کف پوش چوبی تیره
کافه دکوراسیون

کف پوش چوبی تیره و استفاده از آن در دکوراسیون خانه

1.38Kبازدید

استفاده از یک لایه کف‌پوش چوبی تیره و جنگلی، همیشه کیفیت را به خانه شما به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل نیز جای تعجب نیست که امروزه یک روش بسیار محبوب برای طراحان داخلی استفاده از کف‌پوش چوبی تیره است. از آنجایی که این‌گونه کف‌پوش‌ها در تمام ادوار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند، حامل یک پیام هستند و آن پیام نیز این است که کف پوش‌های چوبی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و در تمامی زمان‌ها جذابیت خود را حفظ می‌کنند. زیباترین تضادها به‌ راحتی با ایده‌های کف‌پوش چوبی تیره برای هر اتاقی به دست می‌آید و این گزینه‌ای هوشمندانه برای تمامی فضاهای خانه، از جمله آشپزخانه و راهرو منزل شماست. با این مطلب همراه شده و با این کف‌پوش‌ها بیشتر آشنا شوید.

کف پوش چوبی تیره

سناریوی ایده‌آلی که به ذهن طراحان داخلی رسیده است دکوراسیون اتاق نشیمن با کف‌پوش چوبی تیره است که در آن فضا، دوستان و خانواده‌تان از محیطی شیک، مدرن و زیبا نهایت لذت را ببرند. اتاق‌های نشیمن طراحی‌ شده با کف پوش چوبی تیره، فقط یک ایده تزئینی نیستند، بلکه یک انتخاب مناسب با طول عمر زیاد نیز به شمار می‌روند. این کف‌پوش‌ها نه از مد می‌افتند و نه به راحتی آسیب می‌بینند، لذا با توجه به این ویژگی‌های ذکر شده، استفاده از آن در دکوراسیون منزل، انتخابی عالی از نظر اقتصادی به نظر می‌رسد.

کف پوش چوبی تیره

هر چند که همه چیز در مورد رنگ‌های تیره بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما همواره بایستی این نکته را در نظر بگیرید که ریسک استفاده از آن در فضاهای کوچک‌تر بیشتر از فضاهای بزرگ است. در دکوراسیون اتاق شیک و پیشرفته با برابری مناسب رنگ‌ها و نور می‌توان تمامی خطرات و ریسک‌ها را کاهش داد تا به یک نتیجه مطلوب رسید.

بنابراین رنگ‌های دیوار برای اتاق‌هایی با کف‌پوش چوبی تیره باید طوری انتخاب شود که به فضای اتاق روحی تازه بخشیده و همچنین احساس راحتی را به انسان القا کند. بنابراین رنگ‌های دیوار برای کف‌پوش چوبی تیره، باید طوری انتخاب شود که در درجه اول نور اتاق را تنظیم کند و همچنین کنتراست و تضادی چشمگیر ایجاد کند.

توصیه می‌کنیم که همواره شجاعت به خرج داده و همه رنگ‌ها، تزئینات اتاق‌خواب و تختخواب را تیره در نظر بگیرید. این کار ممکن است در ابتدا زیاد جالب به نظر نرسد و یا با ایده‌های شما مغایرت داشته باشد، اما در نهایت تبدیل به ساده‌ترین راه حل برای دکوراسیون و مفهوم طراحی برای اتاق نشیمن و اتاق‌ خواب شما شده و برایتان خوشایند خواهد بود.

