روشن نشان دادن خانه
کافه دکوراسیون

روشن نشان دادن خانه

1.46Kبازدید

روشن نشان دادن خانه تنها با 10 ترفند بدون هزینه اضافی

روشن بودن خانه مطمئنا برای همه خوشایند بوده و یکی از معیارهای خرید و یا اجاره خانه برای هر فردی روشن بودن منزل و اتاق‌های آن است. ولی در بسیاری از مواقع به خاطر مسائل ساختاری خانه و ساختمان، امکان تغییر آن نبوده و بایستی از روش‌های دیگری برای روشن تر دیده شدن خانه استفاده کرد که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. با ما و روش‌های روشن نشان دادن خانه همراه باشید.

روشن نشان دادن خانه

رنگ دیوارها، مبلمان کوچک و جمع و جور، استفاده از پوشش‌ها و پرده‌های مناسب برای خانه و… نکاتی هستند که با توجه به آن‌ها و با رعایت تعدادی فاکتور می‌توان خانه‌ای روشن تر داشت. در ادامه در رابطه با همه این موارد، یعنی استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوار خانه، کار ساده تمیز کردن پنجره‌ها و… صحبت خواهیم کرد تا ببینید که تنها با چند کار ساده بدون هزینه می‌توان خانه‌ای روشن تر و نورانی تر داشت. البته شاید بعی از این روش‌ها هم کمی هزینه برایتان داشته باشند که می‌توانید در صورت تمایل آن‌ها را بکار ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان خانه ای روشن تر داشت.

1. دیوارهای سفید رنگ

روشن نشان دادن خانه

رنگ سفید به سه دلیل یکی از بهترین رنگ‌های دیوار خانه به شمار می‌رود: دیوارهای به رنگ سفید باعث می‌شوند که مبلمان منحصر به فرد و رنگی منزل بیشتر به چشم بیایند، رنگ سفید نور طبیعی را به صورت غیر مستقیم به سایر قسمت‌های خانه نیز منعکس می‌کند و در انتها نیز این رنگ خانه را تیمزتر و مدرن‌تر نشان می‌دهد. شاید این سه دلیل کافی باشند تا هنگام رنگ آمیزی خانه خود، سفید را به عنوان رنگ اصلی خانه خود انتخاب کنید.

2. تمیز و براق کردن پنجره‌ها

روشن نشان دادن خانه

تفاوتی نمی‌کند که از چه چیزی برای تمیز و براق کردن پنجره‌های خانه خود استفاده می‌کنید. مهم این است که حتما به صورت مرتب آن‌ها را تمیز و براق کنید تا به روشن تر شدن خانه شما کمک کنند. بهتر است پنجره‌های خانه را هفته‌ای یک بار تمیز کنید و دقت کنید که لکه‌های آب و مواد شوینده نیز روی آن‌ها نمانند.

3. پرده‌های مناسب

روشن نشان دادن خانه

تقریبا می‌توان گفت که پرده‌ها جزئی جدایی ناپذیر از هر خانه‌ای بوده و یار همیشگی پنجره‌ها به حساب می‌آیند. اما اگر به دنبال پرده‌هایی هستید که در عین پوشش پنجره‌ها، نور کافی نیز به شما برسانند، بهتر است پرده‌هایی با ضخامت کمتر را برای اتاق‌های خود انتخاب کنید. ما به شما رنگ سفید یا رنگ کرم را پیشنهاد میکنیم .

4. گیاهان و روشنایی خانه

روشن نشان دادن خانه

زیبایی و فواید استفاده از گل و گیاه در خانه بر هیچ کسی پوشیده نیست، اما شاید آمدن نام گیاه همراه با روشن تر نشان خانه‌های تاریک کمی عجیب باشد. بایستی بگوییم که گیاهانی که بیرون از خانه شما و در حیاط و یا حیاط خلوت خانه‌تان هستند، به شرط این که سایه‌شان بر روی خانه نیفتد و پنجره‌های نسبتا بزرگی داشته باشید که به خوبی آن‌ها را از داخل خانه مشاهده کنید، و یا داشتن گیاهان آپارتمانی زیبا در خانه، از نظر بصریی کمک زیادی به روشن نشان دادن خانه کم نور و تاریک می‌کند.

