یک مادر جوان چطور لباس می‌پوشد؟
کافه خواندنی

یک مادر جوان چطور لباس می‌پوشد؟

1.26Kبازدید

بدون شک اداره‌ی یکخانه در کنار کودک خردسال و یا نوزاد کار آسانی نیست. اهمیت موضوع این است که آن ها باید به پوشش خود و هماهنگی کارهای داخل منزل هم رسیدگی کنند.

مادران جوان بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هرروز تلاش می‌کنند تا نظم خانه را رعایت کنند، به فرزند خود برسند، کار تمام‌وقت خود را به نحو احسنت انجام دهند و در کنار آن از نیازهای خود و خانواده‌ی خود نیز غافل نباشند.

این کار آسانی نیست و تمام توجه و زمان یک مادر را به خود اختصاص می‌دهد.

در بسیاری از خانه‌ها، مادر هسته‌ی اصلی خانه است و بسیاری از برنامه‌ریزی های خانه‌بر روی دوش او قرار دارد.

شاید در هیاهوی مسئولیت‌های فوق، پوشش مادر جوان بر اساس استانداردهای رایج دنیای مد یک فانتزی دور از دسترس به نظر برسد.

بااین‌حال، یک مادر جوان این حق را دارد که در خلال بردن کودکان به مدرسه، رسیدگی به‌کارهای شخصی خود در سرکار و یا خرید خانه، همچنان خوش‌تیپ و زیبا به نظر برسد و از جدیدترین متدهای مرتبط با آموزش طراحی لباس بهره ببرد.

ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا با ارائه‌ی راه‌حل‌ها و همچنین نکات ساده درزمینه‌ی آموزش طراحی لباس، به مادران جوان کمک کنیم تا پاسخ این سؤال را سریع‌تر پیدا کنند: استانداردهای پوشش مادر جوان چیست؟

یک مادر جوان چطور لباس می‌پوشد؟

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید لباس و تمرکز بر پوشش مادر جوان باید مورد توجه قرار بگیرد، راحتی آن است.

نبایدهای پوشش مادر جوان

مادر شدن آغاز یک دوره‌ی جدید در زندگی هر زنی است که مسئولیت‌های جدیدی را نیز به همراه دارد.

در فرهنگ بسیاری از جوامع مادر بودن ارزش خاصی دارد و به همین سبب است که در بسیاری از کشورهای جهان، افراد نسبت به پوشش مادران وزنان متأهل حساس‌تر هستند.

به‌طورمعمول، لباس های تنگ و یا کوتاه در پوشش مادر جوان جایگاهی ندارد.

البته درنهایت انتخاب لباس و پوشش امری است که به استانداردهای هر فرد بستگی دارد، اما انتخاب لباس‌هایی ازاین‌دست می‌تواند راحتی و عملکرد مادران در طول روز را تحت تأثیر قرار دهد.

بر اساس نرم جامعه و استانداردهای رعایت شده در آموزش طراحی لباس، لباس‌های تنگ و کوتاه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توجه زیادی را به سمت خود جلب کنند و این امر در بسیاری از فرهنگ‌ها، ازجمله فرهنگ ما در ایران قابل‌قبول نیست.

از سویی دیگر، لباس‌های تنگ می‌توانند مانع از عملکرد بهتر مادران و راحتی آن‌ها به هنگام رسیدگی به فرزند شوند.

بایدهای پوشش مادر جوان

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید لباس پوشش مادر جوان باید موردتوجه قرار بگیرد، راحتی آن است.

پوشیدن کفش‌هایی راحت، مانند اسنیکرز ها و یا کفش‌های تخت، به شما قدرت عمل بیشتری می‌دهد.

از سویی دیگر پوشیدن لباس‌هایی که در آن‌ها احساس راحتی کنید، به شما کمک می‌کند تا در طول روز کلافه نشوید و زمان باکیفیت‌تری را با فرزند خود سپری کنید.

