با مواد طبیعی جوش‌های صورت‌تان را درمان کنید!
کافه سلامت

با مواد طبیعی جوش‌های صورت‌تان را درمان کنید!

900بازدید

جوش، زمانی ایجاد می‌شود که منافذ پوست‌ بسته و یا به باکتری آلوده شده و دچار عفونت شود. این بیماری، شایع‌ترین بیماری پوستی در ایالات متحده است که حدود 80 درصد از افراد، در طول زندگی، به آن دچار می‌شوند. خوشبختانه، بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند به درمان جوش صورت کمک کنند. در ادامه به معرفی چند روش طبیعی و خانگی درمان جوش می‌پردازیم.

با مواد طبیعی جوش‌های صورت‌تان را درمان کنید!

1.    سیر

بسیاری از پزشکان طب سنتی، از سیر برای درمان عفونت‌ها و تقویت توانایی بدن در مبارزه با میکروب‌ها و عفونت‌ها، استفاده می‌کنند. سیر، حاوی ترکیبات ارگانوسولفور بوده که اثرات ضد باکتری و ضد التهابی طبیعی دارند. ترکیبات ارگانوسولفور، همچنین می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها نیز کمک کنند.

روش استفاده

برای مقابله با التهاب و عفونت‌های ناشی از آکنه، می‌توانید مقدار بیشتر سیر به رژیم غذاییتان اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید حبه‌های سیر کامل را بجوید، آن‌ها را روی نان تست مالیده یا به نوشیدنی گرم تبدیل کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید پودر یا کپسول سیر را (که در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها موجود است) خریداری کرده و مصرف کنید.

اگرچه بسیاری از منابع آنلاین توصیه می‌کنند که سیر را مستقیماً روی جوش‌ها بمالید، اما این کار ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شود. سیر، می‌تواند پوست را بسوزاند؛ بنابراین، همیشه از این ماده با احتیاط استفاده کنید.

2.    چای سبز

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوست بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

  • تولید سبوم پوست را کاهش دهد.
  • باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه را کاهش دهد.
  • التهاب پوستی را کاهش دهد.

3.    روغن درخت چای

با مواد طبیعی جوش‌های صورت‌تان را درمان کنید!

روغن درخت چای، یک ماده‌ی ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده‌ی آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

شما می‌توانید عصاره‌ی درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید.

4.    روغن زیتون

این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب می‌آید. از آنجایی که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب است به درمان جوش کمک می کند.

بر اساس https://lafarrerr.com/ زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند. روغن زیتون برای این موضوع عالی است چراکه موجب آبرسانی پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

روش استفاده

2 قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

5.    لیمو

لیمو، سفید کننده ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می کند. لیمو سلول های مرده ی پوست را از بین می برد، رشد سلول های جدید را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

روش استفاده

  • با نوک انگشتان خود یا با پنبه، آب لیموی تازه را به طور مستقیم روی جای جوش ها بمالید. حدود 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس، صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.
  • مقادیر مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با پنبه روی جای جوش ها بمالید. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس، آن را با آب بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید. هر روز یک بار از این روش استفاده کنید.
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. آن را قبل از خواب، روی جای جوش ها بزنید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید.

6.    اکیناسه

سرخارگل (اکیناسه) ممکن است حاوی ترکیباتی باشد که در از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها (از جمله باکتری  پروپیونی باکتریوم آکنه) موثر هستند.

بسیاری از افراد بر این باورند که اکیناسه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد. بنابراین، می‌توان از این ماده برای مقابله یا جلوگیری از عفونت‌ها (از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا) استفاده کرد.

شما می‌توانید از کرم‌های حاوی اکیناسه، در قسمت‌های دچار آکنه (روی جوش و کمی اطراف آن)، استفاده کرده یا مکمل‌های اکیناسه را مصرف کنید.

نظر بدهید