سالاربیل ، طراح لباس ایرانی
کافه خواندنی

همکاری سالار بیل با هنرمندان معروف انگلیسی و آمریکایی

1.46Kبازدید

سالار بیل یکی از طراحان لباس حرفه ای ایرانی است که ماهنامه تایم در یکی از شماره های قبلی اش به معرفی او پرداخته است.

بیوگرافی سالار بیل Salar Bil طراح لباس ایرانی

سالاربیل ، طراح لباس ایرانی

سالار بیل سوارچیان
کارشناسی طراحی لباس و پارچه ( دانشگاه پیام نور)
مدرک دوخت و برش مولر آلمان
شانزده مجموعه لباس مفهومی با موضوعات اجتماعی.روانشناسی .فرهنگی و اسطوره ای از سال 1390

زندگی حرفه ای سالار بیل Salar Bil با داستان جالبی آغاز می شود. کودک خلاقی که از همان خردسالی به لباس پوشیدن افراد توجه می کرد. به گونه ای که پس از هر میهمانی، تصویر ذهنی خود را از لباس هایی که برازنده افراد بود، نقاشی می کرد. سالار در نوجوانی به فیلمسازی و سینما مشغول شد و سرانجام در طراحی پوشاک، راهی برای تخلیه افکار و باورهای خود یافت.

سالاربیل ، طراح لباس ایرانی

شاخصه طراحی های سالار، جان بخشیدن به موضوعات انتزاعی و اجتماعی است. او از تجربه های شخصی خود، معنای زندگی، روحیات و پیشینه افراد، طبیعت و موسیقی الهام می گیرد. سالار پیش از نمایش هر یک از مجموعه هایش، متنی پیرامون آن مجموعه ارائه می کند که شامل موضوعاتی است که او را در آن زمان از زندگی درگیر مطالعه کرده است، اگرچه این سبک ارائه هیچ ربطی به مد و طراحی ندارد، اما به مثابه نوعی بیان هنری از جهان بینی اوست.

سالاربیل ، طراح لباس ایرانی

سالار بیل پس از تحصیل آکادمیک در زمینه طراحی و مطالعات جامعه شناسی و روانشناسی، به صورت حرفه ای مشغول به کار در حوزه طراحی لباس شد و از سال 1391 نمایشگاه های مختلفی برگزار کرده است.

یکی از افتخارات جدید سالار بیل همکاری او با دو هنرمند معروف آمریکایی و بریتانیایی می باشد ، لباس طراحی شده توسط او را کیت ماس مدل معروف بریتانیای پوشیده و دیوید لاشاپل یکی از بهترین عکاس های آمریکا و شاگرد اندی وارهل از آن عکاسی کرده است .

Kate the Great

سالاربیل ، طراح لباس ایرانی58670536_382293455699813_6278352075603205634_n

 

نظر بدهید