چطور شلوار بارداری درست کنیم؟
کافه خواندنی

چطور شلوار بارداری درست کنیم؟

1.08Kبازدید

در دوران حاملگی هر چه جلوتر می‌روید به لباس مناسب‌تری نیاز دارید که برای این زمان طراحی شده باشد. لباس بارداری به شما کمک می‌کند تا در هنگام حاملگی بدنتان راحت باشد و در عین حال خوب به نظر برسید. شلوارهای حاملگی معمولا در قسمت روی شکم، پارچه‌های کش‌دار دارند، به طوری که با بزرگ شدن شکم شما منبسط می‌شوند.

یافتن شلوارهای حاملگی که در آن راحت باشید کمی دشوار است، یکی از راه‌های اطمینان از تناسب شلوار حاملگی، تبدیل شلوار معمولی به شلوار حاملگی است.

اما چطور شلوار بارداری درست کنیم؟ برای این کار به چند وسیله ساده نیاز دارید. ولی فراموش نکنید که مقدار پارچه برای شلوار بارداری هم مهم است. خرید شلوار حاملگی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، شما می‌توانید با تبدیل لباس ساده به بارداری هم شلوار بارداری تهیه کنید و هم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. لباس حاملگی فروش اینترنتی هم دارد که از سایت‌های معتبر عرضه می‌شوند.

طراحی شلوار بارداری

برای این که بدانید چطور شلوار بارداری درست کنیم، ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کرده و دست به کار شوید:

  • شلوار جین یا پارچه‌ای
  • پارچه کشی
  • کش الاستیک ( ضخامت حدود ۲ تا ۳ سانت)
  • لوازم خیاطی: چرخ خیاطی، نخ، سنجاق، قیچی

چطور شلوار بارداری درست کنیم؟

یک جفت شلوار انتخاب کنید

خیلی از خانم‌ها تمایل دارند که لباس مناسب حاملگی تهیه کنند، اما چطور شلوار بارداری درست کنیم؟ اصلی‌ترین چیزی که شما نیاز دارید یک شلوار معمولی یا یک شلوار جین است که قسمت ران‌ها و باسن آن مناسبتان باشد.

بهتر است شلوارهایی که دوستشان دارید را انتخاب نکنید و به سراغ شلوارهایی بروید که زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کردید. اگر در کمد لباس خود چنین لباسی ندارید، می‌توانید شلوارهای معمولی که قیمت پایینی دارند را خریداری کنید.

برای ادامه کار به پارچه کشی نیاز دارید، مقدار پارچه برای شلوار بارداری بستگی اندازه‌گیری شما دارد. حتی می‌توانید برای تبدیل لباس ساده به بارداری به سراغ کمد لباستان بروید و از تیشرت‌هایی که جنس کشی دارند و دیگر نمی‌پوشید هم استفاده کنید. بعد از انتخاب شلوار مناسب، زیر بند اصلی کمر آن را ببرید و تمام قسمت بالای شلوار را با چرخ زیگ ‌زاگ چرخ کنید تا نخ نخ نشود.

image_2fefc4218b49b14484ed40a8dd67d7d916be89b2

اندازه‌ گیری‌ها را انجام دهید و پارچه را ببرید

مقدار پارچه برای شلوار بارداری به همین اندازه‌ گیری‌ها وابسته است و برای این کار می‌توانید متر را گرفته و دور کمر خود بپیچید تا جایی که احساس سفتی کنید اما طوری نباشد که احساس ناراحتی داشته باشید.

ممکن است پوست شکم که در حال رشد است کمی حساس باشد، در این صورت بهتر است از پارچه‌های نخی استفاده کنید. بعد از اندازه‌گیری می‌توانید به سراغ تهیه پارچه بروید و حتی از لباس‌هایی که استفاده نمی‌کنید برای تبدیل لباس ساده به بارداری استفاده کنید‌. ملاک این است تا شما لباسی درست کنید که در آن راحت باشید.
بعد از تهیه پارچه با در نظر گرفتن اندازه‌ای که دارید شروع به برش پارچه کنید، باید به شکل یک مستطیل برش بزنید. طول مستطیل دقیقا دور تا دور کمر شما است و عرض آن بستگی به بزرگی شکم شما دارد.

