مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد
کافه خواندنی

مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد

1.27Kبازدید

از آنجایی که بیشتر افراد به پوشیدن مدل‌های جدید لباس علاقمند هستند، به همین دلیل شاید کمتر کسی پیدا شود مثلا به پوشیدن مدل‌های لباسی که پنجاه سال پیش رواج داشت رغبت نشان دهد. اما جالب است بدانید که علاقه یک زن جوان اکراینی به پوشیدن مدل‌های لباسی که در قرن ۱۹ میلادی مد بود او را به سوژه رسانه‌ها تبدیل کرده است.

با وجود آنکه دختران جوان به پوشیدن سبک‌های جدید لباس علاقه نشان می‌دهند، اما “میلا پورزنیوک” به سبک لباس‌های قرن ۱۹ میلادی علاقمند است. او همیشه این لباس‌ها را که بسیار مناسب بانوان هستند مورد استفاده قرار می‌دهد. میلا در گفتگو با روزنامه روسی “کُم سُمُلس کایا” گفت: “اولین بار یک پیراهن قدیمی پوشیدم، بعد یک دامن قدیمی، کم کم متوجه شدم به پوشیدن چنین لباس‌هایی عادت کرده ام و این مدل لباس ها، بخشی از هویت من شده است. دیگر هر روز این مدل لباس‌ها را برای پوشش استفاده می‌کردم. در آن‌ها احساس راحتی می‌کردم و اعتماد به نفس بیشتر داشتم. حالا هر روز این لباس‌ها را می‌پوشم.”

میلا که به گفته خود هر روز از مدل‌های قدیمی لباس استفاده می‌کند ۱۲ سال پیش وارد یک باشگاه بازسازی تاریخی که اعضای آن علاقه زیادی به نبرد‌های شوالیه‌ای قرون وسطایی داشتند شد. این اتفاق این فرصت را برای میلا فراهم آورد تا ضمن دوختن لباس‌هایی با حکاکی‌های مختلف و نقاشی‌های قدیمی، با تاریخچه مد آشنا شده و لباس‌هایی برای خود نیز بدوزد.

مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد

او حالا بیشتر از ۱۰۰ دست لباس قدیمی دارد که مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است، اما بیشتر آنها از سبک لباس‌های اوخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ الهام گرفته شده اند. میلا در این باره می‌گوید: “زنانی پوشیده، سالم و زیبا، که غرق در آرایش‌های تند و غلیظ نبودند، حتی از رژ لب نیز به ندرت استفاده می‌شد.”

مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد مانکنی که لباس‌های قرن ۱۹ را دیدنی کرد

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

1 نظر

نظر بدهید