مایو بورکینی
کافه خواندنی

مایو بورکینی، عبارت پرسرچ گوگل و فضای مجازی

1.76Kبازدید

یک استرالیایی لبنانی الاصل به نام خانم عاهده زناتی آن را طراحی کرد. بورکینی عبارت بود از یک لباس شنای زنانه که همه بدن به جز صورت، دو دست و دو پا تا ساق را می‌پوشاند. این لباس پلاستیکی است و در میان شمار زیادی از دختران با حجاب و دختران غیرمسلمان رواج یافته است.

مایو بورکینی

در این چند روز اخیر، مایو بورکینی در برخی کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در فهرست پر سرچ ترین‌های گوگل و سایر برنامه‌های فضای مجازی قرار گرفته است. داستان از جایی شروع می‌شود که یارا نعومه همسر بازیکن تیم الاهلی، عماد متعب به یک هتل می‌رود تا تعطیلات تابستانی‌اش را همراه مادر و همسرش سپری کند. مربی شنای کودکان در هتل، بورکینی یا مایو اسلامی به تن داشته است. این اتفاق با اعتراض یارا نعومه و همسرش مواجه می‌شود و ماجرا در فضای مجازی توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب می‌کند و دخالت عماد متعب بازیکن الاهلی در این درگیری مجازی، منجر به پیچیده شدن اوضاع می‌شود. اما مایو بورکینی چیست و چرا محل بحث در فضای مجازی شده است؟

مایو بورکینی

بورکینی یک نوع مایو (لباس شنا) است. برخی به آن مایو شرعی یا مایو دختران محجبه می‌گویند. یک استرالیایی لبنانی الاصل به نام خانم عاهده زناتی آن را طراحی کرد. بورکینی عبارت از یک لباس شنای زنانه که همه بدن به جز صورت، دو دست و دو پا تا ساق را می‌پوشاند. این لباس پلاستیکی است و در میان شمار زیادی از دختران با حجاب و دختران غیرمسلمان رواج یافته است.

مایو بورکینی

بورکینی پس از تولید با اقبال گسترده‌ای از سوی زنان محجبه و غیر محجبه روبرو شد و تمام بازارهای اروپا را در نوردید. بعد از ماجرای بازیکن الاهلی و همسرش بورکینی دوباره به صدر خبرها برگشته، البته بعضی می‌گویند بورکینی مناسب شنا نیست، و برخی دیگر نیز از ضرورت ایجاد تغییر در آن می‌گویند. برخی انتخاب بورکینی یا بیکینی را به آزادی شخصی فرد مرتبط می‌دانند و اینکه بستگی به خود فرد دارد که کدام یک را انتخاب کند. شما چه فکر می‌کنید؟

مایو بورکینی مایو بورکینی مایو بورکینی

منبع:تایناک باتو

نظر بدهید