انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی
کافه خواندنی

۲۰ ایده جذاب برای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

2Kبازدید

هر موقعیت و مکانی، لباس خاصی برای خود دارد. مهمانی‌های رسمی یکی از این موقعیت هاست که انتخاب لباس مناسب برای آن، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله با ۲۰ ایده جذاب برای انتخاب لباس مناسب مهمانی‌های رسمی آشنا خواهید شد. با الهام گرفتن از این ایده‌ها، مطمئنا در مهمانی که پیش رو دارید، خواهید درخشید. با ما همراه باشید.

۱. کت و دامن سفید و صورتی

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

رنگ‌های روشنی مثل سفید و صورتی، جزء گزینه‌های کاملا مناسب برای مراسم‌های رسمی هستند. همچنین کت و دامن نیز آیتمی مناسب برای این نوع مراسم هاست. پیشنهاد می‌کنیم از کت و دامن‌های ست و یکرنگ دوری کرده و به جای آن، دو آیتم مختلف را با هم ست کنید. مثلا دامن صورتی با کت سفید، ترکیب مناسبی را خلق خواهد کرد.

۲. دامن گیپور و شومیز

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

برای این‌که کمی حال و هوای رسمی‌تری به استایل‌تان بدهید، پیشنهاد می‌کنیم یک دامن گیپوری را جزء گزینه‌هایتان قرار دهید. دامن گیپوری باعث می‌شود استایل شما نه بیش از حد رسمی شده و نه بیش از حد روزمره و معمولی به نظر برسد. این دامن را با یک شومیز ساده به رنگ روشن ترکیب کنید.

۳. دامن سفید بلند با بالاتنه مشکی

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

اگر از طرفداران لباس‌هایی به رنگ مشکی هستید، مشکلی نیست؛ می‌توانید از آن استفاده کنید. اما استفاده از آن را به حداقل برسانید. به این ترتیب که یک دامن رنگ روشن (ترجیحا سفید) با قد نسبتا بلند و فاق بلند (تا زیر سینه) انتخاب کرده و برای قسمت بالا تنه از یک بلوز، شومیز یا تاپ مشکی استفاده کنید. همچنین می‌توانید کفش‌هایتان را نیز مشکی انتخاب کنید.

۴. پیراهن گیپوری

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

اگر قصد دارید برای این مراسم رسمی که پیش رو دارید، استایل رسمی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از پیراهن‌های گیپور غافل نشوید. یک پیراهن گیپور تا پایین زانو، گزینه مناسبی برای مراسم رسمی است. برای انتخاب کفش نیز پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای، مشکی، طوسی و… استفاده کنید.

۵. دامن چین‌دار سفید با بالاتنه گیپور

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

دامن چین‌دار، برای دختر خانم‌هایی که سن کمتری دارند مناسب‌تر می‌باشد. دامن چین‌دار سفید خود را با یک بلوز یا نیم تنه گیپوری ست کنید تا استایل‌تان کمی رسمی‌تر شده و برای مراسم مناسب‌تر شود. برای انتخاب کفش می‌توانید از رنگ سفید استفاده کرده و در واقع کفش‌هایتان را با دامن‌تان ست کنید. همچنین می‌توانید رنگ کفش‌هایتان را با لباس بالاتنه خود ست کنید.

۶. کت و شلوار طوسی با شومیز سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

یک انتخاب شیک و عالی برای طرفداران کت و شلوار‌های زنانه! اگر شما هم از طرفداران کت و شلوار‌های زنانه هستید، می‌توانید به راحتی از این آیتم مورد علاقه خود در یک مراسم رسمی استفاده کنید. برای اینکه استایل شیک و روشنی داشته باشید، می‌توانید کفش و شومیز خود را به رنگ سفید انتخاب کنید.

۷. دامن گیپوری آبی روشن با بالاتنه سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

آبی آسمانی یا آبی روشن یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای مراسم‌های رسمی است. این رنگ روشن، علاوه بر اینکه بسیار شیک و خاص است، باعث می‌شود تا شبیه به عروس‌ها به نظر نرسید! برای قسمت بالاتنه می‌توانید از شومیز یا تاپ سفید استفاده کرده و کفش‌تان را نیز با بلوز خود ست کنید.

