انواع کابینت آشپزخانه
کافه دکوراسیون

انواع کابینت آشپزخانه

1.96Kبازدید

انواع کابینت آشپزخانه از قطعات مختلفی ساخته شده و یکی از عناصر اصلی آشپزخانه است. فرقی نمی‌کند که از کابینت آشپزخانه چه استفاده‌ای می‌کنید، نوع چینش و شکل کابینت، نمای آشپزخانه شما و همچنین کارایی آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این پست می‌خواهیم انواع کابینت آشپزخانه و کارآیی آن‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کابینت آشپزخانه برای نگهداری و انبار وسایل و مواد غذایی

آشپزخانه شما، چه سنتی و قدیمی و مانند آشپزخانه‌های سنتی ایرانی باشد، و چه مدرن و امروزی بوده و از آخرین ترندهای آشپزخانه‌ بهره گرفته باشد، چه مکانی برای جمع شدن اعضای خانواده دور هم باشد و چه مکانی تنها برای آشپزی، به کابینت‌ها و قفسه‌هایی برای نگه داری مواد قضایی و وسیله‌های آشپزخانه نیاز دارد.

انواع کابینت آشپزخانه

به دلیل اینکه کابینت آشپزخانه جزو آن دسته از مواردی نیست که بتوان آن را هر ساله و یا حتی چند سال یک بار تعویض کرد، بهتر است که از ابتدا کابینت‌ها و قفسه‌هایی را انتخاب کنید که سایز و ارتفاع آن‌ها قابل تغییر و تنظیم باشد تا بتوانید در صورت نیاز اندازه آن‌ها را تغییر دهید.

به علاوه کابینت‌های آشپزخانه یکی از مکان‌های مهم برای نگهداری و انبار مواد غذایی و وسایل آشپزخانه است. پس بهتر است عمق قفسه‌ها را طوری انتخاب کنید که وسایل زیادی در آن جا شود. از طرف دیگر باید دقت کنید که قفسه طوری طراحی شده باشد که وسایل درون آن به راحتی قابل دسترسی باشند. بنابرین، قابلیت دسترسی آسان و عمق و اندازه مناسب، دو عنصر کلیدی در انتخاب و طراحی انواع کابینت آشپزخانه هستند.

می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر، از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی و کابینت سازی کمک بگیرید تا با صرف کمترین هزینه و زمان، به ترکیب کابینت و قفسه‌های مورد نظرتان برسید.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت‌های کشویی

کابینت‌های کشویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و نگهداری مواد و وسایل در آشپزخانه هستند. این کابینت‌ها باعث می‌شوند شما به تمام محتویات داخل آن‌ها دسترسی داشته باشید و از طرفی نیز به راحتی باز و بسته می‌شوند. البته دقت کنید که حتما برای این نوع کابینت‌ها از بهترین نوع یراق آلات استفاده کنید تا عمر مفید این قفسه‌ها افزایش یابد. به علاوه، دقت داشته باشید که یک کابینت کشویی نباید در هنگام باز شدن گیر داشته باشد و باید روان باز و بسته شود. در عین حال یک کابینت کشویی نباید آنقدر راحت باز شود که گاهی خود به خود به بیرون سر بخورد و باز شود.

قفسه‌های دیواری باز و بدون درب

اگر می‌خواهید وسیله‌هایتان در معرض نمایش باشند، این نوع کابینت بهترین انتخاب است. قفسه‌های دیواری بدون درب هم سرویس چینی زیبای شما را به نمایش می‌گذارند، و هم دسترسی سریع به وسایلی را فراهم می‌کند که شما به آن‌ها احتیاج دارید. این قفسه‌های دیواری همچنین سبک زندگی و آشپزخانه شما را بازتاب می‌دهند. بنابرین چیزهایی را روی آن‌ها قرار دهید که به خوبی شخصیت شما را نشان می‌دهند.

انواع کابینت آشپزخانه

قفسه‌های باز دیواری، انواع و اشکال مختلفی دارند. گاهی شبیه چند تکه الوار هستند (بی رنگ، با رنگ، روکش‌دار) که ساده و زیبا هستند و برای آشپزخانه‌هایی به سبک ییلاقی مناسب هستند. گاهی نیز پیچیده تر و پرجزئیات‌تر هستند.

