جدیدترین مجموعه لودی با تکه‌دوزی روی پارچه‌های جین
کافه خواندنی

جدیدترین مجموعه لودی با تکه‌دوزی روی پارچه‌های جین

1.51Kبازدید

“جین” نام نوعی پارچه کتانی با بافت راه راه و ضخیم است که به پارچه “دنیم”  نیز شناخته می شود. اگرچه همه گونه لباس از جنس جین وجود دارد، ولی پارچه جین عمدتاً برای دوخت شلوار به کار می رود. در ایران هم در لفظ عوام به “جین”، “لی” هم گفته می شود که در حقیقت “لی” نام یک نشان تجاری یا برند است.

و اما لادن حیدری، طراح لباس برند “لودی” در ایران که بارها با الهام از مد و ترندهای جهانی، لباس‌هایی رنگارنگ و قابل پوشش در مجامع عمومی برای بانوان طراحی کرده است، این بار و برای کالکشن پاییز خود به سراغ پارچه‌های “جین” رفته است.

او در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجایی که پارچه جین، انتخاب مناسبی برای فصل‌های سرد سال است، این گزینه را برای طراحی مانتو این مجموعه انتخاب کردم، اما همچون همیشه، رنگارنگ بودن لباس‌ها، امضای من در طرح‌هایم است.

حیدری با اشاره به اینکه 10 اثر در این مجموعه رونمایی می‌شود، بیان کرد: تمامی مانتوها دارای گلدوزی، سوزن‌دوزی و سایر دوخت های سنتی هستند و در برخی از آن ها از طرح شمسه نیز استفاده کرده‌ام.

مدیر برند “لودی” ادامه داد: هر چند در ایران، محدودیت هایی برای انتخاب پارچه وجود دارد اما به عقیده من طرح طراحان و رودوزی های هنری است که به اثر جلوه متفاوتی می بخشد و در چنین شرایطی چندان تفاوتی ندارد که از چه پارچه ای برای لباس ها استفاده شده است.

حیدری بیان کرد: من 10 سال است که در زمینه طراحی لباس فعالیت می‌کنم و تمام این سال‌ها، سعی کردم نمادهای ایرانی و رنگ را از روی کارهایم برندارم.

او افزود: به عقیده من تمام رنگ‌ها متعلق به تمام فصول سال هستند و به عنوان مثال در کالکشن پاییزه خود را محدود به رنگ های طبیعت دراین فصل نمی‌کنم.

طراح لباس برند “لودی” گفت: با استفاده از نقاشی، تکه دوزی، چاپ و بازی با رنگ پارچه‌ها به کارهای خود جلوه می‌دهم و تلفیق سنت و مدرنیته را یکی از ضروریات لازم برای هرچه کاربردی‌تر بودن لباس‌ها در این دوره می دانم.

او در خاتمه گفت: کالکشن مجموعه برند “لودی” در فصل پاییز و زمستان چندبخشی است و هم اکنون در حال عکاسی از پارت اول این مجموعه و انجام مقدمات رونمایی هستم.

 

منبع : هنر آنلاین

نظر بدهید