استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون
کافه دکوراسیون

با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم

688بازدید

فرش ها نیز مانند دیگر اشیای اطراف ما با مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند. اما این موضوع نباید باعث شود که فرش‌های کهنه دور انداخته شوند بلکه مجددا می‌توان آن‌ها را به دکور خانه بازگرداند.

فرش یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون محسوب می‌شود که بخصوص برای ما ایرانیان اهمیت بسیار زیادی دارد. اما گاهی اوقات فرش‌های شما کهنه و قدیمی شده‌اند و ترجیح می‌دهید که آن‌ها را دور بیندازید. در این مطلب به بیان راهکارهای استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون می‌پردازیم.

ساخت کوسن و تشک از فرش‌های کهنه

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

ساخت کوسن و تشک برای نشستن و تکیه دادن از تکه‌های فرش بسیار آسان است و تفاوت آن با ساخت مبل پاف در این است که داخل کوسن و تشک با پشم، پر و پنبه پر می‌شود. ابعاد مورد نظر خود را با ماژیک پشت فرش رسم کنید و با قیچی ببرید و آن را به رفوگری ببرید و بدوزید. سپس درون آن را پر کنید و آخرین درز را با نخ قطور یا کاموا بدوزید. اگر به آخرین درز زیپ بدوزید شستشوی آن برای شما راحت‌تر می‌شود.

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

ساخت مبل پاف از فرش‌های کهنه

یکی از استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون تهیه مبل پاف است. برای تهیه مبل پاف با استفاده از جعبه پلاستیکی میوه، جعبه چوبی میوه و یا شیشه نوشابه یک زیرسازی محکم انجام دهید و روی آن را با فوم نرم کنید. سپس فرش را سه تا چهار سانتی‌متر از هر طرف بزرگ‌تر از ابعاد زیرسازی برش زنید و آن را بدوزید. جلد فرشی که دوخته‌اید را روی زیرسازی بکشید و اطراف آن را با چسب و منگنه محکم کنید. پاف شما آماده استفاده است.

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

تهیه کلاژ از فرش‌های قدیمی

کلاژ یا تکه چسبان هنری است که به مونتاژ تکه‌های مختلف به هم گفته می‌شود که می‌تواند به دکوراسیون منزل بدون هزینه تبدیل شود. کلاژ فرش هم به معنی دوختن تکه‌های مختلف فرش‌های مختلف به یکدیگر و ایجاد یک فرش جدید است. اگر از چندین فرش با رنگ‌های مختلف استفاده کنید زیبایی زیادی حاصل می‌شود و برای کسانی که طرفدار قرینگی هستند استفاده از تکه‌های فرش‌های یکسان با رنگ‌های متفاوت می‌تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از فرش کهنه در دکوراسیون

wikisakhtemoon

نظر بدهید