اما آیا دکوراسیون با کف پوش چوبی تیره و یا خیلی تیره مناسب است؟

کف پوش چوبی تیره

برای پاسخ به این سؤال رنگ‌های تیره مختلف را با هم بررسی می‌کنیم. در رده اول، چوب‌های قهوه‌ای تیره قرار دارند. روش و ترفندی که برای استفاده از این نوع کف‌پوش‌ها وجود دارد این است که با دیوارهای روشن‌ترکیب شوند تا نور اتاق را حالت متعادل حفظ کنند. آبی روشن همراه با سفید نقره‌ای یک انتخاب عالی برای رنگ‌آمیزی دیوارها است. شما همچنین می‌توانید با استفاده از دیوارهای بامبوی گرم یا فرش‌هایی با رنگ نرم در مناطق مختلف اتاق، جلوه زیبایی به آن ببخشید. دیوارهای خاکستری با کف پوش های چوبی تیره هم به ترکیب خوبی به نظر می‌رسند.

چنانچه کف‌پوش چوبی تیره را قبلاً امتحان کرده‌اید، ترکیب دیوارهای روشن در جلوه آن بسیار مؤثر است و اگر هنوز هم اعتقاد دارید که کف‌پوش برای سلیقه شما بیش از حد تیره است، سعی کنید تا آنجا که می‌توانید آن را با فرش یا هر چیز مناسب دیگری پوشش دهید. اما دقت کنید که نباید با یک فرش یا چند قالیچه بزرگ تمامی فضاها را بپوشاند، زیرا دیگر زیبایی کف‌پوش به چشم نمی‌آید. در اتاق خواب‌ها و مناطق کم تردد مشابه لازم نیست که تا حد زیادی بر دوام کف‌پوش تکیه کرد. با رعایت این نکته طیف گسترده‌ای از انتخاب کف‌پوش چوبی تیره روبروی شما قرار خواهد گرفت.

مزیت استفاده از کفپوش های چوبی تیره (و یا حتی سیاه) در این است که آن‌ها برای هر فضایی اعم از اداری و یا مسکونی بسیار مناسب هستند و به شما اجازه می‌دهند تا محل زندگی خود را با حداقل سرمایه‌گذاری بازسازی کرده و از این تغییر لذت ببرید. با این حال، به یاد داشته باشید که با کفپوش‌های چوبی تیره، شما نیاز به دیوارها و مبلمانی روشن‌تر دارید، به طوری که آن‌ها با کف‌پوش ترکیب شوند و اثر آن را برجسته کنند.

ترفندها و بهترین شیوه‌ها برای استفاده از کفپوش چوبی تیره

کف پوش چوبی تیره

همان‌طور که قبلاً گفته شد اتاق‌های نشیمن با کف پوش‌های چوبی تیره نیاز به دیوارهای روشن‌تر دارند. اگر می‌خواهید یک اتاق نشیمن با نور کم، شیک و به روز داشته باشید، باید تضاد کف و تمامی عناصر آن اتاق را در نظر بگیرید .

سقف، دیوارها و مبلمان باید روشن‌تر از کف در نظر گرفته شوند، به‌طوری که مناطق تیره تنها مکمل فضای اتاق باشند. مجله توکامگ استفاده از یک مجموعه از رنگ‌های خنثی، از جمله بژ، سفید، خاکستری، و اضافه کردن یک رنگ درخشان روشن به همره این کف‌پوش‌ها را توصیه می‌کند. در این حالت است که اهالی خانه احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

نکته‌ای دیگری که باید به خاطر داشت این است که کف‌پوش‌های تیره‌تر و سیاه باید در شرایط کامل و ایده آلی نگه‌داری شوند تا نیاز به تعمیر منظم و مکرر نداشته باشند. اگر می‌خواهید فضای اتاق خود را بی‌عیب و نقص نگه‌دارید، سعی کنید چند قالی را روی آن قرار دهید تا از نشستن گرد و غبار و خاک بر روی آن‌ها جلوگیری کند.

