ برنج

مرحله سوم تهیه پودینگ برنج:

برنج را داخل شیر بریزید و قابلمه را روی حرارت قراردهید تا جوش بیاید، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آرام بجوشد و برنج پخته و قوام بیاید سپس کشمش را اضافه نمایید. برای تنظیم غلظت پودینگ هرجا که لازم شد شیر اضافه کنید پودینگ نباید خشک باشد.

پودینگ برنج

مرحله چهارم تهیه پودینگ برنج:

قابلمه را از روی حرارت بردارید پودینگ را داخل بشقاب سرو بریزید و روی آن دارچین آسیاب شده بپاشید و در یخچال بگذارید، این پودینگ را باید سرد سرو کنید.

پودینگ برنج

منبع:مامی فود

نظر بدهید