قوانین قدیمی مد مردانه
کافه خواندنی

قوانین قدیمی مد مردانه

1.84Kبازدید

قوانین قدیمی مد مردانه ، بایدها و نباید ها در پوشش لباس مردانه که از اهمیت بالایی برخوردار است

در این مطلب چند قانون لباس پوشیدن مردانه را که دیگر در دنیای مد و فشن جایی ندارند، به شما معرفی می کنیم.

قوانین قدیمی مد مردانه

قوانین مد مردانه ای که دیگر مد نیست!

قانون های بسیاری در مورد لباس پوشیدن وجود دارند که ما بدون توجه به سلیقه شخصی خود آنها را سالیان سال است که دنبال می کنیم، اما بد نیست بدانیم که در جهان مدرن امروزی برخی از آنها منسوخ شده اند.

کت و شلوار سفید را باید در روزهای خاص به تن کرد

این قانون که کت و شلوار سفید را تنها باید در روزهای خیلی خاص مانند روز عروسی به تن کرد، منسوخ شده است. این عقیده در دوران کلاسیک و قرن 19 میلادی شکل گرفت اما دنیای مدرن نظری متفاوت دارد. بنابراین آقایان می توانند در هر زمان و هر مکان، کت و شلوار سفید به تن کنند و در جمع بدرخشند.

کمربند را با کفش هایتان ست کنید

در مراسم رسمی و کاری، بهتر است که کمربند و شلوار را با هم ست کنید اما به طور کل و در دیگر موقعیت ها، احتیاجی به این کار نیست. بنابراین شما می توانید دو رنگ متفاوت از چرم را برای کفش و کمربندتان به کار گیرید. در واقع دقت بیش از حد برای ست کردن بخش‌های مختلف پوشش، ممکن است وسواس گونه به نظر برسد. از طرف دیگر در دنیای امروزی مردم به ست بودن رنگ لباس های شما اهمیت چندانی نمی دهند. آنچه اهمیت دارد، خوب لباس پوشیدن است نه رنگ اکسسوری هایتان، پس راحت باشید.

با کفش، جوراب بپوشید

آیا تا به حال به پوشیدن کفش بدون جوراب فکر کرده اید؟! درست است که در فصل هایی چون پاییز و زمستان برای گرم تر بودن پاها جوراب به پا می کنیم اما در فصل های گرم سال، پوشیدن جوراب ضروری نیست. همان‌طور که در مجلات مد آقایان دیده‌ایم، کفش را بدون جوراب هم می‌شود پوشید و همچنان خوش‌تیپ بود. بنابراین اگر مدل کفش تان به گونه ای است که دوست ندارید جوراب هایتان دیده شوند یا این که می خواهید پاهایتان آزاد باشند، قید جوراب را بدون هیچ  نگرانی بزنید.

همیشه با شلوارتان کمربند ببندید

معمولا اکثر شلوارها جایی برای بستن کمربند دارند اما این بدان معنی نیست که شما حتما باید کمربند ببندید. لباس آقایان فراتر از هر اصولی باید مناسب موقعیت باشد؛ درست برعکس لباس خانم‌ها که زیبایی دلیل کافی برای انتخاب‌شان است. با این تعریف، بخش‌های جانبی لباس برای خانم‌ها ممکن است فقط جنبه‌ زیبایی داشته باشد اما در لباس آقایان کاربردشان است که همه ‌چیز را تعیین می‌کند، به عنوان مثال جیب یا حتی اِپُل سرشانه که قبلا رایج بوده، امروزه از مد افتاده است. حال بستن کمربند به شلوارهای دارای پل را هم به این لیست اضافه می‌کنیم. تنها در صورت علاقه یا زمانی که شلوار برایتان کمی گشاد است، کمربند ببندید در غیر این صورت الزامی به استفاده از آن نیست.

جوراب باید با کفش هایتان ست باشد

این قانون خیلی وقت است که منسوخ شده اما شاید هنوز آقایانی باشند که آن را رعایت می کنند. در قدیم آقایان کفش مشکی را با جوراب مشکی، کفش خاکستری را با جوراب خاکستری و کفش قهوه ای را با جوراب قهوه ای ست می کردند و اعتقادشان بر این بود که این شیوه لباس پوشیدن قد آنها را بلندتر نشان می دهد، اما این قانون همیشه جواب نمی دهد. بنابراین اگر اهل چارچوب‌های بسته و خسته‌کننده‌ی مد نیستید، این قانون را رها کنید.

شلوارهای پلیسه دار نپوشید

حتما پدرتان را با شلواری پلیسه دار به یاد دارید. شلوراهای پلیسه‌دار مدت‌ها قبل مد بود اما دوباره از مد افتاد. امروز دوباره می‌بینیم که پوشیدن این شلوارها باب شده است. اگر شما هم می خواهید این مدل را به تن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که شلوارهای تک‌ پلیسه را انتخاب کنید و قبل از خرید مطمئن باشید کاملا اندازه تن تان است. به ‌این ‌ترتیب خیال‌تان راحت می‌شود که این شلوار را با شلوار قدیمی پدرتان اشتباه نمی‌گیرند.

رنگ مشکی را با سورمه ای و قهوه ای نپوشید

سالها قبل به آقایان گفته بودند که رنگ مشکی را در کنار رنگ هایی چون سورمه ای و قهوه ای به تن نکنید چون باعث می‌شود که ظاهرتان خیلی قدیمی به نظر برسد، اما خیلی وقت است که کسی به آن قانون اهمیتی نمی دهد. بنابراین شما نیز با خیال راحت هر رنگی که فکر می کنید به ظاهر شما می آید را به تن کنید.

منبع : زندگی ایده آل

نظر بدهید