چه مانتویی برای افراد قد بلند مناسب است؟
کافه خواندنی

چه مانتویی برای افراد قد بلند مناسب است؟

1.47Kبازدید

مانتو برای افراد قد بلند: مانتو یکی از مهمترین لباس ها برای خانوم ها و دختر های جوان به حساب می آید. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که باید برای انتخاب مانتو قوانینی را رعایت کنید. اگر شما قد بلند دارید و نسبتا لاغر هستید، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم کدام مانتو مناسب شما می باشد.

چه مانتویی برای افراد قد بلند مناسب است؟

مانتو در واقع روپوشی است که روی دیگر لباس ها به تن می کنند. در ابتدا مانتو ها توسط کارگران زن که در مشاغل ضعیف بوندن پوشیده می شد. این مانتو ها به صورت گشاد و بسته بودند. امروزه در ایران، مانتو به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد؛ به طوری که در ادارات، مجالس مذهبی، مدرسه، دانشگاه، مهمانی و غیره از آن استفاده می کنند.

مانتو در گذشته تا به امروز در ایران

در گذشته و قبل از انقلاب کمتر از مانتو استفاده می شد و به جای مانتو از بلوز و شلوار و یا کت و شلوار استفاده می کردند. در ادامه شما می توانید این روپوش های جذاب را در بخش هایلایت شده مشاهده نمایید. در دهه 60 مانتو هایی که در ایران استفاده می شد، بیش از حد گشاد بودند و فرم مناسبی روی بدن نداشت. در دهه 70 مانتو های خفاشی روانه بازار شد که بیشتر افراد مشهور از آن استفاده می کردند.

در دهه 80 مانتو های متنوع تری روانه بازار شد که نوآوری های جدیدی را که از تعداد دکمه گرفته تا نقش های خاص که روی آن استفاده می شد، به کار گرفته شده بود.. بیشتر این مانتو ها خُنک بودند و با نخ تولید می شدند. در دهه 90 مانتو ها شکل راحت تری به خودش گرفت. در بعضی از مانتو ها که مانتو های جلوباز نام داشت، کشی و اندامی بودند که آزادی عمل بیشتری به خانوم ها می دادند. امروزه این مانتو ها در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که مطابق با مد و استایل روز در نظر گرفته شده است .

چه مانتویی برای افراد قد بلند مناسب است؟

اگر شما قد بلندی دارید موارد زیر را برای انتخاب مانتو حتما رعایت کنید:

  • در انتخاب مانتو باید به قد آن توجه بسیاری کنید و مانتویی را انتخاب کنید که تا زانوی شما بایستد(نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه)
  • بهتر است رنگ مانتو و شلوار برای خانوم های قد بلند یک رنگ نباشد و به نوعی متفاوت باشند. اگر رنگ مانتو و شلوار یکسان باشد، قد شما بلند تر نشان داده می شود.
  • مانتو های کوتاه برای خانوم های قد بلند باعث می شود که پاها بلند تر نشان داده شوند.
  • مانتو هایی که گشاد و باد کرده هستند، باعث می شود اندام شما درشت نشان داده شود که مناسب افراد قد بلند نیست.
  • خانوم های قد بلند برای اینکه توجه افراد نسبت به قد آنها کمتر باشد، باید مانتویی را انتخاب کنند که برجستگی ها و طرح های خاصی داشته باشد.

به طور کلی مانتو های ورزشی گزینه ی خوبی برای افراد قد بلند است. این مدل مانتو ها نه خیلی گشاد هستند و نه خیلی آزادن، که با فرم خوبی روی بدن می ایستند. از دیگر مانتو ها برای افراد قد بلند، می توان به مانتو های جین اشاره کرد که برای افراد قد بلند طراحی شده است. این مانتو ها اگر روی قوزک پا قرار بگیرند می تواند به جذابیت آن بیافزایند.

در رابطه با شلوار های دم پا گشاد  زیاد مطمئن نیستم ولی بنظرم ترجیحا بهتر است سراغ این مدل شلوار ها نروید؛ این مدل ها بیشتر برای افراد کوتاه استفاده می شود.

برای خانوم های نسبتا چاق استفاده از یقه های پهن و بزرگ توصیه نمی شود اما این مورد می تواند برای خانوم های لاغر و قد بند بهترین گزینه باشد. اگر شانه های لاغری دارید و نمی خواهید لاغری شانه ها به چشم بیاید، از یقه های هفتی دوری کنید.

مانتو برای افراد قد بلند: با چه لباسی ست کنیم؟

چه مانتویی برای افراد قد بلند مناسب است؟

مانتو با چه شلواری بپوشم؟

برای انتخاب شلوار با مانتو، سعی کنید شلوار راسته برای خود انتخاب کنید و ترجیحا شلواری را انتخاب کنید که متناسب با سایز شما باشد؛ یعنی نه خیلی تنگ و نه دیگه خیلی گشاد!

کیف

بهترین گزینه برای خانوم های قد بلند، انتخاب یک کیف نسبتا بزرگ است. این کار باعث می شود که توجه افراد را به آن کیف معطوف کند. البته در انتخاب رنگ مانتو و کیف خود توجه بسیاری کنید و سعی کنید رنگی را برای کیف خود انتخاب کنید که با رنگ مانتو در تضاد باشد.

اکسسوری

شما باید اکسسوری خود را نسبتا بزرگ در نظر بگیرید. از دستبند ها، انگشتر ها گرفته تا گردنبند و ساعت و…! سعی کنید از اکسسوری های ظریف استفاده نکنید و با زیور آلات پهن تر ست خود را تکمیل کنید.

در کل می توان گفت که قد بلند یک مزیت خوب محسوب می شود که می تواند شما را جذاب تر کند. امیداورم که این قوانین را در انتخاب مانتو برای خود در نظر بگیرید تا خوش استایل تر به نظر برسید. اگر در رابطه با پوشیدن مانتو، تجربه ی جدیدی دارید، در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگید که شما مانتو های خود را با چه شلواری ست می کنید.

 

نظر بدهید