سه استایل مردانه و اصول ست کردن کفش با آن‌ها
کافه خواندنی

سه استایل مردانه و اصول ست کردن کفش با آن‌ها

2.39Kبازدید

کفش‌ها اولین بخش از استایل شما هستند که دیده می‌شوند این نکته‌ای است که به شما می‌گوید مهم نیست چه استایلی و تیپی را انتخاب می‌کنید و به کجا می‌روید، اما بهتر است حواستان به کفش‌ها باشد.

ترکیب کردن رنگ‌ها و انتخاب مدل درست کفش مردانه، می‌تواند به شما کمک کند که یک استایل جذاب و خیره کننده بسازید و سبک خاص خود را تنها با کفش‌هایتان تعریف کنید. اجازه بدهید همه چشم‌ها به سوی کفش‌های شما برگردند.

سه استایل مردانه و اصول ست کردن کفش با آن‌ها

اینکه مدل کفشی که انتخاب می‌کنید زیبا به نظر برسد همان قدر اهمیت دارد که کفش شما کیفیت بالایی داشته باشد و البته همخوانی درستی با ترکیب لباس‌هایتان ایجاد کند.

شلوار کتان برای استایل همیشگی 

نزدیک‌ترین تکه از استایل شما به کفش‌ها، شلوار است، پس طبیعتا مهمترین بخشی که باید با کفش همخوانی داشته باشد، مدل شلوار شما است. شلوارهای کتان هم در ترکیب استایل نیمه رسمی قرار می‌گیرند و هم به راحتی با تیپ روزمره شما مطابق می‌شوند.یک شلوار کتان مردانه به سادگی می‌تواند سبک خاص شما را تعریف کند. آن‌ها در عین راحتی، تنوع بالایی هم دارند و بسته به اینکه برای چه موقعیتی آماده می‌شوید، می‌توانند با تکه‌های دیگر استایل شما از تی شرت و پولوشرت گرفته تا پیراهن مردانه، هماهنگ شوند.

به این ترتیب شما انتخاب‌های فراوانی هم برای ست کردن این مدل شلوار با انواع کفش کالج و کتانی های اسپرت مردانه دارید و می‌توانید آنها را در ترکیب با نیم بوت‌های مردانه هم قرار دهید.در مورد کفش‌های کتانی، تنها انتخاب شما کتانی‌های کلاسیک است، کتانی‎هایی با فرم راحت و تخت و طراحی ساده و مینیمال.برند آدیداس (adidas) بهترین‌ها را در مورد کتانی‌های کلاسیک دارد.

انتخاب دیگر شما کفش‌های راحتی بندی یا بدون بند مردانه است، آن‌ها به خودی خود فرمی نیمه روزمره دارند و اینکه در استایل شما به چه شکل دیده می‌شوند کاملا به تکه‌های دیگر استایل بستگی دارد.­ این کفش‌ها معمولا از جنس چرم، جیر یا مشابه آن هستند.اما باید بین کفش راحتی و کالج کمی تفاوت قایل شد، کالج‌ها فرمی کاملا روزمره دارند و معمولا با شلوار ست نمی‌شوند بلکه مناسب ست کردن با شلوارک هستند.­ فراموش نکنید که جوراب شما هرگز نباید در کفش کالج دیده شود، باید آن را با جوراب‌های کوتاه بپوشید.

در آخر شلوارهای کتان، بهترین ترکیب را با نیم بوت‌های کلاسیک و بندی مردانه به وجود می‌آورند که نباید از این ترکیب در روزهای سرد و بارانی غافل شوید.مهمترین ویژگی شلوارهای کتان، تنوع رنگی آن‌ها است. اما در مورد رنگ‌ها گاهی باید محتاطانه‌تر عمل کرد، به خصوص اگر می‌خواهید چندین رنگ را در استایل خود ترکیب کنید علاوه بر همخوانی ترکیب رنگ‌ها، لازم است بدانید بهترین رنگ‌ها برای هر رنگ پوست کدام است.

