مدل میز تلویزیون
کافه دکوراسیون

انواع سبک، جنس و مدل میز تلویزیون

3Kبازدید

راهنمای خرید میز تلویزیون، انواع سبک، جنس و مدل میز تی وی

چگونه یک میز تلویزیون مناسب برای خانه خود تهیه کنیم؟ چه ویژگی‌های در هنگام خرید میز تی وی اهمیت دارند؟

با این که پدید آمدن و رونق سبک‌های دکوراسیون جدید پای تلویزیون‌های بزرگ را به خانه‌ها باز کرده است، و بعضاً این وسایل الکترونیکی با نصب بر روی دیوار به چشم یک وسیله تزیینی نیز دیده می‌شود، اما از زمان ورود تلویزیون به خانه میزهای تلویزیون نیز با آن وارد فضای داخلی خانه شده‌اند.

مدل میز تلویزیون

میزهای تلویزیون که در سال‌های اخیر یکی‌ از ملزومات خانه‌ها و اتاق‌های نشیمن و پذیرایی شده‌اند با تنوع در طرح و مدل‌های خود با سبک‌های روز دنیا و هم چنین انوع مدل‌های دکوراسیونی همگام شده و یکی از لوازم تزیینی و دکوری خانه محسوب شده‌اند. به همین دلیل افراد زیادی با مراجعه به مراکز فروش، فروشگاه‌های مبلمان و دکوراسیون و یا فروشگاه‌های اینترنتی دکوراسیون و موارد مشابه از فروشندگان و تولیدکنندگان طلب میز تلویزیون مناسب برای خانه خود می‌کنند که در اینجا چند اتفاق قابل پیش بینی است. در صورتی که فروشندگان انصاف به خرج داده و شما را به عنوان یک مشتری بالفعل در نظر می‌گیرند، با ارائه تمامی مدل‌ها و قیمت‌ها و با توجه به موجودی انبار خود و موارد بسیار دیگر مدلی را به شما پیشنهاد خواهند داد و اگر خدایی ناکرده قصد و سمتی در کار باشد جنس خاصی را که از نگاه خود باید زودتر از دست آن خلاص شوند به شما معرفی کرده و شما را برای خرید آن مجاب خواهند کرد. ولی برای این که یک خرید مطمئن و شایسته داشته باشید اولاً باید بدانید چه طرحی برای خانه شما نیاز است و ثانیاً با توجه به انواع مدل‌های دکوراسیونی چه سایز و اندازه‌ای باید در خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بایستی قبل از اقدام به خرید، در اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین این گونه وسایل، به دنبال قیمت‌های میز تلویزیون باشید تا از قیمت‌ها آگاهی داشته و هنگام خرید، چه به صورت آنلاین و چه خرید حضوری از بازار، هزینه بیشتری را پرداخت نکنید.

مدل میز تلویزیون

معمولاً در انتخاب نوع مدل میز و خرید میز تلویزیون بهترین کار خریدن طرحی است که به آن جنرال یا عمومی گفته می‌شود که به راحتی در هر خانه‌ای خود را با دکور آنجا تطبیق می‌دهد و بایستی از غیرعادی بودن جلوگیری شود و تا سال‌های سال که مورد استفاده قرار می‌گیرد از مد نیفتاده و عادی جلوه کند.

ابتدا به سراغ مدل‌های میز تی وی (عبارتی که در میان مردم و فروشندگان رایج شده است) رفته و سپس به بررسی میز مناسب برای خانه شما خواهیم پرداخت. انواع مختلفی از مدل میز تی وی وجود دارد که با تعدادی از پر مخاطب‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم تا دیدگاه شما در مورد خرید میز تلویزیون را بهبود ببخشیم.

