زیبایی صورت با ماسک خرمالو
کافه زیبایی

زیبایی صورت با ماسک خرمالو

1.77Kبازدید

خرمالو منبع خوبی از انواع ویتامین‌های ب و ث و سرشار از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، فسفر، کلسیم و آهن است. اگر شما جزو افرادی هستید که به‌جای استفاده از مواد آرایشی از مواد طبیعی و میوه‌ها برای زیبایی و شفافیت پوست خود استفاده می‌کنید حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ماسک خرمالو

با خرمالو جوان بمانید

خرمالو پیری پوست را عقب می‌اندازد و چین و چروک را تا حد زیادی از بین می‌برد. این میوه پاییزی دارای نوعی آنتی اکسیدان به‌نام لیکوپن است که مصرف روزانه این ماده به نرمی و حفظ رطوبت پوست کمک کرده و برای رفع چین و چروک پوست صورت مفید است.

ماسک خرمالو

همچنین به‌عنوان یک کرم ضدآفتاب طبیعی از پوست محافظت می‌کند. می‌توانید از ترکیب یک خرمالوی له شده همراه با یک زرده تخم مرغ و مقداری آب لیموترش ماسک مفیدی را آماده کنید که این ماسک علاوه بر تأثیراتی که بر چین و چروک‌های پوست و رفع آنها دارد، تأثیر زیادی بر شادابی و طراوت پوست نیز می‌گذارد.

ماسک خرمالو

پاک‌کننده طبیعی پوست

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص خرمالو برای پوست استفاده از این میوه به‌عنوان پاک‌کننده طبیعی پوست است. شما می‌توانید از خرمالو به‌عنوان تمیز‌کننده صورت برای از بین بردن چربی و آلودگی‌های پوست و درمان جوش صورت و آکنه استفاده کنید زیرا خرمالو میزان چربی پوست را که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود متعادل می‌کند.خرمالو را با آب‌خیار مخلوط کنید و یک روز در میان روی پوست‌تان بمالید تا میزان چربی آن تنظیم شود.

ماسک خرمالو

اسکراب طبیعی پوست

لایه‌برداری و تمیز کردن عمیق پوست، آبرسانی، افزایش نرمی و شفافیت پوست از مهم‌ترین خواص خرمالو برای پوست است. می‌توان از خرمالو اسکراب طبیعی تهیه کرد تا آلودگی‌های صورت را پاک کند. کافی است یک خرمالوی رسیده را با یک قاشق روغن زیتون و یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و به‌صورت دورانی روی صورت خود بمالید. پس از گذشت 10 دقیقه آن را بشویید.

طرز تهیه ماسک خرمالو

خرمالو مفید برای پوست خشک سرمازده

با شروع سرما وایجاد خشکی بیش از حد در پوست می‌توانید این خشکی را با خرمالو درمان کنید. کته بدون نمک و روغن را با یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین، به همراه یک تکه کوچک خیار با پوست و نصف یک خرمالوی رسیده را مخلوط کنید. این ماسک نرم‌کننده را روی پوست بمالید خواهید دید چقدر پوست‌تان لطیف می‌شود. این میوه برای ناخن‌ها و موهای خشک و شکننده نیز مفید است. آب خرمالو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و مالیدن آن روی پوست سر به درمان شوره سر کمک می‌کند.

فواید ماسک خرمالو

در پایان گفتنی است قبل از استفاده از ماسک‌های خرمالو، از نداشتن آلرژی به این میوه‌ مطمئن شوید. چرا که بعضی از پوست‌های حساس به میوه خرمالو واکنش‌های حساسیت‌زا نشان می‌دهند.

نظر بدهید