ست کردن کراوات با پیراهن مردانه
مدل لباس مردانه

راهنمای ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

1.82Kبازدید

با تنوع زیادی که در طرح و رنگ های لباس آقایان وجود دارد، انتخاب این که چه لباسی به تن کنیم، دشوار است. یکی از ست هایی که آقایان باید با وسواس زیادی به خرج دهند، ست پیراهن با کراوات است. این که چه مدل و رنگ پیراهنی را با چه مدل و رنگ کراواتی ست کنید، نیاز به مهارت دارد. حواس تان باشد که اگر در انتخاب اشتباه کنید، کل استایل تان را خراب کرده اید. اگر می خواهید کارتان در انتخاب راحت تر شود، به نکاتی که در این زمینه برایتان آورده ایم، توجه کنید.

به طور معمولا، سه رنگ پیراهن در کمد لباس همه آقایان دیده می شود: سفید، آبی آسمانی و صورتی کمرنگ. از این رو ما شیوه ست کردن کراوات را با این سه رنگ در نظر گرفته ایم.

پیراهن سفید

ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

پیراهن سفید محبوب ترین رنگ پیراهن در میان آقایان است، از این رو که بسیار کاربردی می باشد و با هر رنگ لباس دیگری به راحتی ست می شود. اما از آنجا که این مدل پیراهن ساده است، بهتر است که به کمک کراوات تان به آن رنگ دهید. کراوات هایی با طرح های راه راه، خال خالی یا چهارخانه، با هر رنگی که دوست داشتید، می تواند به ظاهرتان جذابیت زیادی ببخشد.

پیراهن آبی آسمانی

ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

برای پیراهن های آبی، شما باید دقت بیشتری برای ست کردن کراوات با آن به خرج دهید. این رنگ پیراهن ها به زیبایی با کراوات های طرحدار هماهنگ می شود. بنابراین خیلی نگران طرح کراوات تان نباشید. اما رنگ چطور؟ چه رنگ هایی با آبی کمرنگ ست می شود؟ نارنجی، از آنجا که رنگی مکمل است، می توانند گزینه خوبی باشد. البته بهتر است که از تونالیته های تیره تر آن استفاده کنید. هر دو رنگ زرد و قرمز نیز از آنجا که می توانند تضاد زیبایی در کنار آبی آسمانی به وجود آورند، گزینه مناسبی می باشند. جیگری، صورتی و خردلی را نیز می توانید به گزینه هایتان اضافه کنید. اگر به فکر رنگ سبز هستید، از تونالیته های تیره تر آن استفاده کنید تا با ایجاد تضاد، بیشتر به چشم آید.

پیراهن صورتی

ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

بسیاری از آقایان فکر می کنند که رنگ صورتی تنها مخصوص خانم هاست، در حالی که چنین نیست. یک پیراهن به رنگ صورتی کمرنگ می تواند انتخاب هیجان انگیزی برای آقایان باشد. اما چه رنگ کراواتی برای این پیراهن مناسب است؟ شما می توانید از رنگ های مشابه مانند صورتی یا بنفش کمک بگیرید اما باید تونالیته های تیره تر را انتخاب کنید تا با ایجاد تضاد ظاهرتان را از یکنواختی در آورد. رنگ سبز، به عنوان رنگ مکمل و رنگ آبی نیز می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. همانطور که می دانید، رنگ طوسی نیز در کنار صورتی همیشه یکی از بهترین انتخاب ها بوده است که ظاهر شما را مدرن و جذاب نشان می دهد.

پیراهن های راه راه

ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

اگر بخواهید به ظاهرتان جذابیت بیشتری دهید، می توانید پیراهن های طرح دار، مانند راه راه را انتخاب کنید. از آنجا که این مدل پیراهن ها خود طرحدار هستند و توجهات را به سمت خود جلب می کنند، بهتر است که قانون تضاد را رعایت کنید. در این قانون طرح و رنگ کراوات تان نباید شبیه به طرح پیراهن تان باشد. یعنی اگر پیراهن شما رنگی روشن داشته باشد، باید کراوات تان را به رنگ های تیره انتخاب کنید یا اگر راه راه های لباس تان پهن باشد، کراواتی با طرح های ریز انتخاب کنید.

همچنین می توانید پیراهن ها و کراوات هایی انتخاب کنید که راه راه هایشان در یک جهت نیستند. مثلا می توانید پیراهن راه راه عمودی را با کراوات راه راه افقی یا مورب ست کنید. با این کار، تناقض شدید ایجاد می کنید و هر تکه از ست خود را از دیگری متمایز خواهید کرد.

طرح های خال خالی، بته جقه و هندسی هم مناسب هستند. همه چیز به سلیقه شخصی شما ربط دارد بنابراین، ترکیب طرح های مختلف را امتحان کنید تا آنچه را که با شخصیت شما سازگارتر و شیک تر است پیدا کنید.

پیراهن چهارخانه

ست کردن کراوات با پیراهن مردانه

ممکن است تصور کنید که قوانین ست کردن کراوات طرح دار با پیراهن چهارخانه مانند قوانین ست کردن آن با پیراهن راه راه است، اما این گونه نیست. لباس های راه راه را باید با توجه به عرض راه راه ها با کراوات های دارای طرح کوچک تر یا بزرگ تر ست کرد اما پیراهن چهارخانه را همیشه باید با کراوات دارای طرح بزرگ تر ست کرد تا کراوات در آن گم نشود.

البته پیراهن های چهارخانه پنجره ای استثنا و مانند پیراهن های راه راه باریک هستند. آن ها به دلیل اینکه مقیاس بزرگ تری دارند و طرح شان دقیق تر است، انعطاف پذیری بیشتری دارند.

اگر رنگ پایه پیراهن چهارخانه گینگام شما سفید کلاسیک است، می توانید از اصول تطبیق رنگ بالا استفاده کنید و کراوات خود را به رنگ های مشابه، مکمل یا متضاد رنگ چهارخانه ها بخرید. مثلا کراوات سرمه ای با پیراهن چهارخانه آبی آسمانی یا صورتی بسیار زیبا خواهد شد.

اگر طرح چهارخانه بزرگ تر را انتخاب کرده اید باید یکی از رنگ های پایه پیراهن تان را انتخاب کرده و آن را با کراوات تک رنگ ست کنید. فقط به یاد داشته باشید که طیف انتخابی برای کراوات باید تیره تر از طیف موجود در پیراهن باشد.

ست کردن کراوات های راه راه با پیراهن های چهارخانه کاملاً قابل قبول است. کراواتی با راه راه های بزرگ انتخاب کنید تا در طرح پیراهن گم نشود و دقت کنید که حتماً یکی از رنگ های طرح راه راه مانند یکی از رنگ های ثانویه پیراهن باشد. این قوانین را می توانید در مورد کراوات های خال خالی هم اعمال کنید. از طرح های پیچیده تر مانند بته جقه یا هندسی دوری کنید زیرا خطای دید ایجاد می کنند.

 

منبع: fashionbeans
منبع : برترین ها

نظر بدهید