مدل اول: قفسه‌ای (جلو باز)

در هنگام خرید میز تلویزیون قفسه‌ای یا طبقاتی یا جلو باز که با نام‌های متعددی خوانده می‌شود، ملاک سادگی این سبک از کار تولید شده و مخاطب پسند بودن آن است. در این طرح وجود طبقات و قفسه‌های بدون درب باعث می‌شود تا این اجازه برای شما فراهم گردد از میز تلویزیون به عنوان یک استند تزیینی به منظور چیدن لوازم ریز دکوری بر روی آن و در درون قفسه‌های آن استفاده کنید. هم چنین وجود این قفسه‌ها باعث می‌شود لوازم جانبی و متعلقات تلویزیون مانند دستگاه‌های پخش کننده، بلندگوها و… را در آن جای داده و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را مدیریت نمایید.

مدل میز تلویزیون

مدل دوم: مدل کنسولی

این مدل که یکی از رایج‌ترین و پر فروش‌ترین مدل‌های میز تلویزیون است به دلیل سازگاری با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی و به خاطر وجود طراحی ساده و متعارف خود، در زمره انتخاب‌های اول همه افرادی است که مدل خاصی برای خرید میز تلویزیون پیش از اقدام به آن نداشته و صرفاً به دنبال تجهیز اتاق نشیمن خود به این وسیله و استفاده کاربردی از آن هستند. وجود درب‌های مقابل و یا حتی کشوهای در بخش جلوی این میز از ویژگی‌های است که باعث می‌شود میزان علاقه مندی به آن افزایش یابد، چرا که اکثر افراد به دنبال مخفی کردن لوازم اضافی یا متعلقات مربوط به تلویزیون خود از جلوی چشم بینندگانشان هستند. حالت کنسولی بودن این میز دلیل نام گذاری آن به این اسم بوده است.

مدل میز تلویزیون

مدل سوم: میز تی وی (TV) با پایه‌های بلندگویی

این میز که معمولاً در فضاهای بزرگ قابل استفاده بوده و به نوعی با قرار گرفتن در هر فضایی دیدگان مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند، با دارا بودن کمدهای بلندگویی شکل در اطراف خود امکانات زیادی را در اختیار خریدار و استفاده کننده خود قرار می‌دهد. مثلاً در یکی از مواردی که نام میز نیز از آن گرفته شده است می‌توان از بخش‌های جانبی برای استقرار بلندگوها یا اسپیکرهای سیستم صوتی موجود در خانه خود استفاده کنید و شکلی زیباتر و یکدست‌تر به خانه خود ببخشید. از موارد دیگر استفاده از بخش‌های جانبی با عنوان یک استند دکوری مجزا از میز هم از قابلیت‌های دیگر این وسیله خواهد بود.

مدل میز تلویزیون

مدل چهارم : کابینتی

این مدل که ظاهری خاص و متفاوت از سایر میزهای تی وی ارائه می‌کند به مدل کابینتی معروف شده است؛ چرا که با دارا بودن درب‌ها و جایگاه‌های بدون درب متعدد و ایجاد فضا در خود، طرح یک‌ کابینت را ایجاد کرده است. از نکات جالب درباره این طرح به پوشش دادن اطراف تلویزیون به وسیله بدنه میز و امکان استقرار انواع لوازم وسایل در اطراف آن می‌توان اشاره کرد . وجود کمدهای کابینتی در قسمت پایین میز و پنجره‌های متعدد و در سایزبندی متنوع حول تلویزیون شرایط خانه را برای کشاندن نگاه‌ها به میز تی وی حتی در هنگام خاموش بودن آن به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد کرد. وجود چنین امکانات و زیبایی مسلماً این طرح را در میان انتخاب‌های اصلی هر خریداری در صدر خرید میز تلویزیون قرار می‌دهد. توجه کنید که از میز تلویزیون در بعضی از دکوراسیون‌ها به عنوان نقطه کانونی نیز استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید از میز تی وی در منزل خود به این منظور بهره ببرید.

