جوراب شلواری در استایل زنانه
کافه خواندنی

جوراب شلواری در استایل زنانه

4.26Kبازدید

جوراب شلواری زنانه ، مدل‌های جدید آن و روش صحیح استایل آن

جوراب شلواری یکی از اکسسوری‌های اختصاصی زنانه است که جایگاه خاصی در استایل مجلسی و راحتی دارد و همه خانم‌ها به تعدادی از این جوراب شلواری‌ها برای کامل کردن مجموعه اکسسوری‌های خود نیاز دارند. اما جوراب شلواری هم مثل هر لباس و اکسسوری دیگری ترندهای خاص خود را دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند استایل شما را به روزتر و زیباتر کند. مساله مهم دیگر در ارتباط با جوراب شلواری، استایل مناسب آن است، از آن‌جایی که این اکسسوری در ارتباط نزدیک با کفش شما قرار دارد انتخاب کفش مناسب برای آن اهمیت زیادی خواهد داشت. در این مقاله جدیدترین مدل‌های جوراب شلواری زنانه را که این روزها مد و محبوب هستند به شما معرفی خواهیم کرد و در ادامه خواهیم گفت که روش صحیح استایل این جوراب‌ها چیست و با کدام مدل‌های کفش می‌توان آن‌ها را پوشید.

مدل‌های جدید جوراب شلواری زنانه

همان طور که گفتیم جوراب شلواری‌ها تنها محدود به رنگ مشکی و کرم توری نیستند و می‌توانند مدل‌ها متنوع و مختلفی داشته باشند و در طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف به بازار عرضه شوند. اما در هر دوره‌ای اشکال و مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی از این اکسسوری‌ها محبوب و پرطرفدار می‌شود و علاقمندان می‌توانند بر این اساس جوراب شلواری مورد نظر خود را انتخاب کنند. در حال حاضر چهار مدل و رنگ خاص از جوراب شلواری‌های زنانه نسبت به مدل‌های دیگر پرطرفدارتر است که در ادامه به معرفی این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

جوراب شلواری خال خالی

طرح‌های خالدار از طرح‌های محبوب لباس میان خانم‌ها است و شما هر سلیقه و سبکی که برای لباس پوشیدن داشته باشید طرح خالدار را خواهید پسندید. این طرح در جوراب شلواری هم کاربرد زیادی دارد و به صورت ترکیبی از طرح توری و نیمه شفاف در جوراب شلواری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی زمینه جوراب به صورت تور ساده و شفاف و خال‌ها نیز به صورت مخفی و نیمه شفاف طراحی می‌شود. البته بر خلاف تصور عموم، جوراب شلواری‌های خال خالی تنها مشکی نیستند و می‌توانند رنگ‌های متفاوت و متنوعی را شامل شوند از بژ و سفید گرفته تا رنگ‌های متفاوت‌تر مثل آبی و قرمز و … . البته اگر می‌خواهید استایل شما با جوراب شلواری خال خالی شیک‌تر و زیباتر شود از مدل‌هایی استفاده کنید که خال‌های ریز و شبیه به نقطه دارند چون خال‌های بزرگ و دایره شکل زیبایی چندانی نخواهند داشت.

جوراب شلواری در استایل زنانه

جوراب شلواری همرنگ با سایر لباس‌ها

اگر استایل خیابانی ستارگان مد را دنبال کرده باشید خواهید دید که در فصل‌های اخیر پوشیدن جوراب شلواری همرنگ با سایر لباس‌ها بسیار رایج و مد روز بوده است. حتی در مواردی این اکسسوری بخشی از یک استایل تگرنگ هم بوده و ظاهری یکدست و کامل به آن داده است. اما این کار بر خلاف ذهنیت رایجی که در اکثر علاقمندان به مد وجود دارد و ست کردن بیش از حد را مجاز نمی‌داند نتیجه جالب توجهی داشته است و نه تنها استایل شما را یکدست و مرتب نشان می‌دهد بلکه باعث می‌شود که قد شما بلندتر به نظر برسد و پاهای کشیده و جذابی داشته باشید. حتی اگر قصد ندارید تمام لباس‌های خود را با جوراب شلواری همرنگ انتخاب کنید حتما کفش‌ها را با آن یکرنگ بگیرید چون این کار تاثیر چشمگیری در بلندتر دیده شدن شما خواهد داشت.