در نصب قفسه‌های دیواری بدون درب دقت کنید که قفسه‌ها به صورت محکم و مناسب به دیوار متصل شده‌اند. بهتر است قبل از نصب آن‌ها کمی تحقیق کنید تا ببینید مهارت‌ها، لوازم و تجهیزات مناسب این کار کدام‌ها هستند و چه جنسی از قفسه، چه وزنی را تحمل می‌کند.

اگر نگران این هستید که در طول زمان این اتصالات استحکام خود را از دست بدهند و فرو بریزند، بهتر است از همان ابتدا، از مرغوب‌ترین جنس یراق آلات استفاده کنید و از متخصصان دکوراسون داخلی و کابینت سازی کمک بگیرید.

انواع کابینت آشپزخانه

می‌توانید در پایین‌ترین قفسه جایگاهی را برای ادویه‌جاتتان در نظر بگیرید. خصوصا اگر از ادویه‌های خاصی زیاد استفاده می‌کنید، این ایده می‌تواند بسیار کارآمد باشد. بهتر است قفسه ‌های دیواری را همراه با کابینت‌های جدید نصب کنید، تا هم از استحکام آن‌ها مطمئن شوید و هم هماهنگی بین سبک و رنگبندی کابینت‌ها و قفسه‌ها برقرار شود. اگر می‌خواهید وسایل کلکسیونی خود را به نمایش بگذارید، می‌توانید از کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای استفاده کنید. این بوفه‌ها سرویس عتیقه نقره و چینی‌تان را به زیبایی در معرض نمایش قرار می‌دهند. در انتخاب کابینت و طرح و رنگشان، به رنگ آشپزخانه نیز توجه داشته و رنگی را انتخاب کنید که با آن ست می‌شود. حتی شاید به این نتیجه رسیدید که آشپزخانه‌ای با کابینت مشکی رنگ داشته و خانه خود را کاملا منحصر به فرد طراحی کنید!

انواع کابینت آشپزخانه

جنس انواع کابینت آشپزخانه باید چگونه باشد؟

ساختن انواع کابینت آشپزخانه کار ساده‌ای است. مهمترین مسائل در ساخت قفسه‌های آشپزخانه همیشه جنس قفسه ها، نوع یراق آلات و نحوه نصب آن‌هاست. اگر خودتان می‌خواهید این قفسه‌ها را نصب کنید، سعی کنید از جنس‌های سنگین استفاده نکنید، زیرا نصب این نوع قفسه‌ها بسیار دشوار است. قفسه‌های فلزی بیشترین کاربرد را در آشپزخانه ها دارند، زیرا سبک، با دوام و مستحکم هستند و نصب آن‌ها بسیار راحت است. به علاوه، خیلی راحت تمیز می‌شوند. قفسه‌های فلزی انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را شامل می‌شوند؛ می‌توانید از استیل ضد‌ زنگ استفاده کنید تا ظاهری تمیز و شیک به آشپزخانه خود بدهید.

انواع کابینت آشپزخانه

می‌توان از قفسه‌های چوبی یا فایبرگلاس هم برای آشپزخانه استفاده کرد. اگر قفسه‌ها را در مکان درستی قرار دهید، و سبک درستی برای نصب و چیدمان آن‌ها انتخاب کنید، می‌توانید هر استفاده‌ای که فکرش را هم نمی‌کنید، از آن‌ها داشته باشید؛ از جای میوه گرفته تا آبچکان!

نتیجه گیری در مورد کابینت‌های آشپزخانه

اهمیت داشتن کابینت‌ها و قفسه‌های مناسب برای آشپزخانه بسیار زیاد است. فرقی نمی‌کند چه استفاده‌ای از آن‌ها خواهید داشت، قفسه‌ها و کابینت‌های با کیفیت همیشه تاثیر مثبتی بر کارایی و زیبایی آشپزخانه‌تان دارند.

منبع : توکامگ

نظر بدهید