فراموش نکنید که برای هر قسمت ۱ تا ۱/۵ سانتی‌متر جای دوخت بگذارید تا تنگ و کوتاه نشود. همچنین برای پارچه‌های نخی قسمت دوخت کش کمر را هم به عرض پارچه اضافه کنید. پارچه را در قسمت کمر شلوار سنجاق کنید، حالا می‌بینید که قسمت پشت پارچه از جلوی شلوارتان بالاتر قرار گرفته است.

برای جلوگیری از این کار، قبل از دوخت اصلی انحنای پشت شلوار را بر روی پارچه پیاده کنید و آن را برش بزنید. خرید شلوار بارداری می‌تواند بسیار گران باشد، همچنین ممکن است شما به تاپ های بارداری نیاز داشته باشید. همه‌ این‌ها بودجه زیادی را می‌طلبد، شما می‌توانید با دوخت شلوار بارداری در هزینه‌های خود صرف‌جویی کنید.

پارچه را متصل کنید

بعد از اندازه‌ گیری‌های دقیق و برش‌های انجام شده، وقت آن است که به سراغ چرخ خیاطی بروید و دوخت نهایی را انجام دهید. اگر شکم شما در دوران بارداری خیلی بزرگ می‌شود می‌توانید یک برش منحنی در قسمت فاق شلوار ایجاد کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

فراموش نکنید که قسمت بریده شده از فاق شلوار را به قسمت جلوی پارچه اضافه کنید در جلوی شلوار شما کوتاه نباشد. در قسمت طول پارچه اندازه جای دوختی که در نظر گرفتید (بین ۱ تا ۱/۵ سانتیمتر) را در دورتادور آن علامت‌گذاری کنید.

برای دوخت پارچه‌های کشی گاهی نیاز به چرخ یا پایه مخصوص است، البته به جنس پارچه هم بستگی دارد. اما می‌توانید کمی پارچه را بکشید و شروع به دوختن کنید.

برای این که مطمئن شوید دوخت‌تان دقیق و درست انجام می‌شود، می‌توانید با استفاده از سنجاق، قسمت طول پارچه را به کمر شلوار متصل کنید. با استفاده از چرخ خیاطی شروع به دوختن قسمت‌های سنجاق زده کنید و هر قسمت که دوخته شد سنجاق را جدا کنید.

دوخت کش الاستیک

برای اندازه‌گیری کش می‌توانید آن را به دور کمر خود بپیچید و میزان سفتی آن را مشخص کنید. سپس شلوار را از داخل برگردانید و کش را در قسمت بالای کمر شلوار سنجاق کنید.

توجه داشته باشید که کش الاستیک کوچکتر از کمر شلوار است، بنابراین باید آن را کشیده و مطمئن شوید که به طور یکنواخت در کل قسمت کمر دوخته می‌شود. بعد از دوخت قسمت بالایی، آن را تا کنید و دوباره روی آن را دوخت بزنید تا کش مشخص نشود. شلوار بارداری شما آماده است.

چطور شلوار بارداری درست کنیم؟

شلوار بارداری با کش

ممکن است دوست نداشته باشید کمر شلوار را جدا کنید، در این صورت می‌توانید روش دیگری را به کار گیرید.

فرقی نمی‌کند که از شلوار جین استفاده می‌کنید یا از شلوار دیگر، برای این کار باید شلوارتان فاق بلندی داشته باشد. در ابتدا باید تمام جیب‌های شلوار را شکافته و از آن جدا کنید.

سپس در قسمت پهلوهای شلوار برش‌های مثلثی می‌زنید و در این قسمت‌ها از کش استفاده کنید. اندازه کش را متناسب با شکم خود انتخاب کنید و آن را در قسمت مثلثی قرار داده و با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید، استفاده از این روش زیبایی شلوار را حفظ می‌کند.

تکنیک بدون دوخت

گاهی ممکن است نخواهید شلوارتان را دست کاری کنید، چون آن را دوست دارید. همچنین در ماه‌های اول بارداری که اندازه شکم کوچک‌تر است می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای این روش به یک تکه کش تقریبا ۱۲ سانتی نیاز دارید. دو طرف کش را به هم دوخته و آن را کنار جای دکمه شلوار وصل می‌کنید، سپس سر دیگر کش را مانند قلاب به دور دکمه می‌اندازید.

فراموش نکنید که در این روش جلوی شلوار کاملا باز است، پس باید این شلوار را با بلوزهای بلند و تونیک بپوشید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

نظر بدهید