مبلمان روشن و دیوارهای سفید

کف پوش چوبی تیره

سازگارترین محیط برای استفاده از کف‌پوش چوبی تیره این است که گرمای کف‌پوش‌ها با دیوارها و مبلمان بسیار روشن ترکیب شود. این ترکیب با استفاده مبلمان روشن بسیار زیبا و عالی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، شما می‌توانید دیوارهای سفید را با هر نوع از کفپوش‌های سیاه و یا خاکستری ترکیب کنید و یا مبلمان بژ را برای ایجاد تضادهای دلپذیر در این فضاها و دکوراسیون‌ها، مانند افرا و گیلاس استفاده کنید. کفپوش‌های چوبی تیره سخت نیز در حضور فرش‌های نرم و کرکی با رنگ‌های روشن بسیار خودنمایی می‌کند و این کار باعث می‌شود که کف‌پوش‌ها بسیار خیره‌کننده به نظر برسند.

راهکاری مناسب برای ایجاد تعادل بین تیرگی و روشنی دکوراسیون اتاق

کف پوش چوبی تیره

تزئین کفپوش‌های چوبی تیره نیاز به تکرار ثابت یک رنگ دارد. مبلمان و دیوارهای روشن‌تر شما، هر چه بیشتر توسط کفپوش‌های تیره برطرف شوند، محیطی هماهنگ‌تر ایجاد می‌کنند که در آن سایه‌های تیرگی، روی اشیاء مختلف تکرار می‌شوند، و این بازتاب طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید از لوسترهایی که از نوعی چرم نرم به نام موکا ساخته شده‌اند به همراه قاب عکس، تابلو، کوسن‌ها و بالشتک‌ها روی مبل این سایه‌ها را تقویت کرده و رنگ‌های روشن و تیره را در یک تعادل قابل قبول نگه دارید. در اتاق‌هایی که در آن‌ها از کفپوش‌های تیره چوبی استفاده‌ شده است، این امکان فراهم است که احساس تعادلی بین تیرگی و روشنی رنگ‌ها را با انتخاب درست لوازم جانبی تزئینی ایجاد شود.

ترکیب سفید با چند نوع چوب با رنگ‌های متفاوت

هنگامی که چوب‌های مختلف در دکوراسیون منزل با هم ترکیب می‌شوند، طراحان این دکوراسیون را “محیط زیستی” یا “طبیعت آلی” نام‌گذاری می‌کنند؛ چرا که این نوع دکوراسیون طبیعت را در فضای خانه برای ما مجسم می‌کند. درخت‌های مختلف با وجود اینکه رنگ‌ها متفاوتی دارند در عین حال با یکدیگر نیز همخوانی دارند، و با استفاده از چوب‌های مختلف جنگلی می‌توان اتاق نشیمن را تزیین کرد و برای رعایت کنتراست و یا تضاد رنگ‌ها نیز رنگ سفید را با آن‌ها ترکیب کرد.

در بهترین حالت ممکن، برای دیواره‌ها رنگ سفید انتخاب می‌شود و به محیط طراوت و تازگی می‌بخشد. به خاطر داشته باشید که نه تنها بر روی رنگ دیوارها، بلکه بر روی گچ‌بری و فریم پنجره‌ها نیز می‌توان تمرکز کرد. ترکیب دکوراسیون با کف‌پوش‌های چوبی تیره با رنگ سفید بسیار زیبا جذاب به نظر می‌رسد و این ترکیب هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد؛ پس می‌توان گفت یک تزئین داخلی دائمی و با دوام برای خانه محسوب می‌شود.

برای استفاده از کف‌پوش چوبی تیره از چند استایل مختلف استفاده کنید

کف پوش چوبی تیره

دلیل اینکه کف‌پوش‌های چوبی تیره بسیار محبوب هستند این است که آن‌ها به معنای واقعی کلمه با محیط‌های مختلف مطابقت پیدا می‌کنند و به صورت چشمگیری به زیبایی طراحی داخلی می‌افزایند. در تمامی محیط‌ها اعم از اداری و یا منزل این کف‌پوش‌ها استفاده می‌شوند و ظاهر زیبا و بادوام آن‌ها بسیار مقبول عام و خاص است. در خانه‌های فرانسوی از این نوع کف‌پوش غالباً استفاده می‌شود و اتاق‌هایی با دکوراسیون چوبی تیره به طرز فوق‌العاده‌ای همه‌گیر شده است.

