پاپیون یا کراوات ؟
مدل لباس مردانه

پاپیون یا کراوات ؟

2.23Kبازدید

پاپیون یا کراوات ؟ کدام انتخاب بهتریست ؟

پاپیون یا کراوات ؟

انتخاب بین پاپیون یا کراوات، شاید برای شما هم انتخاب سختی باشد. در این مطلب به تفاوت‌های جزیی کروات و پاپیون اشاره می‌کنیم تا بتوانید متناسب با موقعیت، بهترین تصمیم را بگیرید.

کت ­و­شلوارتان را پوشیده ­اید و حالا باید بین پاپیون و کروات، یکی را انتخاب کنید. پاپیون یا کراوات؟ این روزها پاسخ به این سوال دیگر به ­سادگی گذشته نیست. امروزه که کفش‌های ورزشی را با کت و شلوار ست می­‌کنند، چرا نشود از پاپیون برای تیپ‌های کاملاً رسمی و کاری استفاده کرد؟

پاپیون و کروات، بخش مهمی از تیپ رسمی را تشکیل می­‌دهند. این دو، با اضافه­ کردن رنگ و استایل به ظاهر آقایان، تیپ بهتری برایشان رقم می­‌زنند. فارق از موقعیت، برای کامل کردن ست کت و شلوارتان همیشه به یک کروات یا پاپیون احتیاج خواهید داشت. این دو، اکسسوری‌های کوچکی هستند که تفاوت­های چشم­گیری در تیپ ایجاد می­‌کنند. برای همین هم هست که پوشیدن کت و شلوار بدون یکی از این دو، توصیه نمی­‌شود. پس اگر شما هم در انتخاب خود میان کروات یا پاپیون دچار تردید هستنید این مطلب را بخوانید.

 

پاپیون یا کراوات ؟

پس کدام را کجا بپوشیم؟

پاپیون با رویداد‌های رسمی و علمی (و تا حدی از مد رفته) عجین شده، با این وجود طرفداران دو آتشه­‌ی خودش را دارد.

کراوات، زمانی انتخاب هر روزه‌ی مردان برای حضور در قرار‌های کاری بوده. اما، به مرور زمان که قواعد پوشش کاری آزاد‌تر و راحت‌تر شد، خیلی از وکلا و بانک­داران که زمانی طرفدار پوشش کت و شلوار و کروات بوده­‌اند، کروات­‌های خود را فقط برای قرار ملاقات­‌های خود با مشتریان کنار می­‌گذاشتند.

پس حالا که پوشیدن کت و شلوار محدود به موقعیت­‌های خاص شده، دقت در انتخاب کروات، نقش تعیین کننده‌­تری دارد.

اگر نگوییم هزاران، لااقل صد‌ها پاپیون یا کراوات در طرح‌­ها و رنگ­‌ها و جنس­‌های مختلف در بازار وجود دارند. هر دوی کروات و پاپیون به بهتر شدن ظاهر شما هنگام پوشیدن کت و شلوار کمک می­‌کند، اما تفاوت‌های اساسی بین این دو وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

اگر تاکسیدو می­پوشید، حتماً پاپیون را انتخاب کنید

اگر تصمیم گرفته‌­اید تاکسیدو بپوشید، بهتر است پایپون را انتخاب کنید. حتماً برایتان این سوال پیش آمده که تاکسیدو چه فرقی با کت و شلوار دارد؟

پاپیون یا کراوات ؟

تاکسیدو و کت و شلوار در نگاه اول و در کلیت شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌های ظاهری کوچکی دارند که باید به آن دقت کنید. تفاوت قابل توجه میان کت و شلوار و تاکسیدو، به کار رفتن ساتن در قسمت یقه، درجیب‌ها و دکمه در تاکسیدو است. این در حالی است که در کت و شلوار از پارچه‌ی ساتن استفاده نمی‌شود. به غیر از این تفاوت، تفاوت در کاربرد آن­ها است. تاکسیدو مخصوص مراسم بسیار رسمی و موقعیت­‌های خاص است.

تاکسیدو‌ها با پاپیون بهتر به نظر می­‌رسند. ترکیب این دو با هم به طور طبیعی پیچیدگی و وقار را به خاطر می آورد. مطمئناً می‌­توانید از کراوات هم استفاده کنید، اما تاکسیدو و کراوات این ترکیب بسیار نادری است و معمولاً کم­تر به چشم می­‌خورد.

پاپیون یا کراوات ؟

چین و چروک

نگفته پیداست که کراوات یا پاپیون چروک می­‌تواند تیپ رسمی شما را به هم بزند. یک کروات چروک می­‌تواند تصویری به ­هم ریخته از شما در ذهن مخاطب ایجاد کند که اصلاً مناسب نیست. اگرچه پاپیون و کروات هر دو در معرض چروک شدن هستند اما این اتفاق بیشتر برای کروات می­‌افتد. همچنین کروات به دلیل بلندتر بودن چروک را بیشتر نشان می دهد. پس اگر مشکل چروک شدن لباس دارید، بهتر است پاپیون را انتخاب کنید. می‌­توانید آن­ها را روزها پشت سر هم بپوشید و نیازی به اتو کردنشان نداشته باشید.

پاپیون یا کراوات ؟

رسمی بودن

از این نظر که پاپیون رسمی‌­تر است، با تاکسیدو که یک پوشش خیلی رسمی است ترکیب بهتری می­‌سازد. پس اگر برای شرکت در یک مهمانی بسیار رسمی دعوت شده‌­اید پاپیون انتخاب مناسب­تری است.

راحتی استفاده از پاپیون و کراوات

وقتی پایپون و کروات را با هم مقایسه می­‌کنید، در نظر گرفتن راحتی استفاده بسیار مهم است. اولین باری که می­‌خواستید کروات ببنید را به یاد می­‌آورید؟ احتمالاً نتیجه خیلی راضی­ کننده نبوده. چندین روش بستن کروات وجود دارد که هیچ کدام برای مبتدی‌ها آسان نیستند. اما همین که دستتان راه افتاد و حرفه‌ای شدید حتی در خواب هم می‌توانید گره کروات بزنید. اما تا آن موقع با بستن بی­ نقص کروات مشکل خواهید ­داشت. از نظر راحتی استفاده، پاپیون قطعاً انتخاب بهتری است. بستن پاپیون ساد­ه­‌تر است و به زمان کمتری احتیاج دارد. پس اگر وقت کافی برای بستن کروات ندارید و در این کار مبتدی هستید، پاپیون را انتخاب کنید.

پاپیون یا کراوات؟ کدام لاغرتر نشانتان می‌­دهد؟

در انتخاب کراوات نکات مثبتی وجود دارد. یکی از آن­ها تاثیر باریک اندام نشان دادن کراوات است. کروات­‌ها از آنجایی­‌که باریک و دراز هستند، در نظر بیننده خطای دید ایجاد می­‌کنند به این ترتیب که از دید ناظر شما قد بلندتر و لاغر‌تر به ­نظر می‌­رسید.

پاپیون یا کراوات ؟

نتیجه اینکه کراوات و پاپیون هر دو عالی هستند. بسته به نیاز و علاقه و با توجه به جزییات و مهمانی‌ای که به آن دعوت شده‌اید و حتی فرم اندامتان می‌توانید بهترین انتخاب را ما بین کراوات یا پاپیون داشته باشید. امیدواریم این مطلب نیز دید بهتری از تفاوت بین کروات و پاپیون به شما داده باشد تا ساد‌تر تصمیم بگیرید.

 

منبع : گروه مد و پوشاک ستاره

نظر بدهید