بدترین ماده نرم‌کننده برای موهای کم‌پشت را بشناسید
کافه زیبایی

بدترین ماده نرم‌کننده برای موهای کم‌پشت را بشناسید

883بازدید

امروزه بعضی از تولیدکنندگان محصولات نرم‌کننده از سولفات به‌عنوان ترکیب اصلی استفاده می‌کنند، درحالی که این ترکیب واقعا پیامدهای مخربی برای موهای کم‌پشت، نازک یا بیش‌ازحد صاف به همراه دارد.
همزمان با افزایش سن، موها نیز رفته‌رفته کم‌پشت می‌شوند. البته راهکارهای مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارند: مراجعه به متخصصان پوست‌ومو و استفاده از محصولات درمانی زیر نظر پزشک، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، خودداری از الگوهای رفتاری نامناسب برای موها مثل سفت بستن موها و خوابیدن با موهای خیس و همچنین کنار گذاشتن محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS). با این‌حال، امروزه بعضی از تولیدکنندگان محصولات نرم‌کننده از سولفات به‌عنوان ترکیب اصلی استفاده می‌کنند، درحالی که این ترکیب واقعا پیامدهای مخربی برای موهای کم‌پشت، نازک یا بیش‌ازحد صاف به همراه دارد.

در ادامه با جزئیات بیشتری درباره مضرات سولفات در محصولات نرم‌کننده آشنا خواهیم شد.

چرا سولفات موجود در نرم‌کننده برای موهای کم‌پشت مضر است؟

استفاده از محصولات برپایه سولفات توسط افرادی که موهای کم‌پشت، نازک و ظریفی دارند، می‌تواند ریزش موی آنان را بدتر یا تشدید کند. سدیم لوریل سولفات به‌عنوان یکی از ترکیبات خشن و غلیظ، همچنان ترکیب رایج و پرکاربردی در شامپوها و نرم‌کننده‌ها است، درحالی که چربی‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برد و موها را خشک، شکننده و آسیب‌دیده رها می‌کند.

وجود این ماده در محصولات نرم‌کننده می‌تواند باعث تحریکات پوستی در سطح پوست سر و همچنین ریزش مو شود.

امروزه استفاده از سولفات در محصولات نرم‌کننده پرطرفدار به یکی از ترفندهای رایج تبدیل شده است. مواد فعال سطحی یا سورفکتانت‌هایی مانند سولفات برای ازبین‌بردن ذرات زائد و چربی مازاد از سطح پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ‌درحالی که می‌توانند حالت وزشدگی را در موها به‌وجود بیاورند و واکنش‌های آلرژیک را در پوست سر برانگیخته کنند.

علاوه بر این، اگر استفاده از نرم‌کننده‌های حاوی سولفات برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، ‌این ترکیبات می‌توانند اختلالات هورمونی هم به‌وجود بیاورند.

بدترین ماده نرم‌کننده برای موهای کم‌پشت را بشناسید

از کدام محصولات نرم‌کننده به‌عنوان محصول جایگزین استفاده کنیم؟

در درجه اول اگر موهای بسیار صاف، کم‌پشت یا نازکی دارید، حتما از محصولات حاوی سولفات دوری کنید. عدم استفاده از نرم‌کننده‌های حاوی سولفات به حفظ سلامتی و زیبایی موهای شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید یک نرم‌کننده باکیفیت و سالم داشته باشید، دنبال محصولاتی بگردید که از ترکیبات طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا ساخته شده‌اند زیرا این محصولات هم موها را تغذیه می‌کنند و هم به شادابی بیشتر آنها کمک می‌رسانند.

وقتی که فهرست مواد تشکیل‌دهنده نرم‌کننده یا شامپو را می‌خوانید، همیشه سه ترکیب ابتدایی این فهرست دارای اهمیت بیشتری هستند، زیرا این اولویت‌بندی نشان می‌دهد که مقادیر بیشتری از آنها در محصول مورد نظر وجود دارند. اگر موهای کم‌پشت یا نازکی دارید، سعی کنید که همیشه از نرم‌کننده‌های حاوی سولفات، پارابن و سیلیکون دور بمانید.

منبع: همشهری آنلاین

نظر بدهید