ترکیب کفپوش‌های چوبی تیره با رنگ‌های سفید و برنزی و سنگ مرمر

کف پوش چوبی تیره

آشپزخانه با کف‌پوش چوبی تیره نیز ایده بسیار نابی به نظر می‌رسد، ولی شما می‌توانید این زیبایی را چندین و چند برابر کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید وجود همواره نور طبیعی و محیط‌هایی با رنگ روشن است. برای نیل به این هدف، در این طراحی، کابینت سفید با حاشیه‌های برنزی انتخاب شده است تا زیبایی و رنگ کف آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید.

استفاده از گل‌های طبیعی و المان‌های طبیعی

کف پوش چوبی تیره

اگر کف اتاق شما به رنگ قهوه‌ای تیره است، استفاده از چند گیاه آپارتمانی زیبا به عنوان یک مکمل و انتخابی هوشمندانه و مطابق با طبیعت به نظر می‌رسد و منجر می‌شود که حتی در کوچک‌ترین اتاق هم احساس آرامش، تازگی، طراوت داشته باشید و این محیط برایتان بسیار دوست داشتنی باشد. وجود گلدان‌هایی به این شکل در اتاق‌هایی با مبلمان روشن و کف تیره همان‌طور که در قسمت‌های قبل مورد بحث قرار گرفت، بهترین انتخاب برای استفاده از المان‌های طبیعی در دکوراسیون منزل است.

با استفاده از رنگ‌های سرزنده و شاد می‌توانید رنگ اتاق را باز کنید

کف پوش چوبی تیره

هنگامی‌که تصمیم می‌گیریم رنگ شادی را به دکوراسیون اتاقی که دارای کف‌پوش تیره چوبی است اضافه کنیم باید بدانیم که ترکیب چه رنگی با این نوع کف‌پوش زیباتر می‌شود و فضا را آرامش‌بخش‌تر می‌کند. در واقع شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. در عین حال این رنگ‌ها ممکن است با وجود اینکه شاد هستند آرامش‌بخش نیز باشند؛ مانند طیف رنگ‌های سبز. لذا این تضاد موجب می‌شود که سطح کف تیره اتاق بیشتر به نظر رسیده و در ترکیب کاملاً متمایز و خاص جلوه کند. این طراحی فوق‌العاده شیک و مدرن جلوه می‌کند. انتخاب رنگ‌ها در اینکه فضای شما بسیار دوست داشتنی شود بسیار مؤثر است.

کف پوش چوبی تیره

اغلب اوقات، استفاده از بافت‌ها به سادگی، سبک ترکیب را ساده و روستایی می‌کند، در زندگی مدرن امروز شما با استفاده پارچه‌های پشمی مانند، مخملی و چرم می‌توانید حس سادگی و سبک روستایی را در دکوراسیون به سادگی گسترش دهید. در صورتی که تمایل به انجام چنین کاری دارید، به یاد داشته باشید که دیوارهایی با رنگ‌های سایه‌دار قرمز تیره و یا رنگی در این طیف، می‌تواند فضای گرم، صمیمی و دل‌چسب برای شما ایجاد کند. مطمئن باشید که استفاده از این ترکیب فوق‌العاده است. همچنین دیوارهای خاکستری و کف‌پوش تیره چوبی برای القای حس صمیمیت نیز ترکیب بسیار خوبی است.

