راهنمای خرید فرش ماشینی ؛ چطور بهترین انتخاب را انجام دهیم؟
کافه دکوراسیون

راهنمای خرید فرش ماشینی ؛ چطور بهترین انتخاب را انجام دهیم؟

876بازدید

خرید فرش ماشینی گاهی می تواند به یک چالش جدی تبدیل شود. چرا که تنوع بسیار گسترده ای از آن در بازار موجود است. این تنوع در الیاف، طرح و همینطور رنگ فرش ها وجود دارد و گاهی انتخاب را سخت می کند. خرید فرش مناسب نیازمند توجه به نکات مختلفی است. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که در خرید و انتخاب فرش به شما کمک خواهد کرد.

ویژگی های یک فرش با کیفیت

فرش های ماشینی توسط دستگاه های مکانیکی تولید می شوند و در واقع حالت مصنوعی قالی ها هستند. بافت فرش یک الگوی تکرار شونده دارد و با ادامه روند ترتیب و تکرار الگوها ساخته می شود. مواد اولیه ای که در این نوع فرش استفاده می شود، نسبت به مواد اولیه فرش های دستباف ارزان تر است. همچنین به این دلیل که این نوع فرش با ابزار آلات صنعتی تولید می شوند، سرعت تولید آن ها نسبت به نوع دستباف آن ها بسیار بالاتر است.

صنعت فرش ماشینی طی سال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است. ماشین آلات پیشرفته ای که امروز در تولید فرش های ماشینی به کار می رود، کمک کرده است تا تنوع بالایی از طرح و رنگ را در فرش های ماشینی شاهد باشیم.

نکته ای که به افراد کمک می کند در هنگام خرید فرش ماشینی ، بتوانند مطابق سلیقه خود، فرش مناسب را خریداری کنند.

فرش اکسیر هالی به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در کشور ، فرش های ماشینی خود را با کیفیتی بی نظیر تولید می کند. فرش اکسیر در تولید این فرش ها از بهترین ماشین آلات فرش بافی و نیز مواد اولیه با کیفیت بالا ، بهره می گیرد.

اما چه جنبه هایی در خرید فرش ماشینی اهمیت دارد؟

جنس نخ فرش

اولین نکته نوع نخ به کار رفته در بافت فرش است که اهمیت زیادی دارد. معمولا نخ ها در فرش دستباف ، طبیعی هستند. در گذشته ، دستگاه های بافت کیفیت پایینی داشتند و امکان بافت فرش با هر نوع نخی توسط این دستگاه ها وجود نداشت.

از سویی دیگر ، نخ های مورد استفاده در فرش های دستباف ، به صورت صنعتی تولید نمی شدند و همین امر ، بر سختی بافت فرش با ماشین می افزود.

بنابراین نخ هایی که در تولید فرش ماشینی استفاده می شد از الیاف مصنوعی بودند. مانند نخ هایی که از صنایع پتروشیمی بدست می آمد.

امروز اما ، با پیشرفت شگرف نساجی و ماشین های بافت ، هم تولید نخ طبیعی بسیار ساده شده است و هم دستگاه ها قابلیت بافت فرش با هر نوع نخی را دارند.

فرش اکسیر در تولید فرش های ماشینی خود، از الیاف طبیعی بامبو ، نخ اکریلیک و نیز نخ ابریشم ( در تولید فرش های ابریشم ) استفاده می کند.

راهنمای خرید فرش ماشینی ؛ چطور بهترین انتخاب را انجام دهیم؟

تراکم بافت فرش

بافت فرش های اکسیر با تراکم بسیار بالا انجام می شود. فرش های 1200 شانه و با تراکم 3600 تولید می شوند. به دلیل همین کیفیت و تراکم بالا ، این فرش ها در زمره فرش های ریزبافت قرار می گیرند.

اهمیت رنگ در خرید فرش ماشینی

نکته دیگری که در خرید فرش ماشینی اهمیت زیادی دارد، رنگ فرش است. در واقع رنگ را می توان مهمترین عامل در خرید فرش دانست. چرا که تناسب آن با دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای در انتخاب فرش دارد.

اکسیر در تولید فرش های ماشینی خود، از رنگ های طبیعی بهره می گیرد. لازم به ذکر است که نخ های رنگ شده مورد استفاده در فرش اکسیر، پیش از استفاده در تولید فرش، چند بار شسته می شوند و سپس به بازار عرضه می شوند. این امر، دلیلی محکم بر ثبات رنگ فرش های اکسیر است.

طرح فرش ماشینی

طرح فرش عامل دیگری است که نقش کلیدی در انتخاب فرش ماشینی دارد. تنوع گسترده ای از طرح ها در تولید فرش های ماشینی به کار می رود. این امر کمک می کند که شما با هر سلیقه ای ، بتوانید طرح مورد پسند و متناسب با دکوراسیون خود را بیابید.

پرو فرش ؛ خدمتی خاص از فرش اکسیر

خدمت مهمی که فرش اکسیر برای انجام یک خرید مطمئن به مشتریان ارائه می کند پرو رایگان فرش است.

فرش اکسیر در راستای انجام خریدی مطمئن برای مشتریان، این امکان را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند در سفارش خود، چند مدل را انتخاب کنید. فرش اکسیر این مدل ها را برای شما ارسال می کند. به این ترتیب می توانید آن ها را در محیط خود ببینید و در نهایت انتخاب خود را با دیدی باز از میان آنها انجام دهید.

3

فرش دستباف گونه اکسیر

مجموعه فرش دستباف گونه اکسیر یکی از مجموعه های خاص فرش در میان تمام تولید کنندگان فرش در جهان است. این فرش ها با کیفیتی بی نظیر ، با استفاده از الیاف بامبو و نخ ابریشم تولید می شوند.

نکته جالب در مورد این فرش ها آن است که پس از بافت توسط ماشین ، به دست استادکاران برجسته فرش دستبافت قم پرداخت می شوند. نکته ای که موجب می شود بسیاری از افراد، این فرش ها را با فرش دستباف اشتباه می گیرند. این امر به دلیل کیفیت بالای فرش دستباف گونه اکسیر است.

خرید فرش اکسیر

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید، با هر سلیقه ای ، اکسیر بهترین گزینه ها را پیش روی شما قرار خواهد داد.

سعی کنید با توجه به دکور و طراحی داخلی منزل خود فرشی با رنگ و طرح مناسب انتخاب کنید. زیرا زیبایی این فرش در محیطی مناسب بهتر نمایان خواهد شد.

برای خرید فرش ماشینی با طرح و رنگ مورد نظرتان، کافی است به وبسایت فرش اکسیر مراجعه کنید. همچنین می توانید به نمایشگاه فرش اکسیر در ایران مال مراجعه کنید و فرش مورد علاقه خود را از میان تنوع گستردۀ فرش ها انتخاب کنید.

نظر بدهید