طرز تهیه ترشی پیاز
آموزش آشپزی

طرز تهیه ترشی پیاز؛ خوشمزه‌ی پرخاصیت

844بازدید

ترشی پیاز یکی از ترشی‌های معروف است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیاز از قدیمی‌ترین سبزیجاتی محسوب می‌شود که مورد استفاده افراد بوده و در گذشته به عنوان یک طعم دهنده به غذا‌ها استفاده می‌شده و به خاطر ارزش بالای آن در تجارت‌ها و معاملات نیز از آن استفاده می‌کرده اند. پیاز خاصیت بسیار زیادی دارد و همه افراد کم و بیش با خواص آن آشنایی دارند.

طرز تهیه ترشی پیاز

طعم خاص و تند پیاز شاید مورد علاقه بسیاری از افراد نباشد در نتیجه با پختن پیاز و استفاده از پیاز در انواع غذا‌ها بخصوص خورش‌ها که ادویه‌های مناسب دارند می‌توانید طعم تند آن را تا حدی کم کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. اگر هم علاقه‌ای به پیاز پخته ندارید، می‌توانید آن را ریز رنده یا از آب آن در غذا‌ها استفاده کنید. بعلاوه پیاز را می‌توانید به طور خام در کنار غذا‌ها و یا در انواع سالاد‌ها میل کنید در غیر این صورت به شما توصیه می‌کنیم ترشی پیاز را تهیه کرده و آن را در برنامه غذاییتان قرار دهید.

پیاز خام، برای پوست، مو‌های سر، کلیه‌ها و مثانه مفید است. از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز برای کاهش قند خون، جلوگیری از سرطان روده، تقویت استخوان ها، درمان زخم‌ها و بیماری‌های عفونی معده، تسکین درد مفاصل، کاهش حساسیت ها، کمک به گردش خون، لاغری و همچنین سرماخوردگی مفید واقع شده است.

پیاز علاوه بر ارزش تغذیه‌ای و مصارف آشپزی گفته شده در زمینه دارویی درمانی نیز مورد توجه قرار گرفته است به طوری که به دلیل آنتی بیوتیک فراوانی که دارد باعث تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها می‌شود. علاوه بر پیاز شربت گرفته شده از پیاز نیز مانند خود پیاز فایده‌های زیادی دارد که بیشتر برای سرماخوردگی و رفع درد‌های عصبی بهترین درمان است.

مواد لازم

پیاز: ۲ کیلو
سیر: ۵۰۰ گرم (قابل حذف)
نعناع تازه: ۱ کیلو
سرکه: مقدار لازم

طرز تهیه ترشی پیاز

مراحل

۱. ابتدا نعناع و سیر‌ها را بشویید و آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید.

۲. پیاز‌ها را نیز پوست کنده و تمسز بشویید.

۳. ظرفی شیشه‌ای مناسب را آماده کنید و بعد مقداری پیاز را در ته ظرف بچینید.

۴. سپس مخلوط نعناع و سیر را روی آن بریزید.

۵. بعد مجدد پیاز گذاشته و دوباره روی آن را با نعناع و سیر پرکنید.

۶. این عمل را تکرارکنید تا تمامی مواد در شیشه ریخته شوند.

طرز تهیه ترشی پیاز

۷. بعد از پرشدن شیشه با سرکه روی مواد را بپوشانید.

۸. شیشه را در مکان مناسبی بگذارید تا ترشی جا بیفتد و بعد می‌توانید آن را به یخچال منتقل کنید.

منبع: غذالند

نظر بدهید