صابون ابرو چیست
کافه زیبایی

صابون ابرو چیست و چگونه استفاده می شود؟ + مزایا و معایب

554بازدید

اگر اخیراً به شبکه‌های مجازی سر زده باشید، به طور حتم با یکی از ترندهای محبوب آرایشی به نام صابون ابرو مواجه شده‌اید. این صابون مخصوص به شما ابروهایی پر و ضخیم تحویل می‌دهد؛ همان چیزی که برای داشتن ظاهری جوان‌تر و دخترانه‌تر به آن نیاز دارید. اما صابون چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ آیا این روش باعث ریزش ابرو می‌شود؟

در ادامه این مقاله ، هر آنچه که باید درباره صابون ابرو بدانید را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

صابون ابرو چیست

صابون ابرو چیست؟

صابون ابرو ماده‌ای است که از لحاظ بافت شباهت زیادی به صابون معمولی دارد؛ اما محتویات موجود در آن متفاوت است. این ماده آرایشی جذاب و ارزان می‌تواند به سادگی به ابروها فرم دهد و آن‌ها را به طرف بالا لیفت کند. اخیراً صـابون ابرو توانسته جای ژل ابرو را بگیرد؛ چرا که ماندگاری بیشتری دارد و باعث براق شدن ابرو نیز نمی‌شود. بعلاوه، استفاده از آن نیز راحت‌تر است.

بعد از اینکه صابون ابرو به یکی از داغ‌ترین ترندهای آرایشی تبدیل شد، شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی انواع مختلفی از این صابون مخصوص را تولید کردند. به طوری که امروزه صابون ابروهای زیادی را در بازار می‌بینیم که حاوی روغن‌های طبیعی و مفید برای تقویت ابرو هستند. در نتیجه، با استفاده از صـابون ابرو هم می‌توانید به ابروهای خود فرم دلخواهتان را بدهید و هم آن‌ها را به طور همزمان تقویت کنید.

مزایا و معایب استفاده از صابون ابرو چیست؟

به طور کلی، هر روش آرایشی می‌تواند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد. ما با دانستن این ویژگی‌های مثبت و منفی می‌توانیم بهتر تصمیم بگیریم و بهترین روش‌ها را برای آراستن ظاهر خود انتخاب کنیم. مهم‌ترین مزایا و معایب صابون ابرو عبارت است از:

مزایا

صابون ابرو یک جایگزین بسیار عالی برای ژل ابرو است؛ زیرا همانطور که گفتیم قدرت لیفت کنندگی بیشتری دارد، ماندگاری آن روی ابرو بیشتر است و مواد به کار رفته در آن نیز مفیدتر هستند. صابون لیفت حاوی گلیسیرین است که بدون سفیدک زدن و چسبناک و براق کردن ابروها، آن‌ها را به حالت مورد نظر شما در می‌آورد.
صـابون ابرو ماندگاری طولانی مدت دارد و می‌توانید برای ماه‌ها از آن استفاده کنید.
استفاده روزانه از صابون ابرو می‌تواند یک جایگزین عالی و ارزان برای روش‌های پرهزینه‌ای مانند میکروبلیدینگ ابرو باشد.
اگر از صابون ابروی برندهای معتبر استفاده کنید، به علت وجود مواد مفیدی همچون عصاره آلوئه ورا و روغن آرگان در آن‌ها ابروهایتان تقویت خواهند شد.

معایب

استفاده از صابون ابرو اصلاً سخت نیست؛ اما لازم است برای ماهر شدن در آن چند بار تمرین کنید.
اگر اطراف ابروهایتان از مقدار زیادی کرم پودر استفاده کرده باشید یا به آن‌ها ریمل ابرو زده باشید، ممکن است صـابون ابرو ظاهر کرم پودر و ریمل ابرو را به هم بریزد.
اگر تعریق بدنتان بالا باشد، ممکن است صابون ابرو به همراه عرق وارد چشم شده و باعث سوزش شود.
اگر pH صابون ابرویی که از آن به طور مرتب استفاده می‌کنید مناسب پوست صورت نباشد، ممکن است در ناحیه ابرو دچار التهاب، حساسیت، قرمزی یا حتی جوش شوید.

صابون ابرو چیست

روش استفاده از صابون ابرو چگونه است؟

صـابون ابرو را در یک دست قرار دهید و برس مخصوص ابرو را نیز در دست دیگر خود بگیرید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برس ابروی خود را به کمک اسپری فیکس یا اسپری میست نمناک کنید. ممکن است کمی آزمون و خطا نیاز باشد تا بفهمید که برس دقیقاً باید چقدر مرطوب باشد. اگر می‌خواهید صابون ابرو غلیظ‌تر و محکم‌تر روی ابرو بنشیند، برس را کمتر مرطوب کنید.
مرحله 2: برس ابرو را روی صـابون ابرو بمالید تا صابون به حالت ژله‌ای مانند روی برس بچسبد. اگر نمی‌خواهید ابروهایتان چسبناک و مصنوعی به نظر برسند، ابتدا مقدار کمی صابون به برس بمالید. بعد اگر مقدار بیشتری نیاز بود، دوباره این مرحله را تکرار کنید.
مرحله 3: برس صابونی را روی ابروها قرار داده و ابروها را به سمت بالا شانه کنید. سپس با حرکات دست خود، برس را طوری حرکت دهید که ابروها را به حالت دلخواه شما در بیاورد. لازم نیست زیاد عجله کنید؛ زیرا صـابون ابرو به سرعت خشک نمی‌شود. بنابراین وقت دارید که ابروهایتان را به شکل دلخواه حالت دهید.

به عنوان توصیه نهایی، یادآور می‌شویم که حتماً قبل از استفاده از هرگونه محصول آرایشی، روی بخشی از پوست بدن تست حساسیت انجام دهید. اگر پوست بعد از 24 ساعت به آن ماده واکنشی مانند خارش، قرمزی، التهاب و … نشان نداد، می‌توانید آن را روی صورت خود نیز استفاده کنید.

زیبا بمان

نظر بدهید