چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟
کافه زیبایی

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

1.28Kبازدید

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند «رنگ، رنگ را باز نمی‌کند» اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می‌تواند بدون پودردکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره‌ای را به پایه روشن درآورد. نکته مهم این کار هم دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان است.

دکلره کردن موها آسیب های زیادی را به مو وارد می کند و باعث وز شدن و حتی ریزش مو نیز می شود بنابراین بسیاری از خانم ها که دوست ندارند موهایشان آسیب ببیند موهایشان را بدون دکلره به رنگ روشن در می آورند.

از قدیم تا به امروز راه های زیادی وجود داشته تا به واسطه آن بتوان رنگ موی روشن را بر روی موها ایجاد کرد. در گذشته بسیاری از افراد به روشن کردن مو با مواد طبیعی می پرداختند؛ به طور مثال روشن کردن مو با حنا، روشن کردن مو با بابونه، روشن کردن مو با آبلیمو، روشن کردن مو با قهوه در دوران گذشته بسیار مرسوم بود. این روشن کردن موی مشکی با روش های طبیعی قطعا نمی توانست موها را به پایه برساند اما یک تا دو درجه منجر به تغییر رنگ می شد.

شما می‌توانید با روشی که در زیر برایتان می‌گوییم بدون نیاز به دکلره که آسیب‌های زیادی به مو و پوست وارد می‌کند موهای خود را روشن و بلوند کنید.

قبل از رنگ کردن مو بدون دکلره باید بدانید که سه نوع اکسیدان وجود دارد که عبارتند از:

اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد

شماره ۲ یا ۹ درصد

و شماره ۳ یا ۱۲ درصد که باید با توجه به رنگ دلخواه از اکسیدان مناسب استفاده کنید.

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

نکاتی برای روشن کردن مو بدون دکلره

اگر می‌خواهید مو‌های نازک و رنگ نشده خود را ۳ درجه روشن کنید باید از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد استفاده کنید و از اکسیدان خالی استفاده نکنید آن را با رنگ مورد نظرتان ترکیب کنید.

اگر موهایتان ضخیم و پرپشت است از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید مو‌های خود را ۱ درجه روشن کنید اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد استفاده کنید و با رنگ مورد نظرتان ترکیب نمایید.

اگر می‌خواهید مو‌های خود را ۴ یا ۵ درجه روشن کنید باید از اکسیدان ۱۲ درصدی استفاده نمایید و آن را با رنگ موی دلخواهتان ترکیب کنید.

اگر بیش از نیمی از موهایتان سفید شده است رنگ مو‌های شماره ۱۱ برای شما مناسب است.

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

رنگ و اکسیدان مورد استفاده برای رنگ کردن مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد.

در انتخاب رنگ و اکسیدان مو دقت کنید تا رنگ موهایتان جذاب‌تر شود.

موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۰ درصد است، رنگ موهای شماره 000 پیشنهاد می‌شود. در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می‌توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودردکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد. در صورتی که مو از قبل های‌لایت شده باشد با استفاده رنگ‌های اسپیشیال می‌توان مو را به رنگ دلخواه درآورد. باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می‌تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

در استفاده از رنگ سه صفر باید توجه داشته باشید که در انتهای کار موهای شما متمایل به رنگ های نارنجی خواهد بود. بنابراین برای روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره و با استفاده از رنگ سه صفر حتما از رنگ ها، تونر ها و واریاسیون هایی استفاده کنید که ضد قرمزی هستند.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

نظر بدهید