۸. دامن مشکی با بلوز اسپرت

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

دامن مشکی برای هر موقعیت و مکانی مناسب خواهد بود. یک دامن مشکی ساده و زیبا که مناسب با اندام شما باشد، گزینه خوبی برای مراسم‌های رسمی است. اگر قصد دارید استایل‌تان تا حدودی اسپرت باشد، برای قسمت بالاتنه خود از بلوز‌های اسپرت با طرح‌های ساده‌ای مثل راه راه، خال خال و… استفاده کنید. در غیر اینصورت می‌توانید از شومیز و بلوز‌های مجلسی نیز استفاده کنید.

۹. پیراهن سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

این ایده، مناسب خانم‌هایی است که دوست ندارند برای مراسم‌های رسمی، استایل بیش از حد رسمی داشته باشند؛ شما می‌توانید یک پیراهن کوتاه اسپرت را در لیست لباس‌های مناسب خود قرار دهید. در انتخاب رنگ این پیراهن، می‌توانید آزادانه از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید. اما بهترین گزینه‌ای که پیش رو دارید، رنگ سفید است.

۱۰. دامن تنگ فاق بلند با شومیز

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

اگر اندام کشیده و متناسبی دارید، این ست مناسب‌ترین گزینه‌ای است که می‌توانید استفاده کنید. یک دامن تنگ فاق بلند (تا زیر سینه) اندام زیبا و کشیده شما را در این مراسم، به نمایش خواهد گذاشت و اعتماد به نفس‌تان را به مراتب بالاتر خواهد برد. برای قسمت بالا تنه می‌توانید از شومیز‌های ساده استفاده کرده و آن‌ها را در داخل دامن‌تان قرار دهید.

۱۱. دامن گلدار با بلوز ساده

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

برای اینکه استایل خود را از سادگی خارج کنید می‌توانید از دامن‌های طرح‌دار استفاده کنید. چه طرحی بهتر از طرح گل گلی؟ پارچه‌های گل گلی مدتی است که شدیدا مد شده‌اند و قصد خارج شدن از دنیای مد را هم ندارند! از این رو می‌توانید با خیالی آسوده به سراغ دامن‌های گلدار بروید و آن‌ها را برای روز خاص خود استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که، چون دامن شما طرح‌دار است، برای قسمت بالاتنه باید حتما از آیتم‌های ساده و تکرنگ استفاده کنید.

۱۲. دامن پلیسه صورتی و بلوز سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

مطمئنا خودتان این موضوع را می‌دانید و دیگر نیازی به توضیح نیست که امروزه دامن‌های پلیسه تا چه حد روی بورس هستند و طرفدار دارند. برای مراسم‌های رسمی می‌توانید یک دامن پلیسه به رنگ روشن (مثل صورتی) انتخاب کرده و آن را با یک بلوز سفید ست کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دامن‌های پلیسه از پارچه‌های مختلفی تهیه می‌شوند و اصطلاحا جنس‌های مختلفی دارند. مناسب‌ترین نوع پارچه که می‌توانید انتخاب کنید، پارچه‌های حریر هستند.

۱۳. بلوز و دامن یک دست سورمه‌ای

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

اگر قصد دارید برای مراسم‌های رسمی که پیش رو دارید، یک استایل تک رنگ داشته و از رنگ سفید استفاده نکنید، این ایده کاملا مناسب شماست. هر تناژ رنگی که دوست دارید و مطمئن هستید با رنگ پوست و موی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید و به صورت آزادانه برای مراسم بپوشید. پیشنهاد می‌کنیم از پارچه‌هایی با جنس مختلف استفاده کنید تا این وجه تمایز، جذابیتی برای استایل‌تان ایجاد کند. مثلا می‌توانید یک شومیز کرپ را با دامن مخمل ست کنید.

۱۴. کت و شلوار سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

یکی از بهترین، شیک‌ترین و رسمی‌ترین استایل‌هایی که می‌توانید داشته باشید، استفاده از کت و شلوار سفید است. برای ایجاد یک استایل جذاب، می‌توانید کمی اختلاف رنگ میان کت و شلوار و بلوز زیری آن ایجاد کنید. مثلا می‌توانید کت و شلوار خود را به رنگ طوسی استخوانی خیلی روشن انتخاب کرده و برای زیر آن از یک شومیز کاملا سفید استفاده کنید. نکته مهم اینکه همیشه بلوز خود را داخل شلوارتان قرار دهید.

