مد خیابانی چیست ؟
کافه خواندنی

مد خیابانی چیست ؟

1.68Kبازدید

مد خیابانی از آن اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. ولی معنی و استفاده درست آن چیست؟

مد خیابانی به نوعی پوشش گفته می شود که از استودیوهای طراحی لباس بیرون نمی آید بلکه از قلب جامعه بوجود می آید. اصولا مد خیابانی را جوانترهای جامعه درست می کنند. لباسهایی که هنرمندان جوان با سلیقه خاص می پوشند و رنگ هایی که با هم ست می کنند. معمولا این نوع لباس پوشیدن ها در شهرهای بزرگ پر رنگتر دیده می شوند.

مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟

با وجود صفحات اجتماعی گسترده این نوع پوشش به سایر نقاط هم سرایت می کند. اصولا این مد شامل لباس های ارزانتر و قابل خرید برای اکثریت جامعه می باشد. این مد و پوشش به قدری فراگیر شده است که چندین مجله معتبر صفحاتی برای ارائه عکس های منتخب این پوشش اختصاص داده اند. در سال های اخیر در هفته های مد، که درشهرهای مختلف برپا می شوند، (مهمترین آنها : هفته مد پاریس، هفته مد نیویورک، هفته مد لندن و هفته مد توکیو که دوبار در سال در هر شهر برگذار می شود.) مد خیابانی گاهی بیشتر از خود شو توجه ها را به خود گرفته است.

مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟

خبرنگاران منتظرند تا از اشخاص مختلف با سبک لباس پوشیدن های جدید عکس و فیلم تهیه کنند و در صفحات اجتماعی به نمایش بگذارند. جالبی داستان آنجاست که گاهی هم در میان این افراد لباس ها و ست های عجیب دیده می شود. شایان ذکر است که عکس هایی که در خصوص مد خیابانی گرفته می شود اصولا خیلی طبیعی و در خیابان های اطراف محل برگذاری شو بدون در نظر گرفتن پشت زمینه خاص گرفته می شود به این ترتیب بیننده با حال و هوای واقعی اتفاق آشنا می شود.

مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟

از آنجایی که ما ایرانی ها هم همیشه به لباس پوشیدن و سر و ظاهر خود اهمیت خاصی می دهیم، چند وقتی است که جوانترها با در نظر گرفتن شرایط اسلامی ایرانی مد خیابانی جالب و خاص ایران را راه انداخته اند. در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرم می توانید صفحات زیادی که عکس های مختلفی از مد خیابانی در ایران را نمایش می دهد پیدا کنید.

مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟ مد خیابانی چیست ؟

منبع : بانوی شهر

نظر بدهید