چیدمان بوفه
کافه دکوراسیون

انواع چیدمان بوفه در دکوراسیون

1.11Kبازدید

از بوفه‌ها معمولا برای به نمایش گذاشتن ظروف‌چینی و کریستال شیک و گران قیمت در سالن غذاخوری یا اتاق‌پذیرایی استفاده می‌کنند.

چیدمان بوفه

بوفه‌ها و ویترین در نشیمن در چند سال گذشته عضو جدانشدنی خانه‌های ایرانی محسوب می‌شدند، اما با رشد جمعیت و کوچک‌تر شدن فضاهای مسکونی کم کم جای خود را به شلف‌های دیواری دادند. در این نوشتار به بررسی مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن چیدمان بوفه می‌پردازیم.

جای مناسب قرارگرفتن بوفه

چیدمان بوفه

پیش از بررسی مکان مناسب قرارگیری ویترین در نشیمن آنچه که اهمیت دارد نوع ویترین‌هاست که باید با سایر لوازم هماهنگی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر از ویترین‌هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می‌کنید پس برای آن که به خوبی در دکوراسیون بدرخشند، باید با مبلمان کلاسیک هماهنگ شوند و همین‌طور بلعکس برای مبلمان مدرن ویترینی به سبک مدرن هم در نظر بگیرید.

چیدمان بوفه

بوفه‌ها و ویترین‌ها که غالبا برای قرار‌گیری ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است در محلی نزدیک به غذاخوری قرار گیرند، تا دسترسی به آن‌ها برای استفاده ساده‌تر باشد. اگر فضای کوچکی دارید به خوبی می‌توانید توسط یک ویترین آینه‌دار فضای داخلی خود را دو برابر کنید. فقط توجه داشته باشید که داخل ویترین را با کریستال‌های زیاد پر نکنید چرا که این کار فضا را شلوغ‌تر و در نتیجه گرفته‌تر می‌کند.

چیدمان بوفه

چیدمان بوفه

به خوبی می‌توانید تم بوفه یا ویترین خود را با ست غذاخوری خود هماهنگ کنید و جلوه خاصی به فضای غذاخوری خود ببخشید، حتی می‌توانید به سادگی ترکیب رنگی‌های خاصی را برای هماهنگی بیشتر ویترین و میز غذاخوری خود ایجاد کنید.

چیدمان بوفه

جای مناسب ویترین

کنج دنج کنار دیوارها معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن ویترین‌ها محسوب می‌شوند، از ویترین‌های خود به شیوه متفاوت استفاده کنید، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظروف دکوری از گلدان‌ها برای قرارگیری در ویترین‌ها استفاده کنید.

چیدمان بوفه

چیدمان بوفه های امروزی را می‌توانید با کمی تغییر در هر بخش از دکوراسیون منزل قرار دهید، اما بهترین فضا برای قرارگیری ویترین‌ها قراردادن آن‌ها مابین مثلث نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است.

چیدمان بوفه

اگر قصد قرار دادن ویترین در نشیمن دارید توجه داشته باشید فضایی را که برای آن در نظر می‌گیرید به نسبت کنج باشد و دید نسبی داشته باشد، توجه داشته باشید که مبلمان باید نقطه کانونی دکوراسیون داخلی قرار گیرند و ویترین‌های دکوری در فضای پشتی آن‌ها قرار گیرد.ویترین‌ها می‌توانند حتی بخشی از دیوار نشیمن یا غذاخوری را اشغال کنند، نیازی نیست حتما کنجی از فضا را در برگیرند. اگر تمایل دارید می‌توانید از آن‌ها حتی در غالب کتابخانه نیز استفاده کند، هیچ قاعده و قانونی در این باره وجود ندارد.

چیدمان بوفه چیدمان بوفه

منبع: دکور پلاس

نظر بدهید