طرز تهیه آرانچینی با سس تند
آموزش آشپزی

طرز تهیه آرانچینی با سس تند

1.36Kبازدید

آرانچینی در لغت به معنای پرتقال کوچک است. آرانچینی در ریز و یک پیش غذا یا به نوعی غذای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که به معنی توپ برنج است.

 

این کوفته برنج می تواند یک فینگرفود شیک برای مهمانی ها باشد که با سس کچاپ یا سس فلفل خیلی خوشمزه است.

 

مواد لازم برای آرانچینی :

برنج پخته 4 پیمانه

تخم مرغ 5 عدد

آرد سوخاری 2 پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده 1 پیمانه

جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا به مقدار لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آرانچینی :

برنج پخته شده را داخل کاسه ای بریزید (برای کوفته برنجی باید برنج شل و چسبنده باشد) سپس پنیر پارمزان رنده شده، 2 عدد تخم مرغ، نمک و فلفل اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدست شوند.

 

مقداری از مایه کوفته برنجی را بردارید و کف دست تان پهن کنید، تکه ای پنیر موزارلا در وسط آن قرار دهید سپس به شکل توپ فرم دهید، تمام کوفته ها را به همین صورت آماده کنید. آرد سوخاری را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید، 3 تخم مرغ باقی مانده را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکدست شود، داخل ماهیتابه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا داغ شود.

 

کوفته های برنجی را ابتدا در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود، کوفته های سوخاری را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. روی کوفته برنجی سوخاری جعفری خرد شده بریزید و سپس همراه با سس آن را سرو کنید و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سس فلفل خانگی تند و خوشمزه

شما می توانید به سادگی سس فلفل تند گوجه فرنگی را خودتان درست کنید. با این کار خیالتان از بابت رنگ‌ها و مواد افزودنی هم راحت است.

 

طرز تهیه آرانچینی با سس تند

طرز تهیه سس تند خانگی

 

مواد لازم برای سس فلفل :

فلفل قرمز 6 عدد

آب 1 لیوان

شکر 2 قاشق مرباخوری

سرکه سیب 1 قاشق غذاخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

گوجه فرنگی 500 گرم

 

طرز تهیه سس فلفل :

فلفل های تازه را بشویید و کلاهک آن را جدا کرده و آماده کنید. دانه های داخل فلفل را حذف کنید و فلفل ها را خرد کنید. بعد فلفل ها را به همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید. با شعله ملایم بگذارید تا بپزد. تا وقتی که فلفل ها خوب نرم شود بگذارید بپزد. و بعد گوجه را له کنید و اضافه کنید.

 

حال با مخلوط کن دستی فلفل ها را به حالت پوره درآورید. (آب آن را جدا نکنید) از صافی درشت رد کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. توجه داشته باشید هیچ پوست یا دانه ی فلفلی باقی نمانده باشد.

 

حالا به فلفل پوره شده، نمک، شکر، سرکه سیب و فلفل قرمز (به هر میزان که دوست دارید تند شود) را اضافه کنید و آن را به خوبی بهم بزنید.

 

سس حاضر شده را می توانید داخل شیشه های کوچک پر کنید و داخل یخچال نگهداری کنید. تهیه ی این سس غیر از خوشمزه و تندی دلخواه، بسیار به صرفه بودن آن است.

 

نکته برای تهیه آرانچینی (کوفته برنجی سرخ شده ):

برای جلوگیری از باز شدن کوفته ها دقت کنید که مایه کوفته باید یکدست باشد، کوفته را در زمان شکل دادن به خوبی فشرده کنید، روغن در زمان اضافه کردن کوفته برنجی باید حسابی داغ باشد.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

نظر بدهید