مدل میز تلویزیون

مدل پنجم: مدل سلطنتی

این طرح که به سبک و مدل کابینتی نزدیک است و ویژگی‌های مشابه ای دارد، یادآور نوستالژیک میزهای تلویزیون تازه وارد به خانه‌های ایرانی نیز است. چنین میزی که با طرح‌های کار شده بر روی درب و سایر قسمت‌های آن تزیین شده و به زیبایی رنگ آمیزی شده است بیشتر به سبک کلاسیک و سلطنتی نزدیک بوده و با محیط‌های ذکر شده سازگاری و همخوانی بهتری خواهد داشت. در انتخاب چنین میزهایی توجه به دکوراسیون موجود در فضای کنونی خانه اهمیت بسیار بالایی دارد.

مدل میز تلویزیون مدل میز تلویزیون

مدل ششم: میز کوچک تلویزیون

این میز که هم وظیفه پایه بودن برای تلویزیون را بازی می‌کند و هم نقش مهمی در نگهداری لوازم و وسایل اضافی دارد. از مزایای این میز کوچک بودن آن است که برای خانه های کوچک مناسب است و از معایب این مدل عدم وجود بخش نگه دارنده برای بلندگوها و یا امکان استفاده از تلویزیون‌های بسیار بزرگ امروزی است. آیا شما دلیلی برای خرید میز تلویزیون این چنینی دارید؟ دلیل شما چیست؟

مدل میز تلویزیون

مدل هفتم: مدل شناور یا معلق

سبک جدیدی از میزها که با دنیای مدرن دکوراسیونی به خوبی وفق پیدا کرده و نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند، میزهای تلویزیون یا معرفی هستند که به دیوار نصب شده و با فاصله از تلویزیون بر روی دیوار قرار می‌گیرند اما گویی وسیله‌ای برای نگهداری تلویزیون هستند. این میزها که به عنوان یک دکوراتیو دیواری به حساب می‌آیند، نمای بصری جالبی ایجاد کرده و امکان تزیین بیشتر فضا در اطراف تلویزیون را افزایش می‌دهند. اغلب این نوع میزها بخشی برای نگه داری لوازم جانبی تلویزیون داشته و سایر فضاهای خود را صرف نگه داری لوازم دکوری می‌کنند. حتی استفاده از آن برای حالت کتابخانه نیز دور از دسترس نیست، درست مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید.

مدل میز تلویزیون

مدل هشتم: مدل دیوار سرگرمی

بزرگی و اندازه غیرعادی این مدل از میز تی وی مطمینا شما را در هنگام خرید میز تلویزیون و یا حتی ساخت آن به فکر فرو خواهد برد، چرا که چنین میزی تقریباً دایمی بوده و به ندرت امکان ایجاد تغییر در آن وجود خواهد داشت، هر چند که ظرفیت بالای دکور پذیری در آن و همین طور استفاده زیاد از لوازم ریز و درشتی بر روی آن یک دیوار سرگرمی و تفریحی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که هیچ طراحی آن را به شما ارائه نمی‌دهد. استفاده از مرکزیت قرار دادن محل نصب تی وی در این میز باعث می‌شود بخش بزرگی از توجهات به سمت آن کشیده شود. هم چنین امکان چیدمان زیاد وسایل تزیینی بر روی آن از دیگر ویژگی‌های برجسته این مدل است.

مدل میز تلویزیون

جنس انواع میز تی وی

پس از این که انواعی از مدل‌های میز تلویزیون را برای شما به نمایش گذاشتیم اکنون به موضوع متریال یا جنس مدل‌های میز تی وی می‌پردازیم که با آشنایی با آن‌ها انتخاب‌های شما دقیق‌تر و نزدیک‌تر به آنچه در ذهنتان می‌گذرد خواهد شد. چرا که مثلاً انتخاب شما به چه صورت است آیا میزی می‌خواهید که سالیان سال با شما همراه باشد یا به صورت مقطعی به تعویض آن چشم دوخته‌اید؟ یا میزی می‌خواهید که با سبک مینیمال هم خوانی داشته باشد یا با سبک سنتی و مواردی از این دست.

