تقویت کننده ابرو
کافه زیبایی

بهترین تقویت کننده ابرو چیست

903بازدید

طبیعی است که سلیقه ها و علایق متفاوتی وجود دارد ولی در جامعه ما خیلی ها هستند که علاقه به داشتن ابروهای پهن و پر پشت دارند، شاید چون این سبک ابروها چشمان را زیباتر و درشت‌تر نشان می دهند. درصورتی‌ که در مقابل، ابروهای کم‌پشت تر و نازک ممکن است سن افراد را بالاتر نشان دهد که خب طبیعتا مورد پسند هیچکس نیست. خیلی از افراد به خصوص خانم ها به دلیل زیاده رودی در آرایش و برداشتن ابرو، باعث صدمه زدن و کم پشت شدن ابروهایشان می‌شوند که متاسفانه مجبور هستند تا پایان عمر با ابروهای نازک خودشان زندگی کنند. اما به کمک بهترین تقوت کننده ابرو ، این افراد نیز شانس این را دارند تا دوباره ابرو های زیبا تر داشته باشند.

کم پشت شدن ابرو دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد مثلا کمبود مواد مغذی، افزایش سن، همچنین استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، یا مشکلات و بیماری‌هایی مانند تیروئید و ریزش مو ممکن است باعث کاهش حجم ابرو شوند. از آنجا که برای هر مشکل راهکار های متفاوتی وجود دارد، از محلول های تقویت کننده ابرو گرفته تا ژل ابرو و… که توسط برندها داخلی و خارجی مختلفی مانند سینره ، ماوالا ، اوریفلیم تولید شده اند اما راهکارهای ارگانیک و طبیعی نیز وجود دارند که در ادامه مقاله برخی از بهترین تقویت کننده‌های ابرو طبیعی و نحوه استفاده از آن ها بررسی می شوند.

تقویت ابرو با بذر شنبلیله

این بذر جزو موادی است که به تقویت ابرو و همچنین ضخیم شدن ابروهای شما کمک شایانی می‌کند. این ماده به دلیل دارا بودن پروتئین، نیکوتین، و لسیتین که برای رشد موها ضروری هستند، این ماده را به بهترین تقویت کننده ابرو تبدیل می‌کند.

برای استفاده از این ماده شما باید حدود یک قاشق چای خوری از این بذر را برای حدود پنج ساعت با آب ولرم بخیسانید، بعد سعی نمایید که این بذرها را بخوبی له نمایید، در مرحله بعد کمی روغن بادام و یا نارگیل را به آن‌ها اضافه نمایید، این محلول را شب قبل از خواب روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی ابروهایتان بماند و بعد با آب ولرم آن‌ها را شستشو دهید. این روش را سه بار در هفته به مدت حدود دو ماه تکرار نمایید.

روغن نارگیل ؛ از بهترین تقویت کننده های ابرو

روغن نارگیل یکی دیگر از بهترین تقویت کننده ابرو است و لذت داشتن ابروهای پرپشت را به ارمغان می آورد. در این روغن پروتئین‌ها و مواد مغذی مانند زیادی همچون ویتامین ای و آهن وجود دارد که این‌ها باعث سالم ماندن ابروهای شما می شوند. همچنین این روغن باعث تیره‌تر شدن ابروهای شما می‌شود. برای استفاده از روغن نارگیل شما باید در ابتدا روغن نارگیل را کمی حرارت دهید و بعد آن‌ها را با استفاده از انگشتان خود، ماساژ دهید.

برای تقویت ابروهای خود به آرامی آن‌ها را ماساژ دهید و اجازه دهید که جریان خون در آن‌ها افزایش یابد. بهتر است اجازه دهید که حدود دوازده ساعت این روغن روی ابرو های شما بماند و بعد آن‌ها را با آب گرم بشویید برای تاثیر گرفتن از این روغن شما باید این کار را هر روز برای یک الی دو ماه تکرار کنید.

تقویت و افزایش حجم ابرو با روغن کرچک

یکی از موثرترین راه‎‌ها برای پرپشت کردن و تقویت ابروها استفاده از روغن کرچک می‌باشد. این روغن کرچک حاوی انواع پروتئین‌ها ویتامین‌ها آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین اسیدهای چرب است که به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند و بهترین تقویت کننده ابرو است. همچنین این روغن با انواع مختلف میکروارگانیسم‌ها که مانع رشد ابرو می‌شوند مبارزه می‌کند.