پر کاربردترین کفش‌های مردانه برای استایل کژوال

یکی از پر کاربردترین انواع شلوار مردانه، شلوار جین است، این نوع شلوار را می‌توان هم در یک استایل روزمره پوشید، هم در یک تیپ نیمه رسمی ترکیب کرد و هم برای گردش‌های آخر هفته‌ای انتخاب کرد.پس لازم است بدانید که با جین‌ها سراغ کدام کفش‌ها می‌توان رفت. کفش های اسپرت و ورزشی برای آقایان به دلیل راحتی و ظاهر ساده و کاربردی، جزو اولین انتخاب‌ها برای ست کردن با استایل روزمره هستند، اما کدام مدل کفش اسپرت بهترین انتخاب است؟

اولین انتخاب شما کتانی‌های لژدار است، می‌توانید کفش‌های کتانی مخصوص پیاده‌وری را انتخاب کنید، آن‌ها در عین داشتن ظاهری خاص و زیبا، راحتی بی‌نظیری نیز دارند. این کتانی‌ها به کتانی‌های چانکی (Chunky) معروفند و این قابلیت را دارند که استایل شما را کاملا روزمره و کژوال نشان دهند.انواع کفش بندی جیر مردانه با رنگ قهوه‌ای روشن و فرمی نیمه رسمی نیز برای ست کردن با شلوار جین انتخاب‌های مناسبی هستند.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک استایل متفاوت و خاص داشته باشید می‌توانید سراغ کتانی‌های ساق‌دار با رنگ‌های قوی مثل قرمز، آبی و یا زرد بروید. در این مورد کتانی کانورس (Converse) همیشه بهترین انتخاب‌ها را دارد.

بهترین انتخاب‌ها برای استایل رسمی و شلوارهای پارچه‌ای

اگر شلوارهای رسمی مردانه را انتخاب می‌کنید و می‌خواهید یک استایل فرمال داشته باشید، به غیر از کفش‌های بندی مردانه انتخاب دیگری ندارید. اما کفش‌های بندی مردانه با فرم رسمی هم انواع متفاوتی می‌توانند داشته باشند. کفش‌های آکسفورد (oxford) با رویه پرچ شده، کفش‌های دربی (Derby) با فرم پنجه باریک، کفش‌های cap toe با پنچه گرد و رویه تزیینی، نیم بوت‌های رسمی مردانه و مدل‌های متنوع دیگر می‌توانند بر اساس سبک و سلیقه خاص شما در استایل رسمی‌تان قرار بگیرند. تنها کافی است رنگ تمام جزییات چرمی استایل شما شامل کفش رسمی، کمربند، بند ساعت و سایر بخش‌ها مانند کیف با یکدیگر همخوانی کامل داشته باشند.

در نهایت لازم است این نکات را بدانید که :

  • کتانی‌های کلاسیک سفید، خیلی ساده در هر استایل روزمره جای می‌گیرند و بیش از هر تکه‌ای از استایل شما دیده می‌شوند، پس بهتر است آن‌ها را تمیز نگه دارید.
  • اگر می‌خواهید کاملا مرتب دیده شوید، تکه بالایی لباس‌هایتان را با کفش ست کنید. یعنی اگر از کتانی‌های رنگی استفاده می‌کنید بهتر است از تی شرت یا پلوشرت با همان رنگ استفاده کنید.
  • اجازه دهید کفش‌ها دیده شوند، کافی است بقیه بخش‌های استایل شما رنگ‌های طبیعی و ساده و فرم و طرحی کلاسیک داشته باشند.

می‌توانید یک هماهنگی کامل داشته باشید، اگر کفش‌های کالج آبی را انتخاب می‌کنید می‌توانید به ترتیب شلوار جین آبی تیره و پیراهن آبی ساده را با آن ست کنید، فقط به این نکته توجه داشته باشید که نباید غلظت تمام رنگ‌های به کار رفته در استایل شما یکسان باشد بلکه سراغ رنگ‌ها مشابه با درجه‌های سیر و روشن بروید.

 

منبع:ایران ناز

نظر بدهید