میز تلویزیون چوبی

میزهای چوبی که بیشتر مدل‌های موجود در بازار را تشکیل می‌دهند به دلیل رنگ پذیری و سبک پذیری بالا انتخاب اول همه افراد هستند. میز چوبی به دلیل استفاده همزمان از چوب، فلز و شیشه بسیار شکیل‌تر و زیباتر جلوه کرده و با سایر وسایل موجود در نشیمن یا فضای خانه ( که معمولاً چوبی هستند ) هم راستا و هم مسیر خواهد بود. لوکس بودن و ایجاد حس خوب طبیعی بودن میزهای چوبی نیز از نکات مثبت این مدل‌ها است. در مجموع میزهای چوبی اولویت اصلی و اول خریداران این نوع میزها هستند. استفاده از چوب‌های طبیعی و مصنوعی دلیلی بر تنوع بی شمار آنها است که رنج قیمتی مناسبی را برای همه افراد جامعه فراهم کرده است.

مدل میز تلویزیون

میز تلویزیون فلزی

خرید میز تلویزیون فلزی، موردی که کمتر پیش می‌آید مگر به دلیل وجود یک طرح خاص و چشمگیر که افراد خاصی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. استفاده از چنین میزی مرسوم نبوده و علت آن هم در شرایط تولید، کشش مخاطب، وزن میز، زیبایی و قیمت آن است. تمامی موارد ذکر شده را به اضافه تثبیت جایگاه میزهای چوبی در ذهن مردم کرده تا بدانید انتخاب این میز در شرایط خاص و غیر معمول رخ خواهد داد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که استند های دیواری فلزی وجود دارند که جز وسایل نگه دارنده تلویزیون بر روی زمین یا دیوار بوده و بسیار پر کاربرد و پر فروش هستند اما این وسایل جز لوازم تزیینی و دکوراتیو منزل نبوده و صرفاً کاربردی بودن آنها ملاک خریدشان است. از آن‌ها بیشتر در مراکز تردد جمعیت، ادارات و امثال آن استفاده می‌شود.

مدل میز تلویزیون

میز تلویزیون شیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای در ابتدای ورود به بازار سهم قابل توجهی از سبد مردم در بخش خرید میز تلویزیون را تشکیل می‌دادند اما به مرور زمان و با ورود مدل‌های متنوع چوبی از یک سو عدم طراحی‌های جدید مطابق با سلیقه بازار جایگاه خود را از دست دادند. از سوی دیگر امکان شکسته شدن و آسیب‌های جانبی به آن‌ها و بالا رفتن قیمت تمام شده در تولید آن‌ها را از لیست خرید مشتریان خارج کرد. هر چند هنوز هم هستند افرادی که علاقه مند به خرید میز تلویزیون شیشه‌ای باشند، اما این امر رونق گذشته را ندارد.

مدل میز تلویزیون

اکنون نوبت به توضیح در مورد نوع میزهای تلویزیون رسیده است. در اینجا با سبک‌های مختلفی از میزهای تی وی آشنا می‌شویم.

سبک امروزی

یکی از آشناترین و پر مخاطب‌ترین مدل از انواع میزهای تی وی، سبک امروزی آن است. طرح‌های ساده و جذاب به همراه آپشن های دوست داشتنی باعث می‌شوند حس به روز بودن و خدمت با تکنولوژی را با این مدل‌ها لمس کنید. در این سبک مدل‌ها قدیمی نشده و حس تازگی طرح همواره با دکوراسیون شما همراه است. از زیر مجموعه این سبک طرح‌های شگفت انگیزی خارج می‌شوند که معروف‌ترین آن سبک مینیمال است. همین سبک به خودی خود از محبوب‌ترین طرح‌های دکوراسیونی بوده و دلیلی بر فروش بالای این محصولات هست. در سایر زیر طرح‌ها نیز سبک امروزی صدرنشین بخش فروش و مورد پسند بودن است.

