تزیین دیوار بالای شومینه
کافه دکوراسیون

تزیین دیوار بالای شومینه

3.36Kبازدید

شومینه اغلب به عنوان یک مرکز توجه و یا به عبارتی نقطه کانونی در فضاهای خانه به خصوص نشیمن محسوب می شوند. بنابراین زیبایی و طراحی آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر جلوه دکوراسیون خانه داشته باشد. دیوار بالای شومینه مانند یک بوم نقاشی خالی است که شما می توانید با ایده و خلاقیت های خود آن را به زیبایی طراحی کرده و یک اثر هنری خلق نمایید. این که این اثر هنری در چه سبک و با چه وسایلی انجام می گیرد کاملا به دکوراسیون منزل شما و سلیقه تان بستگی خواهد داشت، اما در ادامه با ایده های متنوع بیش تری در زمینه تزیین دیوار بالای شومینه آشنا می شوید که می توانند برایتان مفید باشند.

طراحی بالای شومینه با آینه

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

نصب یک آینه بزرگ در بالای شومینه یک روش شیک و البته کمی کلاسیک برای تزیین دیوار خالی بالای آن است. آینه نه تنها جلوه بصری خوبی را در فضا به وجود می آورد، باعث بزرگ تر و روشن تر به نظر رسیدن آن نیز می شود. مدل و طرح آینه مسلما باید با سبک دکوراسیون شما تناسب داشته باشد اما به طور کلی آینه های مستطیلی با قاب های پر جزییات معمولا یک فضای کلاسیک و آینه های گرد با قاب های چوبی و ساده برای فضاهای مدرن، مینیمال و حتی روستیک به کار می روند. در این میان آینه های فلزی و استیل جلوه خاصی تری را به معرض نمایش می گذارند.

تزیین شومینه با آثار هنر

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

فضای خالی بالای شومینه یک فضای ایده آل برای نمایش انواع آثار هنری خواهد بود. این آثار یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تنوع در دکوراسیون و همین طور شخصیت بخشیدن به آن هستند، البته باید ترکیب رنگی متناسبی با دکوراسیون کلی فضا داشته باشند. در تصاویر بالا انواع مختلف کاربرد این ایده را مشاهده می کنید: از تابلوهای هنری گرفته تا آویزان کردن وسایل قدیمی و نصب مجسمه ها. هر کدام از این موارد جذابیت ها خاص خود را دارند و تاثیر بر فضای شما می گذارند. معمولا تابلوهای هنری یا عکس های سیاه و سفید یک انتخاب محبوب هستند که با انواع سبک های دکور و طرح های رنگی هماهنگ می شوند.

طراحی دیوار بالای شومینه با عکس های خانوادگی

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

همان طور که در مقدمه نیز اشاره کردم، شومینه اغلب نقطه کانونی در فضا محسوب می شوند، بنابراین می توانند مکانی مناسب برای به نمایش گذاشتن عکس های خانودگی و دوستان و یادآوری خاطرات زیبا شوند. برای عملی کردن این ایده دو روش متفاوت وجود دارد : در روش اول می توانید قاب عکس ها را بر روی دیوار بالای شومینه نصب نمایید و در روش دوم آن ها را بر روی قسمت بالایی قرار داده و به دیوار تکیه دهید. وجود تفاوت در اندازه قاب عکس ها می تواند عمق بصری بیش تری را در فضای شما ایجاد نماید.

تلویزیون بالای شومینه

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

گاهس اوقات وجود یک شومینه در فضای نشیمن چیدمان مبلمان و وسایل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و باعث می شود تا از مدل های متنوع تری پیروی نماییم. به طور مثال مانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تلویزیون در بالای شومینه قرار گرفته و خود به نوعی فضای دیوار خالی را پر کرده است. در این مورد باید به اندازه تلویزیون توجه بیش تری داشته باشید. معمولا متناسب ترین اندازه در این است که تلویزیون کمی کوچک تر از طول شومینه بوده تا در کناره ها فضای خالی وجود داشته باشد.

نصب ساعت برای تزیین بالای شومینه

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

یک ساعت دیواری تزئینی باعث می شود که یک قالبی شیک و البته کاربردی برای شومینه شما به وجود بیاید. به طور معمول وجود یک ساعت در فضاهایی مانند نشیمن یا پذیرایی امری مهم تلقی می شود اما به غیر از این مورد شما می توانید با انتخاب مدل ها و طرح های مختلف دیزاین خاصی را نیز با آن ها به وجود بیاورید. دو طرح بالا ساعت های چوبی را به شما نشان می دهند که البته متناسب با سایر اکسسوری ها و لوازم دکوری به کار رفته اند، شما می توانید مدل های مدرن تر و کلاسیک تر را نیز انتخاب نمایید.

طراحی دیوار بالای شومینه با شلف

تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

گاهی اوقات طرح و مدل شومینه ها به گونه ای است که در بالای خود محلی برای قرار دادن وسایل و دکوری های مختلف را به وجود می آورند اما در حالت هایی نیز شومینه کاملا در داخل دیوار قرار گرفته و سطح بالایی مسطحی دارد. در این حالت شما می توانید به راحتی با نصب یک یا چند شلف کار طراحی را انجام دهید. بزرگ ترین مزیت به کار بردن شلف ها در این است که تمامی ایده های قبلی را در خود جای می دهند، یعنی در واقع امکان چیدمان قاب عکس ها، آثار هنری، ساعت و …. را برای شما به وجود خواهند آورد.

طراحی یکپارچه دیوار بالای شومینه

 تزیین دیوار بالای شومینه تزیین دیوار بالای شومینه

ایده آخری که می خواهم به شما نشان بدهم کمی با موارد قبلی متفاوت است. در این حالت شما دیوار بالای شومینه را به صورت یک بوم یکدست در نظر گرفته و به طور یکپارچه آن را طراحی می کنید. دو تصویر بالا نمونه های خوبی برای دیدن این ایده هستند. معمولا برای این کار از سنگ های دکوراتیو، آجرهای تزیینی، کاشی های رنگی، کاغذ دیواری و در ساده ترین حالت، رنگ آمیزی دیوار استفاده می شود. مهم ترین دلیل برای انتخاب هر یک از این موارد این است که شما دقیقا بخواهید چه چیزی را در فضا نشان دهید. اگر به بافت نیاز دارید می توانید به سراغ سنگ ها و اجرها رفته و اگر به رنگ و نقش نیازمندید کاغذ دیواری و کاشی های رنگی را انتخاب نمایید.

منبع : چیدانه

نظر بدهید