ترفندهای ضدمچالگی و وزوزی مو 2
کافه سلامت

ترفندهای ضدمچالگی و وزوزی مو

1.85Kبازدید

اگر موهای سیاه‌پوستان را دیده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بیش از یک جنس دارند. موهای سیاه‌پوستان می‌تواند صاف و یا موج‌دار و با حتی خیلی فر باشد اما بسیاری از آنها مویی ما بین این جنس‌ها دارند. لازم نیست حتما دو نژادی  باشید تا چنین موهای فری داشته باشید. موهای فر ممکن است سایزهای مختلفی داشته باشند اما اهمیت و تغذیه کردنشان مشابه است. دوست دارید موهای فرتان را بدون اینکه وز شود نگه دارید؟ این ده ترفند برای کسانی است که می‌خواهند موهای طبیعی فر بی‌نقص داشته باشند.

ترفندهای ضدمچالگی و وزوزی مو

زیر دوش شامپو بزنید

این بهترین روش برای تمیزکردن و نرم‌کردن موها است. چون زیر دوش، موها به سمت پایین است. هر چه بیشتر موهای فرتان را دستکاری کنید، موهای‌تان بیشتر وز می‌شود. به جای چنگ‌زدن به موهای‌تان، سرتان را در حالی که به پایین گرفته‌اید بشویید و سپس سرتان را به عقب برگردانید و بگذارید در حالی که مستقیم زیر دوش ایستاده‌اید، آب از لابلای موهای‌تان عبور کند و موهای‌تان را تمیز کند.

همیشه مرطوبش کن!

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه موهای فرتان دائماً خوب باشد، این است که آن را همیشه مرطوب نگه دارید. اما نه با روغن، بلکه با نرم‌کردن مرتب و با کاندیشنر‌های مو. موهای فری که خشک هستند و به‌راحتی می‌شکنند به خوبی موهایی نمی‌شوند که با نرم‌کننده و کاندیشنر مراقبت شده‌اند.

هر کاری می‌کنید بکنید اما فقط وقتی مرطوب است

وقتی شروع به درست کردن موهای‌تان می‌کنید، موهای‌تان هر چه خیس تر باشد بهتر است. بعد از زدن شامپو و کاندیشنر، موهای‌تان را با حوله خشک نکنید. بهتر است بگوییم که حوله را نزدیک موهای فرتان نیاورید. به جایش می‌توانید خیسی اضافه موهای‌تان را که چکه می‌کند، با انداختن حوله‌ای روی دوش خود بگیرید. به علاوه، فرها دوست دارند به هم بچسبند. می‌توانید از یک برس دندانه‌درشت یا انگشتان‌تان برای بازکردن موهای‌تان استفاده کنید. اما وقتی روی موهای خیس‌تان کار می‌کنید می‌بینید که فرها می‌خواهند به یکدیگر بچسبند. بگذارید موهای تان راحت باشند و خودشان به یکدیگر بچسبند.

موهای تان را تقسیم کنید

برای اینکه مطمئن شوید محصولی که به موهای‌تان می‌زنید، به همه جایش می‌رسد، باید موهای‌تان را قسمت‌بندی کنید. بسته به حجم موهای‌تان، می‌توانید آنها را از دو تا هشتت قسمت کنید و با استفاده از کلیپس و کش مو آن‌ها را نگه دارید. اگر از پشت سر این کار را بکنید راحت‌تر است. یک قسمت از موی‌تان را بردارید و محصول را از ریشه تا انتها بزنید. وقتی مطمئن شدید که  محصول را به همه جای آن قسمت زدید، می توانید به قسمت دیگر از موهای‌تان بروید و همین کار را انجام دهید. اگر مقدار زیادی از محصول را از بالا روی موهای‌تان بزنید تا روی موهای‌تان عالی به نظر برسد و زیر موهای‌تان هم وز نباشد.

موهای‌تان را مچاله نکنید

به هم فشردن موها برای موهای موج‌داری است که می‌خواهد فر باشد. وقتی محصولی را روی موهای‌تان زدید و موهای‌تان را شانه زدید، دیگر آنها را مچاله نکنید. این کار باعث می‌شود موهای فرتان وزتر شود.

از محصولات با کیفیت استفاده کنید

بهتر است محصولاتی را استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و از محصولات ارزان داروخانه‌ای استفاده نکنید. چون آن ها فقط برای موهای فری با همه جنس ها هستند. بهتر است از ژل‌های با کیفیت استفاده کنید. محصولات معمولی موهای‌تان را خشک و شکننده خواهند کرد.

به حال خودش رهایش کنید!

وقتی محصول را به موهای‌تان زدید و با شانه یا نوک انگشتان‌تان آن را لابلای موهای‌تان بردید، دیگر به موهای‌تان دست نزنید. بگذارید خودش خشک شود یا رویش کمی سشوار بگیرید اما به فرها دست نزنید. نه برس و نه شانه کنید. وگر نه فرهای موهای‌تان تبدیل به گلوله‌ای از وز خواهد شد.

طبیعی خشک کنید

شاید همیشه وقت این را نداشته باشید که بگذارید موهای‌تان به صورت طبیعی خشک شود، اما هر گاه توانستید این کار را انجام دهید. هر چه موهای‌تان کمتر در معرض سشوار و خشک‌کننده‌ها قرار بگیرد، بیشتر رطوبتش را حفظ خواهد کرد و در نتیجه موهای‌تان سالم‌تر و بدون وز خواهد شد. اگر عجله دارید پخش‌کننده هوا را به سر سشوارتان بزنید و با درجه کم موهای‌تان را خشک کنید. اما یادتان نرود که موهای‌تان را مچاله نکنید. فقط کمی سشوار را دور سرتان بچرخانید و وقتی موهای‌تان 50 درصد خشک شد دیگر سشوار نکشید.

روغن نزنید

اگر می‌خواهید فر موهای‌تان خوب باشد، استفاده از محصولاتی که روغن ندارند نتیجه بهتری خواهد داشت. اگر نمی خواهید موهای‌تان حلقه مانند شود؛ از روغن استفاده کنید اما محصولات ژلی موها را بهتر نگه می دارند و موهای‌تان وز نخواهد شد.

موهای‌تان را به خوبی کوتاه کنید

اگر موهای‌تان به خوبی شکل نمی‌گیرد شاید وقت آن رسیده که به آرایشگاه بروید. خیلی از خانم‌هایی که موهای فر دارند متوجه می‌شوند که موهای‌شان به حالت هرمی رشد می کند. با یک کوتاهی خوب می‌توانید از این حالت جلوگیری کنید .

به هنگام جست‌وجو برای یافتن یک آرایشگر حرفه‌ای مراقب باشید. بعضی از آنها پیشنهاد می‌دهند که از وسط موهای‌تان خالی کنند که این راه همیشه مناسب نیست.

منبع: مدآنلاین

نظر بدهید