روش های جدید برای ثابت نگه داشتن رنگ مو 2
کافه زیبایی

روش های جدید برای ثابت نگه داشتن رنگ مو

1.77Kبازدید

با اینکه موهای خود را با رنگ های اصل و یا طبیعی رنگ می کنم اما پس از مدتی آن طراوت و شفافیت اولیه را نداشته و مصنوعی به نظر می رسد.برای ثابت نگه داشتن رنگ مو چه کنم؟

روش های جدید برای ثابت نگه داشتن رنگ مو

چه کار کنیم تا رنگ مو ثابت بماند؟

خانم ها علاقه خاصی به رنگ کردن مو دارند و از آن طرف هم دوست دارند رنگ موهایشان تا مدتی ثابت بماند حتما برای شما هم اتفاق افتاده که موهایتان را به رنگ دلخواهتان رنگ کردید اما طولی نکشیده که تغییر کرده و و طراوت و براق بودن اولیه را نداشته و مانند موهای مصنوعی کدر و بی روح شده اند. و از این بابت احساس خوبی نخواهید داشت.

فرقی نمی کند که موهای خود را در خانه رنگ کردید و یا توسط یک آرایشگر ماهر و کلی هم هزینه کرده اید! بعد از یک دوره زمانی، رنگ موی شما زیبایی اولیه خود را از دست می دهد و جذابیت قبل را ندارد، البته نمی گویم به مارک رنگ مو و ماهر بودن آرایشگر بستگی ندارد، اما بیشتر خودتان مقصرید که خوب از موهایتان نگهداری نکرده اید! و حالا چه کارهایی باید انجام دهید تا رنگ مو شما دوام بیشتری داشته باشد، انگار که موهایتان را تازه رنگ زده اید؟

روش های جدید برای ثابت نگه داشتن رنگ مو

تمدید رنگ مو

اگر خیلی روی تازگی رنگ مویتان حساس هستید، ساده ترین راه، تمدید رنگ موهایتان است. برای آن که رنگ مویتان همیشه زیبا به نظر برسد، باید هر 6 هفته موهایتان را رنگ یا هایلایت کنید. و اگر رنگ مویتان شرابی یا قرمز هست باید هر 4 هفته رنگ مو را تمدید کنید، زیرا رنگ های قرمز زودتر کم رنگ می شوند و به مواد پاک کننده مثل شامپو حساس تر هستند.

یک میانبر:استفاده از شامپوهای روشن کننده قبل از رنگ کردن مو

آب کلر دار مانند آب استخر، هیچ چیز مانند آب استخر رنگ موی شما را نابود نمی کند، پس اگر اهل استخر هستید، از کلاه هایی استفاده کنید که مانع رسیدن آب کلردار به موهای شما می شود
اگر از سرم های مو و یا سایر محصولاتی که دارای سیلیکون هستند استفاده می کنید، چند روز قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید از شامپوهای روشن کننده استفاده کنید . اگر می خواهید رنگ موهایتان کاملا محو شود، در چند روز، موهایتان را دکلره یا روشن کنید تا به پایه مورد نظربرسد.

فوت و فن های رنگ کردن مو

1 . موهایتان را قبل از رنگ کردن شامپو نکنید. تا 24 ساعت قبل از رنگ کردن مو از شامپو استفاده نکنید. چربی مو باعث می شود موهایتان بهتر رنگ شود و دوامش بیشتر باشد.
2 . موهایتان را هرروز شامپو نکنید. با این کار رنگ مویتان زودتر محو می شود. بسیاری از ما عادت داریم که روزانه موهایمان را شامپو کنیم و بسیاری از ما به دلیل جنس مویمان، واقعا به شستشوی روزانه مو نیاز داریم، اما بهتر است موی خود را با آب سرد بشویید و یا 1 روز در میان موها را بشویید.
3 . استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو، این شامپوها از رنگ موی شما مراقبت می کند و دوام آنها را طولانی تر می کند، از داروخانه ها بپرسید.
4 . از آب داغ برای شستشوی موهایتان استفاده نکنید. آب گرم رنگ مو را محو و بی رنگ می کند، تازه موجب افزایش ریزش مو هم می شود. از آب سرد یا ولرم برای آبکشی موها استفاده کنید.

اگر رنگ موهایتان را دوست دارید:

اول، از تافت یا اسپری های حالت دهنده ی مو استفاده نکنید، تافت باعث می شود رنگ مو شما مرده و کسل کننده به نظر برسد. سعی کنید از حالت دهنده ها و ژل در مواقع ضروری مانند مهمانی ها استفاده کنید.
دوم، آب کلر دار مانند آب استخر، هیچ چیز مانند آب استخر رنگ موی شما را نابود نمی کند، پس اگر اهل استخر هستید، از کلاه هایی استفاده کنید که مانع رسیدن آب کلردار به موهای شما می شود.

 

منبع : خانه مد

نظر بدهید