اگر به نوزاد خود شیر می‌دهید، پوشیدن لباس‌هایی که در بخش جلویی خود دکمه و یا زیپ‌دارند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشش مادر جوان باشد.

یک مادر جوان چطور لباس می‌پوشد؟

مادران جوان باید به هنگام انتخاب لباس به جنس پارچه‌ی پوشش خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکته‌ی دیگری که در آموزش طراحی لباس برای طراحی پوشش مادر جوان باید موردتوجه قرار بگیرد، جنس لباس است.

پارچه‌هایی که زبر هستند و یا لباس‌هایی که دارای سنگ دوزی و یا تکه‌دوزی هستند، نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای پوشش مادر جوان باشند.

این بدان سبب است که پارچه در مجاورت باپوست نوزاد و یا کودک می‌تواند منجر به آسیب‌رسانی و ناراحتی وی شود. از سویی دیگر، جنس لباس در نگه‌داری و نوع شستشوی آن نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

ازآنجایی‌که مادران در تماس با کودکان ممکن است به‌دفعات بیشتری برای شستشوی لباس‌های خود احتیاج پیدا کنند، درنتیجه تهیه‌ی لباس‌هایی که شستشو و خشک‌کردن آن‌ها سریع و راحت باشد، می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوشش مادر جوان باشد.

همچنین پارچه‌هایی که استقامت بالایی دارند و در خلال شستشو تغییر فرم نداده و رنگ نمی‌گیرند، انتخاب‌های ایده الی برای روزهای پر چالش و شلوغ مادران جوان هستند.

نقش زیورآلات در پوشش مادر جوان

یک زن مدرن و امروزی بدون شک می‌داند که زیورآلات نقشی کلیدی را در ظاهر فرد بازی می‌کنند.

بااین‌حال، مادران جوان در انتخاب زیورآلات با محدودیت‌هایی روبرو هستند.

بهتر است مادران جوان از زیورآلاتی که در تماس بیشتری باپوست هستند، مانند گوشواره‌های چسبی و یا گردنبندهای چوکر، استفاده کنند.

این بدان سبب است که در تماس با کودکان در طول روز ممکن است توجه آنها به زیورآلات جلب شود و با کشیدن یک گردنبند بلند و یا گوشواره‌های آویزی، آسیب‌هایی را برای مادر به وجود آورند.

همچنین استفاده از زیورآلاتی با سنگ‌های برجسته در پوشش مادر جوان اکیداً توصیه نمی‌شود. این نقش‌های برجسته می‌تواند در تماس با کودک به پوست او آسیب‌هایی را وارد کند.

یک مادر جوان چطور لباس می‌پوشد؟

مدیریت روزانه‌ی پوشش مادر جوان: چگونه؟

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مدیریت روزانه‌ی کمد لباس‌های خود این است که تعدادی لباس ساده، راحت و باکیفیت را که معمولاً به‌صورت روزمره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، خریداری کنیم.

به‌عنوان‌مثال تی‌شرت های نخی، شلوارهای جین و کفش‌های ورزشی راحت انتخاب‌های مناسبی هستند.

شما می‌توانید این لباس‌ها را به‌راحتی با یکدیگر ست کنید و برای خرید روزانه، بردن بچه‌ها به مدرسه، امور روزمره‌ی خانه و حتی سرکار از آن‌ها استفاده کنید.

خوبی این انتخاب‌های محدود اما کاربردی در این است که این لباس‌ها خیلی راحت با یکدیگر ست می‌شوند و شستشوی آن‌ها نیز آسان است.

این امر می‌تواند یکی از دغدغه‌های روزانه‌ی شمارا کاهش دهد و درعین‌حال به حفظ استانداردهای بالای پوشش مادر جوان به‌صورت دائم کمک شایان توجهی کند.

منبع : سایت طراح لباس

نظر بدهید