ضعیف شدن اعصاب در اثر کمبود ویتامین
کافه سلامت

ضعیف شدن اعصاب در اثر کمبود این ۵ ویتامین

1.64Kبازدید

بررسی های محققان نشان داده است که کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن باعث ضعیف شدن اعصاب می گردد. سیستم عصبی ما همانند سایر قسمت های بدن نیاز به رسیدگی و ریکاوری دارد که با کمک رعایت برخی نکات می توان به آرامش عصبی دست پیدا کرد.

ویتامین های مورد نیاز برای اعصاب

برای این که ما یک سیستم عصبی سلامتی را داشته باشیم باید از خانواده گروه B ویتامین ها استفاده کنیم. سیستم عصبی ما همانند سایر قسمت های بدن نیاز به رسیدگی و ریکاوری دارد که با کمک رعایت برخی نکات می توان به آرامش عصبی دست پیدا کرد.تغذیه بر هر عضو بدن تأثیر بسزایی می‌گذارد و حتی می‌توان گفت “سلامت” هر عضو در بدن به تغذیه‌ی سالم بستگی دارد.

کمبود ویتامین B1

جالب است دانستن این موضوع که کمبود ویتامین B1 در بدن باعث یک سری اختلال در سیستم عصبی شده و در ادامه منجر به رخ داد بیماری هایی مانند بری بری و همچنین مور مور شدن بدن و از دست دادن توانایی لمس اشیا می شود که این امر با استفاده از غلات و نان های سبوس دار قابل حل بوده و از بروز این بیماری ها جلوگیری می شود.

کمبود ویتامین‌های B6 و B12

کمبود ویتامین‌های B6 و B12 که باعث اختلالات خلقی، عصبی و گر گرفتگی می شوند و در سلامت سیستم عصبی نقش بسزایی را ایفا می کنند که غلات و حبوبات، جگر و دل و قلوه، شیر و مرغ منابع غنی این ویتامینها هستند.

مصرف امگا۳

مصرف امگا ۳ در “سلامت” سیستم عصبی کمک کننده است و اختلالات حسی و عصبی را درمان می‌کند که در انواع ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود.

کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین دی در بدن علاوه بر این که باعث مشکلات استخوانی می شود عوارض شناختی در فرد را نیز در پی دارد که مهم ترین آن عدم کار کرد درست مغز است.نور آفتاب در درجه‌ی اول بهترین منبع آن است و بعد از آن شیر و مکمل‌ها منابع غنی ویتامین D هستند.

منبع : ویبره

نظر بدهید