5. مبلمان کوچک انتخاب کنید

روشن نشان دادن خانه

اگر تازه به خانه‌ای نقل مکان کرده‌اید، تازه ازدواج کرده‌اید و به دنبال خرید جهزیه هستید و یا به هر دلیل دیگری به دنبال خرید مبلمان جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مبل‌های مجلل و با رنگ‌های تیره دوری کرده و به دنبال مبلمان ساده و جمع و جور باشید. مبل‌ها و صندلی‌های ساده و میزهای شیشه‌ای به روشن تر دیده شدن خانه شما کمک شایانی می‌کنند.

6. آینه و روشن تر شدن خانه

روشن نشان دادن خانه

آینه‌ها همان طور که در بزرگ‌تر نشان دادن خانه نقش مهمی دارند و باعث می‌شوند خانه‌های کوچک بزرگتر نشان داده شوند، کمک می‌کنند که خانه‌های تاریک نیز روشن‌تر دیده شوند. اما برای روشن تر نشان دادن خانه، لزومی ندارد حتما از آینه‌ها استفاده شود. چرا که هر سطحی که خاصیت منعکس کردن نور را داشته باشد، مانند انواع شیشه‌ها، آینه‌ها، سطوح براق سرامیکی، کاشی‌ها و… راهی مناسب برای اضافه کردن کمی نور به محیط خانه هستند.با استفاده از وسایل این چنینی می‌توان با استفاده از منعکس کردن نور، محیط را روشن‌تر کرد.

7. مبلمان روشن

روشن نشان دادن خانه

در مورد رنگ مبلمان نیز بایستی بگوییم که رنگ های روشن بهترین ترکیب رنگ مبل برای خانه‌های تاریک هستند. برای مثال همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید، مبمان روشن‌تر با وجود پنجره های بزرگ با شیشه‌هایی تمیز و شفاف، به خوبی در خانه خود را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند که خانه نیز روشن‌تر به نظر برسد.

8. رنگ‌های روشن

روشن نشان دادن خانه

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های روشن تر نشان دادن خانه استفاده کردن از رنگ های روشن است. توجه کنید که منظور ما از رنگ‌های روشن تنها رنگ سفید و رنگ‌های شبیه به آن مانند رنگ استخوانی و یا کرمی نیست؛ بلکه همانند تصویر می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری همانند صورتی و… استفاده کنید.

10. دیوارها را بردارید!

روشن نشان دادن خانه

این مورد شاید کمی سخت بوده و در برخی موارد نیز امکان‌پذیر نباشد، اما در صورتی که قصد تغییر ساختار کلی خانه خود را داشته باشید بهتر است برای داشتن خانه ای روشن به فکر آن باشید. برای مثال اگر خانه‌تان تنها در یک طرف پنجره دارد، می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق‌ها را برداشته و جای آن از پارتیشن‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید که نور از آن‌ها رد شود. مانند تصویر که در آن دیوار اضافه‌ای وجود ندارد و نور از طریق پنجره‌های خانه همه جا را روشن کرده است.

10. نورهای مصنوعی

روشن نشان دادن خانه

نکاتی که تا اینجا برای روشن تر نشان دان خانه‌های تاریک گفتیم ترفندهایی برای استفاده از نور طبیعی بودند و اشاره‌ای به استفاده از نور غیر طبیعی لامپ‌ها نکردیم. اما در صورتی که قادر به اجرای روش‌های گفته شده نبودید، می‌توانید از منابع نور مصنوعی مانند انواع لامپ‌ها، شمع‌ها، نورهای مخفی و… استفاده کرده و خانه خود را روشن‌تر کنید.

منبع : توکامگ

نظر بدهید