مستر روم
کافه دکوراسیون

مستر روم چیست؟ نکاتی که اتاق خواب مجلل داشته باشید

729بازدید

مستر روم اتاق خواب هایی هستند که نسبت به باقی اتاق های دیگر بزرگ تر هستند و معماری آن به گونه ای است که بیشترین نور و بهینه ترین فضا را در اختیار شما قرار می دهد. این سبک از اتاق خواب می تواند دیزانی بسیار متفاوت از خانه داشته باشد.

اما باید به این مسئله اشاره کنیم که در چیدمان آن نکات ریزی وجود دارد که شما حتی با رعایت آن می توانید اتاق خواب های کوچک خود را به این سبک در بیاورید. اگر قصد دارید با مفهوم اصلی این سبک از اتاق خواب آشنا شوید و نکات ریز چیدمان و طراحی آن را بیاموزید در ادامه مطلب ما به ساده ترین شکل آن را برای شما جمع آوری کرده ایم.

مستر روم چیست؟

مستر روم

مستر روم در واقع یک اتاق خواب بزرگ با بیشترین تجهیزات است. این نوع اتاق خواب اغلب در خانه هایی با متراژ بالا ساخته می شود. در این اتاق خواب ها می توان تخت های دونفره ی بزرگ و زیبا جای داد. اگر چیدمان درستی در آن انجام شود شما می توانید مبل راحتی برای مطالعه کردن یا گپ زدن های دوستانه در آن قرار دهید.

همچنین تفاوت این اتاق خواب با دیگر اتاق خواب های دیگر در آن است یک سرویس بهداشتی و حمام مجزا در آن ساخته شده است.

از طرفی نکته ای که موجب می شود این اتاق نسبت به اتاق های دیگر متمایز باشد این است که طراحان داخلی و معماران آن را به گونه ای ساخته اند که شما بیشترین احساس آرامش را در آن داشته باشید.

اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این می باشد که شما نیز باید برای چیدمان آن نکاتی را بدانید که بتوانید بهترین و بیشترین استفاده را از اتاق خواب خود ببرید.

نکاتی برای چیدمان بهتر مستر روم

مستر روم

1. سرویس خواب برای مستر روم

زمانی که وارد اتاق خوابی می شویم اولین وسیله ای که اغلب چشم ما را به سمت خود می کشد سرویس خواب است. در مستر روم ها درست است فضای زیادی در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید از تخت های بسیار بزرگ و مجلل استفاده کنید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به فضای اتاق یک سرویس خواب مناسب و کمترین وسایل جانبی انتخاب کنید تا بتوانید اتاق خواب خود را با استفاده از وسایل دیگر مجهزتر کنید.

2. انتخاب مبلمان

این را باید بدانید حالت ساخت استاندارد مستر روم این گونه است که باید در اتاق فضایی را برای مبلمان حتما در نظر بگیرند. منظور از مبلمان یک ست کامل از مبل و تجهیزات نیست.

شما در این اتاق خواب ها با توجه به ابعادی که ساخته شده است می توانید یک کاناپه دو نفره با یک عسلی بگذارید. همچنین می توانید از دو مبل تک نفره با یک میز کوچک اتاق را چیدمان کنید.

3. انتخاب لوستر

در دکوراسیون داخلی مستر روم این را به یاد داشته باشید که قرار است وارد یک اتاق مجلل شوید. در نتیجه وجود این لوستر می تواند به مجلل بودن آن کمک بسیاری کند.

اما نکته ای که شما باید به آن دقت کنید این است که تا چه اندازه دوست دارید اتاق خوابتان نور داشته باشد و طبق آن لوستر را انتخاب کنید.

همچنین دیگر المانی که باید به آن دقت کنید وجود نور طبیعی است که وارد اتاق می شود. در بیشتر این نوع اتاق خواب ها یک پنجره ی سراسری وجود دارد که موجب می شود در طی روز و عصر نور طبیعی زیادی وارد اتاق شما شود. در نتیجه بهتر است لوستری را انتخاب کنید که میزان نور کافی را برای اتاق داشته باشد.

4. انتخاب رنگ دیوار و کاغذ دیواری

این را باید در نظر داشته باشید یک مستر روم یک اتاق مینیمالیست و با چیدمان ساده نیست. بلکه اتاقی با دکوراسیون داخلی شلوغ و پر از وسایل لوکس و مجهز می باشد. در نتیجه در انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری باید بسیار دقت کنید.

پیشنهاد ما به شما این است از آن جایی که این اتاق دارای وسایل زیادی است پس بهتر است از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید یا رنگ های جیغ در آن به کار نبرید. چرا که در این زمان چشم به شدت دچار سردرگمی می شود و شما در اتاق آن حس آرامش را نخواهید داشت.

نکته: انتخاب رنگ های ملایم یا کاغذ دیواری ساده باعث می شود تا حد زیادی شلوغی چیدمان به چشم نیاید. بلکه برعکس اتاق مجلل و شیک به نظر بیاید.

ویژگی های اتاق خواب مجلل

مستر روم

1. ابعاد مستر روم ها

برای داشتن یک مستر روم در خانه ی خود باید اصلی ترین مشخصه را کاملا رعایت کنید. آن مشخصه داشتن اتاقی بزرگ با فضایی کافی برای چیدمان وسایل می باشد.

البته ابعاد مشخصی برای این اتاق خواب های لوکس و مجلل تعریف نشده است. چرا که خانه ها دارای متراژ های متفاوتی هستند و همانطور که در اول متن به آن اشاره کردیم شما می توانید با رعایت برخی از نکات اتاق خواب خواب ساده ی خود را به مستر روم های کوچک در بیاورید.

2. سرویس بهداشتی

یکی دیگر از مشخصه های مستر روم در خانه وجود سرویس بهداشتی جدا و شخصی در اتاق خواب است. در ساخت این سرویس بهداشتی ها باید استاندارد های معماری رعایت شود و تهیه بسیار قوی در آن به کار برده شده باشد.

مستر روم

3. حمام مجزا

از دیگر الزامات داشتن یک مستر روم لوکس داشتن یک حمام شخصی در اتاق خواب است. این حمام حتما نباید بزرگ باشد. بلکه حتی یک حمام ایستاده این مشخصه را به اتاق شما اضافه خواهد کرد.

4. انتخاب فضای مناسب برای نشیمن

یکی از ویژگی های مهم برای مستر روم ها این است که چیدمان را به گونه ای انجام دهید فضای کافی برای درست کردن یک نشیمن داشته باشید. بهترین مکان برای چیدمان مبلمان در این اتاق خواب ها کنار پنجره یا تراس است.

مستر روم

در آخر:

مستر روم به طور استاندارد به اتاق خواب های بزرگ و مجلل گفته می شود که بیشترین امکانات رفاهی را برای شما در آن وجود دارد. حتی متراژ برخی از این اتاق خواب ها به 100 متر نیز می رسد. در نتیجه وجود برخی از وسایل کاملا به ابعاد و معماری این اتاق ها باز می گردد.

quicksaze

نظر بدهید