برای استفاده از روغن کرچک شما می‌توانید با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن هر دو ابروهایتان را به روغن کرچک آغشته نمایید، سپس حدود دو الی سه دقیقه آن‌ها را ماساژ دهید تا ابروهایتان به خوبی به روغن کرچک آغشته شود، شما می توانید سی دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم و یک شوینده ملایم آنها شستشو دهید. سعی کنید که از این روش برای چندین هفته بصورت روزانه استفاده نمایید. توجه کنید در صورت بروز هرگونه حساسیت استفاده از روغن کرچک را متوقف نمایید.

تقویت کننده ابرو

زرده تخم‌مرغ ، تقویت کننده و پرپشت کننده ابرو

تخم‌مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است و برای رشد ابروها بسیار مفید است و باعث ضخیم شدن و تقویت ابرو می شود‌ برای استفاده از این ماده، ابتدا شما باید در مرحله اول سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها از هم جدا کنیم بعد زرده را خوب هم بزنید و آن را به وسیله یک گوش پاک‌کن به روی ابروهای خود بمالید‌. برای حدود یک ربع صبر کنید و بعد ابروهایتان را با آب بشویید. این روش‌ را یک الی دو بار در هفته انجام دهید.

تقویت ابروها با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای پرپشت کردن ابروها بسیار مفید و مؤثر است. این ‌روغن گران‌بها، سرشار از ویتامین ای است، این ویتامین به پرپشت شدن و همچنین تیره‌تر شدن ابروهای شما کمک می‌کند. برای استفاده از روغن زیتون راهکارهای متعددی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود روزانه یکبار آن‌ها را انجام دهید؛ مثلا می‌توانید قبل از این‌که به رختخواب بروید ابروهای خودرو برای پنج دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید و اجازه دهید این روغن تا صبح روی ابروهای شما بماند، بعد با آب گرم بشویید. و یا می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط نمایید و ابروهای خود را برای حدود سه دقیقه با این ماسک ماساژ دهید و پس از سی دقیقه ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

افزایش رشد و تقویت ابرو با آب پیاز

آب پیاز می‌تواند کمک‌کننده خوبی برای تقویت و پرپشت شدن ابروهای شما باشد. گوگرد موجود در آب پیاز بافت کلاژنی مناسب برای رشد ابروهای شما را فراهم می آورد و آب پیاز را به بهترین تقویت کننده ابرو مبدل می‌سازد، و همچنین باعث تقویت فولیکول مو می‌شود. شما می‌توانید یک پیاز کوچک را پس از رنده کردن آب‌گیری نمایید بعد برای حدود پنج دقیقه ابروهای خود را با این محلول ماساژ دهید پس از خشک شدن ابروهایتان با آب سرد ابروهایتان را از این محلول پاک نمایید. این روش را برای چند هفته روزی یک بار تکرار نمایید. مراقب باشید آب پیاز وارد چشم‌هایتان نشود.

نکات طلایی برای تقویت ابرو ها

سعی کنید ابروهای خود را هر روز ماساژ دهید این کار باعث تقویت ریشه‌ی موی شما می‌شود؛
سعی نمایید که هر چند وقت یک‌بار با کمک محصولات لایه بردار مناسب اطراف چشم، پوست مرده اطراف ابروهای خود را لایه برداری نمایید تا با گردش هوا و خون بیشتر رشد موها سریع‌تر شود،
با استفاده از مرطوب کننده‌هایی هم چون وازلین اطراف ابروهای خود را مرطوب نگه دارید، اگر دچار آکنه هستید، می‌توانید از آبرسان‌های سبکتراستفاده نمایید.
با استفاده از کپسول ویتامین ای و مالیدن محلول داخل آن بر ابروهای خود، به ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک نمایید،
سعی کنید که ابروهای خود را بطور مداوم و سریع برندارید،
از لوازم آرایشی غیر مناسب استفاده نکنید، ضمنا از مراکز معتبر همچون داروخانه‌ها خرید کنید،
هنگام استفاده از مداد ابرو، آفشار زیادی به ابروهای خود نیاورید،
سعی کنید ابروهای خود را به آرامی بخارانید،
همچنین نداشتن استرس نیز با کاهش ریزش ابروها، به ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند،
خواب مناسب و کافی در روز به پرپشت ماندن ابروهای شما کمک می‌کند،
به اندازه کافی به بدن خود آب برسانید. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب باعث بهبود کیفیت موهایتان از جمله ابروهایتان می‌شود.
سعی کنید که هنگامی مدل ابروهای خود را تغییر که ابروهای شما در سالم‌ترین و پرپشت ترین وضعیت ممکن قرار دارند.
ضمنا به یاد داشته باشید که از عدم حساسیت خود به این مواد اطمینان حاصل کنید، و سپس اقدام به استفاده از آن نمایید.

منبع : دکتر فارمو

نظر بدهید