روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی
کافه زیبایی

روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

1.39Kبازدید

لوازم آرایش، زیبایی و مراقبت از پوست از هر نوعی که باشد جزو بیشترین موادی هستند که بیش ترین تماس را در طول روز با پوست دارند. همان اندازه که اگر این محصولات به درستی انتخاب شود علاوه بر زیبایی می توانند خواص درمانی هم داشته باشند، اگر تاریخ گذشته یا نامرغوب باشند هم می توانند عوارض و آسیب های پوستی وحشتناکی را برایمان به هماره بیاورند. همیشه یکی از دغدغه های افرادی که واقعا به سلامت و زیبای پوستشان اهمیت می دهند تشخیص محصولات پوستی و لوازم آرایش اصل از تقلبی است. برخی افراد گاهی گول قیمت های پایین لوازم آرایش تاریخ گذشته یا تقلبی را می خورند و فکر می کنند حالا دو بار از این استفاده کنیم که اتفاقی نمی افتد، اما من می خواهم بگویم که واقعا چه چیزی مهم تر از پوست؟ چه چیزی مهم تر از زیبایی صورت که اگر خدایی نکرده برایش مشکلی به وجود بیاید اولین جایی است که به چشم می آید. واقعا چه چیزی ارزش از بین بردن پوست و صدمه زدن به زیبایی را دارد. واقعا برند های ارزان قیمت تری هم هستند که مطمئنند و نه تنها از از آن رژ لب تقلبی شنل که می خری بهتر عمل می کند بلکه صدمه هم به صورت و زیبایی ات نمی زند. متاسفانه یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات تقلبی آنقدر حرفه ای ساخته می شوند که اگر این فرصت و دقت را روی ساختن محصولات مرغوب و مورد تاییدیه بهداشت و انجمن های مربوطه می گذاشتند، قطعا تا الان برای خودشان برندی بودند. اما خب هزینه های کم برای استفاده از مواد به درد نخور و نامرغوب با سود های کلان در تولید انبوه آن ها را قلقلک داده که به این سمت و سو روی بیاورند. در این مطلب می خواهیم با هم یاد بگیریم که تا جای ممکن از چه روش هایی استفاده کنیم که بتوانیم تا جای ممکن تقلبی بودن این محصولات را از اصل آن ها تشخیص بدهیم؛ پس در ادامه مطلب همراه من باش.

روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

اولین مورد محل تهیه لوازم آرایش است که حتما باید از فروشگاه های معتبر، وبسایت های رسمی یا نمایندگی خود برند ها تهیه شود تا خیالت از بابت اصل بودن کالا راحت باشد.

روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

مساله بعدی که بسیار هم مهم است، قیمت این محصولات است. خب عزیز من توقع نداری که پالت سایه ۶۵ دلاری هدی بیوتی که در مترو های تهران به قیمت ۶ هزار و پانصد (مثلا ولی یک چیزی تو همین مایه ها) می فروشند، اصل باشد. یا توقع نداری که رژ لب های مک به قیمت ۲۰ هزار تومان که باز هم در همان مترو یا کنار خیابان می فروشند از خود کمپانی مک تهیه شده باشد. البته که باید این را هم بگویم بعضی از این عزیزان دل تقلبی فروش آنقدر وجدان بیداری دارند که برای اینکه تابلو نشود خیلی هم شیک قیمت ها را با همان قیمت محصولات اصل یا بعضا قیمت های گران و عجیب و غریب می فروشند که کسی هم شک نکند. اما چه فکر کرده اید به قول دوست عزیزی “ما پلیس فتا ایم و حواسمان به همه چیز هست”. باید بگویم برای اینکه گول این قیمت ها را هم نخوری باید برویم سراغ مرحله های بعدی که در ادامه می خوانیم.

روش های تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

چک کردن برچسب های اصالت کالا و چک کردن بارکد ها که می توانی برنامه آن را روی گوشی موبایلت نصب کنی و با دیدن کشور مقصد به راحتی تقلبی یا اصل بودن محصول را تشخیص بدهی.

در مورد لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست وارداتی که برچسب شبنم دارند می تواند با خراشیدن آن قسمت توسی رنگ، کد ۱۶ رقمی روی کالا را به شماره تلفنی که درج شده پیامک کنی و مشخصات کالا، اطلاعات مربوط به محصول و حتی تاریخ مصرف آن را چک کنی.

یکی از روش های دیگر دقت به نوع فونت و حروف استفاده شده در نام برند است. گاهی اوقات به دلیل کیفیت پایین دستگاه های چاپ در محصولات تقلبی در دو و سه فونت اصلی برند استفاده نشده و حروف ناخوانا هستند. در برخی موارد هم یک اسم بسیار شبیه به برند اصلی انتخاب می کنند که مثلا یکی از حروف آن با برند اصلی تفاوت دارد که از این طریق یک شباهت اسمی و آوایی ایجاد کنند و کسانی که خیلی وارد نیستند به اشتباه آن را از برند اصلی تشخیص ندهند. می توانی فونت، بسته بندی و اسم دقیق محصولی که می خواهی خریداری کنی را با محصول اصلی در وبسایت چک کنی و در صورت ندیدن مغایرت آن را با خیال راحت بخری.

گاهی اوقت کیفیت پایین بسته بندی ها داد می زنند که من تقلبی هستم من را نخر، پس دقت کن.

بوی محصولات نشانه بعدی است که باید بدانی محصولات اصل هر گز بوی ناخوشایند فاسد و تندی ندارند مگر اینکه تاریخ آن ها گذشته باشد.

بهتر است تو هم از این بعد هنگام خرید این محصولات آرایشی بهداشتی حتما به این موارد دقت کنی و زیبایی و سلامتی پوستت بیشتر اهمیت بدهی تا آن صورت جذابت همیشه زیبا بماند.

منبع : منودلیار

نظر بدهید