فرش مناسب فضای کوچک
کافه دکوراسیون

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد

1.45Kبازدید

اولین و مهمترین نکته برای بزرگتر نشان دادن خانه ها و آپارتمان‌های کوچک، انتخاب زیرکانه رنگ‌ فرش است. استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای فرش‌ها، مبلمان و دیوارهای اقسام مختلف خانه باعث هماهنگی فضا می‌شود.

فرش مناسب فضای کوچک

افزایش جمعیت، کم بودن فضا برای ساخت‌ و ساز منازل، بالا بودن قیمت‌ها و بسیاری ویژگی های دیگر مردم را مجبور به زندگی در آپارتمان‌ و خانه‌های کوچک کرده است. طراحی دکور و انتخاب فرش مناسب فضای کوچک سخت‌ می‌باشد، زیرا در صورت رعایت نکردن برخی اصول برای بزرگتر نشان دادن منزل، فضا کوچکتر از آن چه واقعاً هست به نظر می‌رسد. انتخاب فرش برای خانه یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که تاثیر بالایی در سبک و اندازه دکوراسیون خانه دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره می ‌کنیم.

رنگ فرش مناسب فضای کوچک

فرش مناسب فضای کوچک

در طراحی دکوراسیون منازل یک اصلی کلی برای انتخاب رنگ فرش وجود دارد. انتخاب فرش­ تیره، محیط را کوچکتر و فرش‌­های روشن فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می­دهند. بنابراین اگرچه در طراحی دکوراسیون توصیه می‌شود رنگ فرش تیره تر از رنگ مبلمان و پرده انتخاب شود، اما در فضاهای کوچک می­‌توان این مورد را نادیده گرفت مگر آنکه همه‌ طیف‌­های رنگی به کار رفته در دکوراسیون از بین رنگ­‌های روشن انتخاب شده باشند.

مدل و طرح فرش برای خانه کوچک

فرش مناسب فضای کوچک

هر چه طرح و نقش فرش ماشینی بیشتر باشد، در اصطلاح شلوغ تر به نظر می­رسد. فرش‌­های شلوغ به خصوص اگر دارای رنگ­‌های تیره، فضا را کوچکتر نشان می‌­دهند. بنابراین استفاده از فرش‌­های پر نقش و نگار در فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیست. چنانچه به فرش‌های پر نقش و نگار علاقه دارید رنگ آن را از میان رنگ­‌های روشن انتخاب کنید تا به این ترتیب تاثیر شلوغی فرش را کاهش داده باشید.

فرش افشان مناسب برای خانه های کوچک

فرش مناسب فضای کوچک

در انتخاب فرش مناسب فضای کوچک، فرش‌های طرح افشان به دلیل نداشتن ترنج در وسط فرش و پراکندگی گل‌ها، فرش مناسبی برای خانه آپارتمانی و کوچک هستند و باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه می‌شوند.

قالی مناسب تر است یا فرش؟

فرش مناسب فضای کوچک

انتخاب قالی یا فرش به نظر و سلیقه خودتان وابسته است. در این باره محدودیتی وجود ندارد. اما فراموش نکنید اگر می‌­خواهید کف اتاق خود را با یک قالی یا گلیم بپوشانید، بهتر است مانند فرش گرد ابعاد قالی را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک باشد و نه اینکه پایه‌های مبلمان بر روی آن قرار بگیرند. در این صورت طرح و جلوه قالی به خصوص اگر دستباف باشد، بیشتر به چشم می­‌آید. همچنین برای مجزا کردن میز غذاخوری یا قسمت­‌های مختلف منزل قالی­‌ها می­‌توانند کارایی خوبی برایتان داشته باشند.

منبع: ماهور مارکت

نظر بدهید