استفاده از فرش همراه کف‌پوش چوبی تیره و دیوارهایی با رنگ بژ تیره

کف پوش چوبی تیره

امروزه استفاده از فرش‌ها و قالیچه‌های زیبای سنتی در طراحی داخلی بسیار محبوب شده‌اند، زیرا آن‌ها با هر دکوراسیون یا ایده‌ای متناسب‌اند و این موضوع در مورد کفپوش‌های تیره بسیار صادق است و گویی این طراحی فرش‌ها برای این نوع کف‌پوش‌ها ساخته و طراحی‌شده است. برای ایجاد فضایی هنری و به‌قاعده لازم است که رنگ دیوارها نیز با کف اتاق متناسب باشد و در این قسمت پیشنهاد ما به شما رنگ بژ تیره است. در ادامه مبلمان اتاق نیز بهتر است در این طیف رنگی از بژ تا قهوه‌ای و یا ترکیبی از این رنگ‌ها باشد. درنهایت این دکوراسیون فوق‌العاده چشمگیر است. استفاده از فرش به مراتب طراحی دکوراسیون اتاق را راحت‌تر کرده و این خود یک هدف در طراحی است.

در چه مواردی بهتر است در اتاق از کف‌پوش چوبی تیره استفاده نکنید!

تنها دو مورد وجود دارد که ما توصیه می‌کنیم که از کفپوش‌های تیره در دکوراسیون استفاده نکنید.

مورد اول در مورد اتاق‌هایی هستند که به طور قابل توجهی کوچک هستند که در این حال استفاده از رنگ تیره برای کف سالن تنها باعث شلوغ‌تر شدن و کوچک‌تر به نظر آمدن این دکوراسیون می‌گردد. این ویژگی کف‌پوش به هیچ عنوان دلخواه نیست . پس اگر منزل کوچکی دارید بهتر است استفاده از رنگ‌های تیره را فراموش کنید. اما اگر باز هم اصرار دارید از کفپوش‌های تیره استفاده کنید، می‌توانید از یک صفحه که عرض آن تنها 8 اینچ باشد در طراحی استفاده کنید. وجود این صفحه به تنهایی می‌تواند رنگ‌ها را متعادل جلوه دهد. در ادامه می‌توانید ایده‌های تزئینات کف چوبی را جستجو کرده و از این نظرات مختلف موجود در اینترنت بهره بگیرید.

مورد دوم اتاق‌هایی هستند که مبلمان و لوازم جانبی آن‌ها را در رنگ‌های تیره تهیه کرده‌اید، و در این صورت استفاده از رنگ تیره برای کف اتاق، بسیار کار اشتباهی است. شاید شما در وهله اول فکر کنید که رنگ‌های تیره با هم به خوبی ترکیب می‌شوند، اما نتیجه نهایی این دکوراسیون ،چون رنگ‌ها در تعادل نیستند چشم‌اندازی مغایر با ذهنیت شما خواهد داشت و بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد. به‌طورکلی می‌توان گفت در اتاق‌هایی با کف تیره استفاده از مبلمان با رنگ‌های روشن برای دکوراسیون با کف پوش چوبی بهترین روش است. برای داشتن یک چیدمان چشم‌نواز باید به رنگ‌ها و سایه‌هایشان توجه ویژه‌ای داشته باشید و قبل از اینکه از عاقبت کار پشیمان شوید بهتر است از راهنمایی‌های سایت‌های طراحی و دکوراسیون بهره‌مند گردید.

آخرین موردی که لازم است در مورد کفپوش‌های چوبی تیره بدانید:

کف پوش چوبی تیره

اگر می‌خواهید خانه شما مانند یک شعر زیبا روح‌نواز باشد، استفاده از کفپوش‌های چوبی تیره راه‌حلی ایده آل است. در این صورت شما می‌توانید وسایل چوبی، فرش یا کاشی‌ها متناسب با این رنگ زمینه انتخاب کنید و به آسانی نوع مبلمان روشن و یا رنگ دیوار را تنظیم کنید.
قبل از اتخاذ تصمیم، سایه‌ها را با دقت مقایسه کنید و از رنگ‌هایی که برای دکوراسیون خانه شما مناسب‌تر است استفاده کنید. به یاد داشته باشید استفاده از کف زرق‌وبرق دار برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه، به‌طوری که خانواده و میهمانان احساس راحتی بیشتری کنند، کاربرد دارد.

منبع : توکامگ

نظر بدهید