۱۵. دامن ساده رنگی با شومیز طرحدار

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

این ایده برای آن دسته از خانم‌هایی که قصد دارند در مراسم‌های رسمی از لباس‌های رنگی استفاده کنند، بسیار مناسب خواهد بود. برای داشتن یک استایل شیک و رسمی، می‌توانید یک دامن رنگی ساده انتخاب کنید. یک شومیز طرحدار (مثل گل گلی، خال خالی، پوست ماری، پلنگی و…) که رنگ آن متناسب با رنگ دامن شما باشد، استایل بسیار جذابی را خلق خواهد کرد.

۱۶. کت با شلوار راسته

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

شلوار‌های راسته، برای داشتن استایل‌های رسمی، بسیار بسیار مناسب و ایده‌آل هستند. با پوشیدن یک شلوار راسته با کت ست آن، استایل‌تان بسیار شیک و رسمی خواهد شد. نکته جالب در مورد این مدل استایل‌ها این است که برای هر اندامی مناسب می‌باشد. چراکه می‌تواند شما را کشیده‌تر، باریک‌تر و لاغرتر نشان دهد.

۱۷. شومیز و شلوار رسمی

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

شومیز و شلوار یک پیشنهاد کاملا ایمن و مناسب و بدون ریسک برای مراسم‌های رسمی است. یک شومیز خاص و زیبا تهیه کرده و آن را با یک شلوار راسته (ترجیحا از جنس کرپ) ست کنید. برای اینکه اندام کشیده‌تر و زیباتری داشته باشید می‌توانید شومیزتان را داخل شلوار خود قرار دهید.

۱۸. دامن تنگ با بالاتنه گشاد

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

پوشیدن دامن تنگ با شومیز‌های گشاد باعث می‌شود تا یک تناقض خاص و جذاب در استایل‌تان به وجود آید. همچنین پوشیدن بلوز‌های گشاد برای خانم‌هایی که قصد دارند شکم و پهلوی خود را پنهان کنند بسیار مناسب خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش این تضاد، از دو رنگ متضاد نیز استفاده کرده و کفش خود را با بلوزتان ست کنید.

۱۹. پیراهن دامن پلیسه

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

باز هم پلیسه! همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، دامن‌های پلیسه جایگاه خاصی در دنیای مد پیدا کرده‌اند و طرفداران زیادی نیز دارند. اما اگر قصد ندارید برای مراسم‌های رسمی از دامن استفاده کنید، می‌توانید پیراهنی خریداری کنید که قسمت دامن آن پلیسه باشد. اگر رنگ پیراهن‌تان سفید، استخوانی، صورتی کمرنگ یا هر رنگ روشن دیگری است، پیشنهاد می‌کنیم آن را با یک کفش تیره‌تر ست کنید.

۲۰. کت و شلوار صورتی با شومیز سفید

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی

کت و شلوار صورتی یکی از امن‌ترین و شیک‌ترین گزینه‌های موجود برای مراسم‌های رسمی است. برای انتخاب کت می‌توانید از کت‌های کلاسیک کوتاه یا کت‌های کمی بلندتر (تا روی باسن) استفاده کنید. اضافه کردن یک شومیز حریر شیک به این رنگ کت و شلوار، استایل شما را برای این مراسم، جذاب و بی‌نظیر می‌کند. در نهایت یک جفت کفش صورتی یا سفید می‌توانند برای این استایل مناسب باشند.

سخن آخر

انتخاب لباس مناسب برای مراسم‌های رسمی ممکن است تا حدودی چالش برنگیز باشد. اما نگران نباشید؛ شما می‌توانید با داشتن یک استایل خاص و جذاب، خاطره این شب را در ذهن خود ثبت کنید. با الهام گرفتن از این ۲۰ ایده جذاب برای انتخاب لباس مناسب مراسم‌های رسمی، مطمئنا در این شب خواهید درخشید.

منبع : برترین ها

1 نظر

نظر بدهید