مدل میز تلویزیون مدل میز تلویزیون

طرح سنتی

این طرح که با الهام گرفتن از المان‌های دکوراسیون‌های قدیمی ساخته و پرداخته می‌شود از یک نگاه تکمیل کننده هر خانه‌ای بوده و از نگاه دیگر می‌تواند وزن و سنگینی خاصی به خانه ببخشد؛ به این صورت که اگر به تنهایی وارد یک فضای دکوری شود نمایش خیره کننده آن کمبودها را پوشش خواهد داد. طرح مورد نظر با استفاده از چوب‌های طبیعی و استفاده از رنگ‌های قوی و سنگین، با طرح‌های کابینتی و کنسولی همراه شده و نمایی از یک طراحی متفاوت را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. اگر به دنبال یک طرح خاص برای خرید میز تلویزیون هستید این سبک را از دست ندهید.

مدل میز تلویزیون

طرح مدرن

مدرن یک طرح فانتزی است که با برش‌های تیز در لبه‌ها و خطوط موازی با یکدیگر شناخته شده است. هنگامی که اواسط قرن بیست و یکم یک نگاه منحصر به فرد در طراحی‌ها پدید آمد همه چیز تحت تأثیر آن قرار گرفت، اگرچه طراحی‌ها خاص و ویژه بود، اما راحت به دل می نشست. میزهای تلویزیونی مدرن که با فرایند ورود تلویزیون‌های بزرگ و جدید آن‌ها نیز به روز رسانی شدند در سبک و دکوراسیون مدرن حرف‌های بسیاری برای گفتن ارائه کردند. اکنون در خانه‌های بیشتر مردم میزهایی به سبک مدرن به چشم می‌خورد و این یعنی استقبال عمومی در مورد آن مثبت بوده است. مدرنیته، امروزی و مینیمالیستی همگی در یک ساختار گنجانده می‌شوند و به همین دلیل است که میزهای تی وی این سبک‌ها نیز به هم نزدیک‌تر شده‌اند.

مدل میز تلویزیون

طرح روستایی

درست مانند طرح‌های مبلمان و لوازم روستایی، میز تی وی تی سبک روستایی نیز از قاعده کلی آن تبعیت کرده و جلوه‌ای از هنر طراحی روستایی یا همان روستیک را به نمایش در آورده است. حسی که این سبک می‌دهد به این شکل است که گویی خانه را با چوب‌های جنگلی آراسته‌اند. در مورد میز تی وی روستایی نیز دقیقاً به همین صورت است. ترکیب چوب‌های جلا خورده و بست های فلزی که آنها را کنار هم متصل کرده‌اند منظره‌ای طبیعت دوست و بدون حاشیه به وجود می‌آورد و انگیزه را برای خرید این میز را بالا می‌برد.

مدل میز تلویزیون

طرح صنعتی

یک سبک منحصر به فرد، بازاسازی از میان آنچه موجود بوده و آنچه یافت نمی‌شده است. تصویر یک میز تلویزیونی که با سبک صنعتی ساخته شده مصداق یک معماری بدون جزییات ولی در عین حال پر کاربرد است و با رعایت جزییات در تولید به ارزش مادی آن افزوده شده است. ترکیب فولاد آب دیده و چوب‌های خشن و سخت در کنار هم و استفاده از رنگ‌های مرده و تاریک ذهن‌ها را به دهه‌های ابتدایی قرن بیستم می‌برد و یادآوری دوران سختی، اما زنده بودن امید و جریان داشتن زندگی می‌اندازد. این سبک با رنگ‌های روشن نیز به راحتی با خانه اخت می‌گیرند و نگاه‌ها را خسته نمی‌کنند. فضای حاکم بر اتاقی با میز صنعتی را یک مکان ساده و در عین حال پر احساس خواهید یافت.

مدل میز تلویزیون

در این مطلب موراد متعددی از راهنمای خرید میز تلویزیون را بررسی کردیم. از انواع میزها تا مدل‌های مختلف موجود در سطح بازار. همه این موارد باعث می‌شوند تا با خیالی آسوده‌تر میز خود را انتخاب نمایید.

در انتها یادآور می‌شویم چنین خریدهایی به سبک دکور، میزان هزینه کرد برای خرید و سلیقه شما رابطه مستقیم داشته و ممکن است فاکتورهای فوق را در یک قالب بگنجاند.

 

منبع : توکامگ

نظر بدهید