جوراب شلواری در استایل زنانه جوراب شلواری در استایل زنانه

مدل گیپور

گیپور و توری‌های طرح‌دار تنها محدود به لباس‌های مجلسی شما نیست و در جوراب شلواری‌ها هم می‌توان از آن استفاده کرد. این مدل از اکسسوری‌ها در سال‌های قبل هم مد روز و پرطرفدار بوده‌اند و حالا دوباره به دنیای مد بازگشته‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها برای کامل کردن استایل مجلسی خود استفاده کنید. جوراب شلواری‌های گیپور و توری طرح‌دار را ترجیحا با لباس‌های مجلسی ساده و رنگ‌های خنثی و لباس‌هایی که تن خوری مناسبی دارند و بیش از حد گشاد و تنگ نیستند بپوشید تا این ترند را بهتر و زیباتر نشان دهید و جوراب شلواری‌ها را به نقطه کانونی استایل خود تبدیل کنید بدون آن که تیپ شما شلوغ و نامرتب به نظر برسد.

جوراب شلواری در استایل زنانه جوراب شلواری در استایل زنانه

جوراب شلواری قرمز

اگر رنگ‌های رایج مثل مشکی، کرم، وانیلی و … برای جوراب شلواری‌های شما انتخابی کسل کننده و تکراری شده است می‌توانید سراغ رنگ‌های دیگر هم بروید. یکی از بهترین و زیباترین و البته متفاوت‌ترین رنگ‌ها برای جوراب شلواری، رنگ قرمز است که این روزها طرفداران زیادی دارد و شما هم می‌توانید از این رنگ برای کامل کردن استایل روزمره خود استفاده کنید. شما می‌توانید جوراب شلواری قرمز را با کفش قرمز و حتی لباس‌های قرمز بپوشید و استایل سرتاپا قرمز خود را بسازید اما یک راه دیگر برای استایل این مدل جوراب شلواری، استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم و خنثی مثل خاکستری و نقره‌ای است. اگر به رنگ قرمز علاقه دارید اما می‌خواهید استایلی کلاسیک‌تر داشته باشید سراغ طیف‌های تیره‌تر قرمز برای جوراب شلواری بروید.

jorab-shalvari (5) جوراب شلواری در استایل زنانه

ترفندهای ترکیب جوراب شلواری با کفش زنانه

جوراب شلواری اگرچه در دسته اکسسوری‌ها قرار می‌گیرد اما اهمیت آن کمتر از لباس‌های اصلی نیست و وقتی از این اکسسوری در استایل خود استفاده می‌کنید لازم است که به ترکیب آن با لباس‌های دیگر توجه کنید چون هر مدلی از جوراب شلواری، با ترکیب خاصی از لباس و کفش زیباتر خواهد بود. پس فرقی نمی‌کند اگر استایل شما مجلسی باشد یا روزمره و راحتی، در هر صورت لباس‌ها و کفش‌های مناسبی وجود دارد که با مدل جوراب شلواری شما هماهنگ باشد. در ادامه چار مدل اصلی جوراب شلواری‌ها و مدل لباس و کفش مناسب برای آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

جوراب شلواری تورماهی

جوراب شلواری‌های تورماهی نوع خاصی از این اکسسوری هستند که از به هم بافته شدن نخ‌ها به شکل متفاوتی تهیه می‌شوند و در واقع پوشش چندانی روی پا ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل است که این مدل از جوراب شلواری‌ها استایل متفاوتی هم دارند و هر چقر هم که بافت آن‌ها ریز یا درشت باشد شما باید آن‌ها را با نوع خاصی از کفش بپوشید. کفشی که برای پوشیدن با جوراب شلواری تورماهی مناسب است کفش یا بوت چلسی است. در واقع ترکیب بوت چلسی و جوراب تورماهی سابقه‌ای طولانی دارد و ترکیبی کلاسیک و جذاب به وجود می‌آورد که در تیپ‌های خیابانی ستارگان مد به وفور مشاهده می‌شود به خصوص اگر با کت چرم و تیشرت و دامن نیز همراه شود.

