زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی
کافه خواندنی

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

3.02Kبازدید

زهیر مراد طراح مشهور لبنانی و موسس برند و خانه مد زهیر مراد (zuhair murad)، در سال 1971 در بیروت متولد شد و در بلعبک بزرگ شد. وی از همان دوران کودکی، تخیل قوی داشت و به نقاشی و هنر بسیار علاقمند بود. علاقه او به نقاشی و طراحی سبب شد که وی از 10 سالگی به طراحی لباس روی بیاورد. زهیر مراد برای رسیدن به آرزوهایش، بعد از اتمام دوران دبیرستانش به پاریس سفر کرد و در رشته “مد” مشغول به تحصیل شد.

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

زهیر مراد بعد از اتمام تحصیلاتش در سال 1995 به لبنان برگشت و اولین آتلیه خود را در سال 1997 در لبنان افتتاح کرد. وی از همان ابتدای کارش مشتریان خاص را پذیرا بود و اولین طراحی لباس را برای نامزدی دوست خواهرش انجام داد که برخلاف تصور همه، کاری بسیار زیبا و بی نظیر بود و این آغاز موفقیت و شهرت زهیر مراد بود.

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

زهیر مراد در سال 1999 برای اولین موفق به حضور در شوی لباس رم شد و طراحی های بی نظیرش سبب شد که برای حضور در افتتاحیه رسمی فستیوال سال 2001 رم انتخاب شد. وی در همین سال توانست موفقیت های بسیاری کسب کند، از جمله آن که به عنوان یکی از بهترین طراحان لباس در ایتالیا شناخته شد. همچنین وی کالکشن لباس های شب اش را برای اولین بار در هفته مد لباس پاریس، رونمایی کرد و سبب رسانه ای شدن او و آغازی برای بین المللی شدن برند زهیر مراد شد. به تدریج زهیر مراد، علاوه بر طراحی لباس های شب زنانه، اوت کوتور و لباس های عروس، طراحی کیف و کفش و اکسسوری را نیز به تولیدات برندش اضافه کرد.

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

ویژگی طراحی لباس های زهیر مراد

آن چه سبب پیشرفت و بین المللی شدن زهیر مراد شد، ویژگی های خاص برند زهیر مراد و مهارت در دوخت لباس های ظریف و البته برش های ماهرانه و استادانه وی بود. زهیر مراد اغلب در تمامی دوخت های سفارشی خود، از سنگ های قیمتی و پولک استفاده می کند که با مهارت و ظرافت خاصی روی پارچه های ابریشمی و کرپ دوخته می شوند. توجه زیاد این برند به جزئیات باعث شده که طراحی های آن علاوه بر منحصر بفردی، سراسر حس زنانگی و ظرافت را به فرد منتقل کند. زهیر مراد در یکی از مصاحبه هاش در رابطه با طراحی لباس هایش گفته که گاهی برای آماده شدن یک لباس، بیش از 1000 ساعت زمان صرف شده است.

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

زهیر مراد از طراحان مشهوری مانند کریتسین دیور، بالمین و بالنسیاگا الهام می گیرد. وی همچنین با سفر به کشورهای مختلف علاوه بر این که با آداب و رسوم مردم آن ها آشنا می شود، بلکه از فرهنگ های مختلف آن ها نیز الهام می گیرد و در طراحی هایش لحاظ می کند و شاید همین امر سبب شده که طراحی های زهیر مراد در همه کشورها و اقوام محبوب باشد. در سال 2009، کلویی مرتاد در مراسمی که به عنوان دختر شایسته فرانسه انتخاب شده بود، لباسی از برند زهیر مراد به تن داشت که سبب شد توجه افراد مشهور به سوی این برند جلب شود. ،پیشرفت و شهرت زهیر مراد تا جایی بود که ستارگان مشهوری مانند مایلی سایرس، جنیفر لوپز، کیتی پری، پریانکا چوپرا، میراندا کر، کریستین استوارت، سارا جسیکا پارکر و … در مراسم های مهمی مانند اسکار، گلدن گلوب و فرش های قرمز، لباس های از این برند را به تن می کردند.

زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی زهیر مراد، مشهورترین طراح لبنانی

منبع : برندکده

1 نظر

نظر بدهید