چگونه کفش پاشنه بلند مناسب بخریم؟ 2
کافه خواندنی

چگونه کفش پاشنه بلند مناسب بخریم؟

1.91Kبازدید

چگونه یک کفش پاشنه بلند راحت بخریم… ؟؟!!!

چگونه کفش پاشنه بلند مناسب بخریم؟

چگونه یک کفش پاشنه بلند مناسب انتخاب کنیم؟

کفش پاشنه بلند، آرزوی اکثر کسانیست که برای خرید کفش می روند، اما دست آخر با یک جفت کفش کتانی برمی گردند! حتما شما هم دیده اید که در مراسم ها ابتدا همه ی خانم ها با کفش های پاشنه دارشان، جلوه می کنند، اما هنوز به وسط مراسم نرسیده، کفش ها به کناری می رود و پابرهنه می شوند، اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مطلب زیر را بخوانید و از راه و روش انتخاب یک کفش پاشنه بلند مناسب با خبر شوید.

1 – ابتدا اطمینان حاصل کنید که سایز کفش مناسب را انتخاب کردید

بر روی ورقه ای کاغذ بایستید و اطراف کفشتان را خط بکشید، سپس گرداگرد پای بدون کفش و برهنه خود را خط بکشید. ممکن است دریابید که بخش هایی از پای شما از کفش پهنتر و عریض تر است. معمولا فروشنده به شما می گوید که کفشی که اندکی تنگ است، با پوشیدن بهتر می شود، اما اگر کفشی در مغازه اندازه پای شما نیست، بهتر است آن را نخرید. مطمئن شوید که قوس کفش اندازه پای شما است.

 

2 – به دنبال کفش هایی باشید که بندهای آن دور ساق پایتان بپیچد تا پشتیبان و تکیه گاهی را برای پای شما فراهم کند.

 

3 – کفش پاشنه بلند، جزو آن دسته از چیز هایی است که برای خرید آن باید دست و دلباز باشید و آن را از برند های معتبر خریداری کنید

پاشنه ای که کیفیت خوبی داشته باشد از کمردرد یا پیچ خوردگی پا جلوگیری می کند. اگر پاشنه کفش شما بیش از 10 سانتی متر باشد و در قسمت پنجه آن نیز کفی نداشته باشد، به دلیل قوسی که بین پنجه و پاشنه پای شما ایجاد می شود، فشار زیادی بر پای تان وارد می شود. اگر از کفشی با این ویژگی خوش تان آمده، از کفاشی ماهر بخواهید بر قطر کفی پنجه کفش، یک سانت بیفزاید.

چگونه کفش پاشنه بلند مناسب بخریم؟

4 – از عرق کردن پاهای تاندر کفش پاشنه بلند جلوگیری کنید

در داخل کفش های پاشنه بلند خود پودر تالک بپاشید این کار از تعریق و گرم شدن پای شما جلوگیری می کند.

 

5 – استفاده از نیم کفی های ارتوپدی راه دیگر است که در داخل کفش قرارمی گیرد و به این ترتیب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما راحت تر خواهد شد

این کفی های شفاف، خود را با فرم های مختلف پا وفق می دهند، از لیز خوردن شما جلوگیری می کنند و هم چنین شما می توانید بارها از آن استفاده کنید.

 

6 -هنگام خرید کفش پاشنه بلند چند دقیقه با آن راه بروید

با جناب فروشنده تعارف نکنید و چند دقیقه به کفش پاشنه بلندتان راه بروید تا مطمئن شوید با آن راحت هستید.

 

7 -جنس راحت را برای کفش پاشنه بلندتان انتخاب کنید

جنس چرم و جیر از ورنی راحت تر هستند، پس دنبال ورنی پاشنه بلند نباشید.

 

انواع پاشنه

پاشنه نازک و باریک

درست است که این کفش ها، با پیراهن بلند زنانه عالی می شود، اما باید در پوشیدن آن دقت کنید. اگر این کفش ها را با لباس مناسب نپوشید، نتیجه خوبی نخواهد داشت. به علاوه این کفش ها، در مقایسه با سایر کفش های پاشنه بلند، خیلی راحت نیستند.
حواستان باشد که پای تان را کجا می گذارید. این کفش ها در چمن فرو می روند. در فضای میان نرده های پل های آهنی گیر می کنند و … . خلاصه این که این کفش ها، کفش های راحتی نیستند. با این حال ظاهری بسیار دخترانه و شیک به شما می دهند.

 

پاشنه چهارگوش

این کفش ها راحت و با ثبات تر هستند و به پا کردن این نوع کفش را، به تازه کاران در پوشیدن کفش های پاشنه بلند، پیشنهاد کنیم.

 

پاشنه یک سره

ما می توانیم این کفش ها را بدون این که نگران شکستگی پا باشیم، بپوشیم. با این حال، باید مواظب باشید که در هنگام راه رفتن با این کفش ها قوزک پای تان پیچ نخورد. چکمه های بلندی که پاشنه یک سره دارند، شما را چاق نشان می دهند به جای آنها، از نیم بوت هایی که پاشنه یک سره دارند، استفاده کنید.
این مدل کفش ها، پاشنه های حجیمی دارند و ساق پای شما را لاغرتر و باریک تر نشان می دهند.
مهمترین توصیه برای این که وسط مراسم پابرهنه نشوید این است که قبل از مراسمتان حداقل روزی یکی دو ساعت، کفش پاشنه بلندتان را در منزل بپوشید تا پاهایتان به آن عادت کند و روز مراسم اذیت نشوید.

 

منبع: مد آنلاین

نظر بدهید