کفش های لوکس Jimmy Choo
کافه خواندنی

کفش های لوکس Jimmy Choo

2.33Kبازدید

“Jimmy Choo” (جیمی چو)، طراح اهل مالزی، در ۱۵ نوامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۷۰ ساله) در شهر پنانگ مالزی متولد شد. وی آموزش دوخت و دوز کفش را از دوران کودکی زیر نظر پدرش آغاز کرد چرا که پدرش یک کفش دوز سنتی در مالزی بود و اولین کفش خود را در سن ۱۱ سالگی طراحی و اجرا کرد. امروزه چو به کمک این مهارت توانسته است به یکی از بهترین طراحان کفش در جهان تبدیل شود. در سال ۱۹۸۰ میلادی جیمی چو به انگلستان نقل مکان کرد و وارد کالجی در “هکنی” (Hackney) شد. پس از فارغ التحصیلی او برای دو شرکت کفش سازی کار کرد پس از آن پدر و مادر جیمی به انگلستان نقل مکان کردند تا به او کمک کنند که کسب و کار خود را راه اندازی کند. در سال ۱۹۸۶ میلادی، جیمی چو، اولین فروشگاه خود را در این شهر افتتاح کرد؛ جیمی برای این منظور یک ساختمان را اجاره کرد که پیش تر بیمارستان بود.

کفش های لوکس Jimmy Choo

او توانست در همان سال های ابتدایی به شهرت چشمگیری دست یابد، در سال ۱۹۸۸ میلادی در هفته مد لندن دست سازه های او خوش درخشید و آثارش به سرعت به محبوب ترین انتخاب افراد مشهور تبدیل شد از جمله “Princess Diana” (پرنسس دیانا) که در بسیاری از مراسم ها با کفش های “جیمی چو” ظاهر می شد.

کفش های لوکس Jimmy Choo

همکاری او با یکی از ویراستاران مجله “وگ”، “Tamara Mellon” (تامارا ملون)، منجر به گسترش خط تولید کفش های او و همچنین افتتاح فروشگاه های دیگری در سراسر جهان شد. چو که به ارائه کفش هایی باکیفیت و راحت اهمیت می داد، کیفیت کفش های ساخته شده توسط کارخانه ها را زیر سوال برد و تصمیم به بازگشت به فروشگاه کوچک خود در “هکنی” گرفت و در آنجا به ساخت کفش های دست دوز برای مشتری های خاص خود پرداخت.

کفش های لوکس Jimmy Choo

در سال ۲۰۰۱ میلادی جیمی چو ۵۰ درصد از سهام برند خود را واگذار کرد ولی خط های تولید Ready To Wear این برند که به “جیمی چو لندن” نیز شناخته می شود و زیر نظر تامارا ملون اداره می شود، به سرعت گسترش پیدا کردند و پا را فرا تر از کفش های شگفت انگیز زنانه گذاشته اند؛ در ابتدا به طراحی کیف های دستی پرداختند و پس از آن به مرور زمان خط های تولید کفش های مردانه، عینک های آفتابی، اکسسسوری و عطر و ادکلن نیز راه اندازی شده و با استقبال قابل توجهی مواجه شد.
اولین فروشگاه برند جیمی چو در سال ۱۹۹۶ میلادی در خیابان Motcomb راه اندازی شد؛ دو سال بعد، دو فروشگاه دیگر در ایالات متحده آمریکا و در نیویورک و Beverly Hills تأسیس شد.

کفش های لوکس Jimmy Choo

در طی سال ها بار ها سهام برند جیمی چو جا به جا شد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ میلادی، هولدینگ مایکل کورس اقدام به خرید کلیه سهام این برند به ارزش ۸۹۶ میلیون یورو کرد.

کفش های لوکس Jimmy Choo

امروزه “جیمی چو” به فروشگاه کوچک خود در “لندن” بازگشته و به عنوان ناظر، مدیریت خط تولید انحصاری “جیمی چو“ را بر عهده گرفته است و با تلاش های فراوان به عضویت انجمن “بیشترین سفارشات امپراتوری بریتانیا” (O.B.E.) دست یافته است که این خود افتخاری شایسته برای او به شمار می رود.

کفش های لوکس Jimmy Choo

جیمی چو همچنین چندین مؤسسه ساخت کفش در مالزی تأسیس کرده است.

او با ربکا چو (Rebecca Choo) که اهل هنگ کنگ است، ازدواج کرده و یک دختر به نام امیلی (Emily) و یک پسر به نام دنی (Emily) دارد.

کفش های لوکس Jimmy Choo

لوسی چو (Lucy Choi) که با جیمی نسبت خانوادگی دارد، قدم جای پای او گذاشته و برند طراحی کفش خود را در لندن راه اندازی کرده است.

منبع : منودلیار

نظر بدهید