جوراب شلواری در استایل زنانه

جوراب شلواری نیمه شفاف

جوراب شلواری‌های توری کلاسیک‌ترین نوع جوراب شلواری هستند و در واقع همان مدل‌هایی هستند که عموم مردم به عنوان یک جوراب شلواری زنانه می‌شناسند. این اکسسوری‌ها بافت یکدست و ساده‌ای دارند و نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم بلکه نیمه شفاف هستند. البته کلاسیک بودن این اکسسوری‌ها به معنای خسته کننده بودن و تکراری بودن آن‌ها نیست بلکه با یک استایل مناسب و زیبا می‌توان تیپی جذاب و شیک با آن‌ها به وجود آورد. اگر به دنبال یک کفش مناسب برای پوشیدن با جوراب شلواری نیمه شفاف هستید بوت‌های بلند را به شما توصیه می‌کنیم. بوت‌هایی که تا زانو می‌رسند ترکیبی مجلسی و زیبا با این نوع جوراب شلواری‌ها به وجود می‌آورند که کاملا مجلسی هستند به خصوص اگر با دامن کوتاه و سایر اکسسوری‌های مناسب دیگر نیز ترکیب شوند.

جوراب شلواری در استایل زنانه

جوراب‌های رنگی

جوراب‌های بلند و جوراب شلواری‌های رنگی این روزها بسیار پرطرفدار هستند و اگر شما هم به این سبک و مدل علاقه دارید حالا وقت آن است که خودتان را وقف این سبک کنید. حتما شما هم بارها شنیده‌اید که پوشیدن جوراب شلواری با صندل یک اشتباه مد است و هرگز نباید آن را مرتکب شوید اما در مورد جوراب‌های رنگی مدل جدید، قضیه کاملا فرق می‌کند و شما می‌توانید آن‌ها را با صندل‌های مختلف بپوشید. در مورد نحوه ترکیب رنگ این جوراب‌ها و صندل‌ها همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است ترکیب‌های یکرنگ را فراموش کنید و رنگی را برای صندل برگزینید که جلوه بیشتری به جوراب شما بدهد مانند آن چه که در تصاویر زیر می‌بینید.

جوراب شلواری در استایل زنانه جوراب شلواری در استایل زنانه جوراب شلواری در استایل زنانه

جوراب شلواری طرح‌دار

همه جوراب شلواری‌های طرح‌دار اعم از راه راه، خال خالی، گیپور و … را می‌توان در یک دسته کلی قرار داد و قانونی جهانشمول برای این دسته صادر کرد. لازم به ذکر است که این دسته از جوراب شلواری‌ها نسبت به دسته‌های دیگر، استایل دشوارتری دارند و هماهنگ کردن آن‌ها با سایر لباس‌ها چندان ساده نیست به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت انتخاب این مدل از جوراب شلواری‌ها، بقیه لباس‌ها را ساده و معمولی انتخاب کنید. اما در مورد کفش می‌توانید شجاعت و جسارت به خرج دهید و سراغ یک مدل غیرمنتظره بروید. ترکیب جوراب شلواری‌های طرح‌دار با کفش‌های کتانی بزرگ ترکیبی جالب است که در آن زنانگی و زمخت بودن به تعادل کاملی رسیده است و می‌تواند انتخابی جالب برای شما باشد.

جوراب شلواری در استایل زنانه جوراب شلواری در استایل زنانه

منبع : مجله قرمز

نظر بدهید